*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

10 نکته برای خرید اینترنت پرسرعت

شرکت های خدمات اینترنت پرسرعت برای جذب مشترکان از ابزارهایی مانند قیمت، هزینه نصب و راه اندازی و ارایه بسته هایی با قیمت پایین تر بهره می برند که بهتر است کاربر اینترنت با آنها آشنا شده تا بهترین را در دریافت خدمات انتخاب کند.

 

10 گام تا رسیدن به یک گفتگوی بدون دعوا با همسرتان

تصور نکنیم می‌توانیم یک رابطه عاشقانه خوب باهمسرمان داشته باشیم بدون اینکه بتوانیم با یکدیگر، یک گفتگوی سالم داشته باشیم. رابطه خوب، یعنی گفتگو کردن.

 

24 نکته استثنایی درباره عقاید غلط بعضي رانندگان در رانندگی

بسياري از ما نكات رانندگي را بدون توجه به اصول آن از دوستان و بستگان خود مي آموزيم و آنچنان راهنمايي مي كنند كه انگار صددرصد از درست بودن آن اطمينان دارند و وقتي علت را بپرسيم دليل قانع كننده اي نمي آورند.

9 خرافه معمول در باره پول!

پول از آن چیزهایی است که برای برخی خوشبختی می آورد و برای برخی دیگر چرک کف دست است، برخی هم آن را بی اهمیت می انگارند اما برای داشتنش سرو دست می شکنند! طبیعی است که در موردش خرافه ها و ضرب المثل های عجیب و غریب زیادی باشد.

 

CNG ، اطلاعات و خطرات

  گاز طبيعي فشرده (CNG) كه از مناسب ترين و در دسترس ترين جانشين هاي بنزين به شمار مي آيد، سوختي ايده آل است و در صورت گسترش مصرف، کشور را از واردات بنزين بي نياز مي سازد.

 

آیا در زندگی باسواد هستم؟

 کم نیستند در روستای مان که دارای مدارک تحصیلی بالایی هستند اما شاید در ساده ترین مسائل زندگی شان مانده اند و شاید جایگاه خوبی نزد مردم روستا و حتی محل کارشان و در اجتماع ندارند.

 

از كتاب ارزشمند تاريخ طبری چه مي دانيم؟

کتاب تاريخ طبری، شرح زندگی بشر از خلقت آدم تا زمان نگارنده‌ ی آن است. هدف طبری از نگارش تاريخ، عرضه‌ی تاريخ جهان از آغاز آفرينش تا زمان خود او بوده است. از ديدگاه او، سير رويداهای تاريخ جهان از زمان معينی آغاز شده و به رویدادهای زمان زندگی نويسنده انجاميده است.

از كتاب تاريخ طبري تا نقدي بر متدتاریخ‌ نگاری آن

 نویسنده، يعني محمد ابن جرير طبري، با توجه به جايگاه بلند آثارش نزد محققان و پژوهشگران، اما در این دو کتاب خود، با کتمان حقایق و بد جلوه دادن یاران امیرالمؤمنین و خوب جلوه دادن دشمنانش، ظلمي آشكار در حق اهل بیت(ع) روا داشته است!!

 

از محمد بن جریر طبری بيشتر بدانيم

او نخستين كسي است در جهان اسلام كه تاريخ را از سيره نويسي به تاريخ عمومي كشانيد. جامع‌البيان عن تاويل القرآن، نخستين تفسير قرآن است كه به همه‌ي آيه‌ها مي‌پردازد. از اين رو برخي از آن با نام تفسير كبير ياد مي‌كنند و طبري را پدر تفسير مي‌خوانند.

از مه میترا تا بابل

شاید بسیاری از اهالی روستای ایمن آباد و کروکلا از نام های مختلف شهرشان در گذر تاریخ، آگاهی نداشته باشند. از مه میترا گرفته تا بابل. در این گفتار در مورد نام های مختلف شهرمان به کوشش مسیح شیرافکن، اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم.

اعلاميه ي جهانی حقوق بشر

 اعلامیه ي جهانی حقوق بشر یک پيمان بين المللي است که در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به تصویب رسیده است. این اعلامیه برای اولین بار حقوقی را که تمام انسانها مستحق آن هستند، بصورت جهانی بیان می دارد.

 

او که یادش در قلب یتیمان می تپد

 23 اسفند ماه مصادف است با سالروز درگذشت خیّر بزرگ استان مازندران يعني زنده ياد سید حسین فلاح نوشیروانی که خدمات ارزشمندی را به جامعه ارائه داده است و همواره یاد و نام و خاطره وی در دل ها زنده است و مردم یادش را گرامی می دارند.

 

 

اگر اين پنج نكته را نمي دانيد، آپارتمان نخريد!

 حداقل پنج گام براي اين انتخاب، اساسي است: اهميت سبک زندگی، مساحت فضاهاي مورد نياز، نسبت مشاعات ساختمان به مساحت كل آپارتمان، كيفيت ساختمان و كيفيت اجزاي آن.

 

اگر بجای دیدن ماه در نیمه شب سیارات دیگر را میدیدیم؟

براستی آیا هنوز به این موضوع فکر کرده اید که اگر در یک نیمه شب صاف، که ماه نیز کامل است، بجای دیدن ماه در آسمان، یکی دیگر از سیارات منظومه شمسی را می دیدیم، چه منظره ای داشت؟

 

بايدها و نبايدهاي آپارتمان نشيني

  در اين گفتار نكاتي را كه مي تواند در راستاي حفظ آرامش در آپارتمان ها و حس داشتن يك خانه ي ويلايي به دور از سر و صدا اثرگذار باشد فهرست وار بيان مي شود.

 

 

بدانيم، عمل كنيم تا تصادف نكنيم

  سرعت مجاز و فاصله مجاز دو اصل مهم در رانندگي است كه بسيار در پيشگيري از تصادف اثرگذار است. به نظر مي رسد بسياري از رانندگان به اين مهم توجهي ندارند.

 

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20