*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

آيا به راستي امام رضا شفا مي دهد؟

 سؤال اينجاست: خدا که از رگ گردن به ما نزدیکتر است. با اينكه مي گويد هر چه خواهيد از من بخواهيد نه از خلق، تا به شما عطا كنم(سوره نسا آيه 32)، چرا ما مستقیما" از خودش حاجت نخواهيم و متوسل به اهل بیت(ع) و امامزاده ها و پاکان بشویم ؟

 

چرا براي امام حسين(ع) اربعين مي گيرند؟

بيستم ماه صفر، چهل روز پس از شهادت امام حسين(ع) و ياران با وفاي آن حضرت، در تاريخ به «اربعين» حسيني مشهور شده است.

 

 

چند داستان کوتاه در مورد پیامبر اکرم(ص)

در این گفتار هفت حکایت کوتاه از زندگی پیامبر اکرم را بازگو می کنیم.

 

 

 

خلاصه زندگي امام رضا(ع) و شش حديث از ايشان + عكس

حضور هر ساله هيات هاي مختلف مذهبي و غير مذهبي مردانه و زنانه ي روستايمان از سال 1345 تا به امروز با حضور پر شور در صحن حضرت رضا(ع) و ارادت ويژه نسبت به حضرت و برپايي مراسم عزاداري از برنامه هاي ثابت و هر ساله ي اهالي روستاست.

جملاتي كوتاه از آخرين فرستاده خدا

 دانش گنجینه‏ هایى اسـت و کـلـیدهاى آن پرسش است؛ پس، خدایتان رحمت کند، بپرسید، که با این کار چهار نفر اجر مى‏ یابند: پرسشگر، پاسخگو، شنونده و دوستدار آنان......

 

تاثيرات اجتماعي فهم نادرست از دين

دین، آیین، کیش یک جهان بيني و مجموعه‌ای از باورها است که می‌کوشد توضیحی برای یک رشته از پرسش‌های اساسی مانند چگونگی پدید آمدن اشیا و جانداران و آغاز و پایان احتمالی چیزها، و چگونه زیستن ارائه دهد. ادیان فراعقلی اند، یعنی بخش‌هایی از آن مستقل از عقل و بر مبنای عشق و اعتقاد است.

گونه شناسی اجتماعی دین(دین عشایری، دین روستایی، دین شهری)

 تمام نظریه های جامعه شناسی دین در یک چیز اشتراک دارند و آن این است که رابطه معناداری بین نظام های اجتماعی و سازمان های اجتماعی وجود دارد.

 

 

علي از نگاه قرآن و قرآن از نگاه علي

 با توجه به نام گرفتن ماه رمضان به ماه نزول قرآن و اهميت و جايگاه اين كتاب مقدس نزد مسلمانان و از طرفي رخداد شهادت اولين پيشواي شيعيان در اين ماه، بر آن شديم تا بطور خلاصه دو موضوع را در اين بخش به آن بپردازيم.

10 پند امام جعفر صادق(ع)

ده حديث گرانبها از امام جعفر صادق(ع)، پيشكش اهالي محترم روستا.

 

 

10 اصل مهم زندگي خانوادگي حضرت محمد(ص)

 پيامبر اعظم (ص) در سيره خانوادگي خويش بر جمع­ گرايي و  هم­ گرايي بين اعضاي خانواده تأکيد مي ­ورزيد: نماز و عبادت به جماعت، صرف  غذا به صورت دسته جمعي، مسافرت به صورت خانوادگي، و ...

 

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20