*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

رونمایی از بسته سند توسعه روستایی در روز ملی روستا

طرح تحول نظام سلامت و توسعه خانه‌های سلامت روستایی،کاهش هزینه‌های درمان روستایی،کاهش نرخ تسهیلات بانکی در بخش کشاورزی،فراهم آوردن شرایط و تسهیلات سرمایه‌گذاری در روستا،توسعه صنعت گردشگری و صنایع دستی، از جمله عناوين مهمي مي باشد که در سند توسعه روستایی، مطرح شده است

 

بخشدار كيست و چه وظايفي دارد؟

بخشداری سازمانی دولتی است که زیر نظر فردی به نام «بخشدار» اداره می‌گردد و زیرمجموعه فرمانداري است. این سازمان وظیفه برقراری امنیت برای شهروندان را در سطح بخش بر عهده دارد و نیروهای انتظامی در کنار نیروهای امنیتی زیر نظر آن، انجام وظیفه می‌کنند.

 

وظايف تفصيلي دهيار و دهياري

وظایف تفصیلی دهیار و دهیاری جهت اداره و حفظ توسعه پایدار روستا، بر اساس قانون شوراها و با رعایت قوانین و مقررات مربوط وضع شده است. در اين گفتار به اين وظايف مي پردازيم.

 

 

 

منشور اخلاقي دهياري

دهياري به منظور اداره امور روستا و در راستاي توسعه پايدار روستايي، خود را ملزم به رعايت يك سري موارد اخلاقي مي‌داند.

 

ضرورتها و اثرات صدور سند اماكن روستايي در كشور

  اينكه سند دار شدن منزل مسكوني اهالي روستا چه ويژگي ها و مزايايي دارد بطور مفصل به اين مقوله خواهيم پرداخت.

 

 

مهمترين وظايف شوراها در روستا

 براي آگاهي بيشتر و بهتر اهالي محترم و يادآوري به اعضاي شوراي اسلامي روستايمان ايمن آباد و كروكلا، وظايفي كه بر عهده اعضاي شوراي اسلامي روستاست در اين بخش بيان مي شود.

 

دهيار كيست و چه وظايفي دارد؟

  به کسی که، ازطرف بخشداری مأمور است تا یک روستا را  اداره و نگاهداری کند، دهیار می گویند. مدیریت روستایی کوشش می نماید تا با ارائه خدماتی مطلوب در جهت کسب رضایت روستاییان و تامین هدف های سازمانی گام بردارد.

 

 

تاريخچه شورا در اسلام

  اصل شورا به عنوان شيوه اي قابل اجرا در مديريت سياسي جامعه اسلامي پذيرفته شده و بر آن تاكيد شده است. در اهميت شورا در اسلام همين بس كه سوره اي در قرآن با 54 آيه به نام (شوري) نامگذاري شده است. 

 

تاريخچه تاسيس شوراي اسلامي در ايران

 به راستي شوراي اسلامي كشورمان از چه زماني تاسيس شد؟ در اين بخش اطلاعاتي را در اختيار شما عزيزان روستايمان قرار مي دهيم.

 

 

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20