*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

مهمترين عوارض تلفن همراه بر روي كودك

تاثیر منفی تلفن همراه در رشد ذهنی و جسمی کودک امری اثبات شده است، متاسفانه بچه‌های امروزی بدون آی‌فون و تبلت زیر پتو نمی‌روند! این ابزارها بر سلامت فیزیکی و روانی کودکان مخرب ترین آثار را برجای می گذارند.

موجودات کوچک، تهدید بزرگ، شعار جهاني سلامت

 موضوع روز جهانی بهداشت 2014 ، بیماری های منتقله از راه ناقلین است.

 

 

 

نارنگی و خواص آن

اگر از بی‌خوابی رنج می‌برید و شب‌ها نمی‌توانید خواب آرام و راحتی داشته باشید، متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند یکی دو ساعت قبل از خواب چند دانه نارنگی میل کنید.

 

 

نکاتی خواندنی در مورد تفکیک زباله از مبدا

 خواندن این مطلب ممکن است در نگاه اول کمی نگران کننده باشد. ولی اگر از همین امروز تصمیم بگیریم که با روش تفکیک زباله ها آشنا شده و حداقل در منازل خود اجرا نماییم، قدم بزرگی در حفاظت از جایی که همگی بر روی آن زندگی می کنیم خواهیم برداشت.

 

همه چيز درباره بيماري فشار خون

  فشارخون را بشناسید زیرا فشار خون شما برای سلامت عمومی شما حائز اهمیت است! اگر بدانید كه فشارخون طبیعی دارید،خیالتان راحت می شود.به علاوه می توانید با اطمینان،برنامه های خود را برای یك زندگی طولانی تر و سالمتر دنبال كنید.

هنگام خرید تصفیه آب به چه نکاتی دقت کنیم؟

  با توجه به مشكلات خاصي كه آب آشاميدني روستاي ايمن آباد و كروكلا به همراه دارد، به نظر مي رسد علاقه خانواده ها جهت تهيه و نصب دستگاه تصفيه آب بيشتر شده است. در اين گفتار برخي از مهمترين نكاتي كه مي بايست هنگام خريد به آنها توجه كنيد يادآوري مي كنيم.

 

پرتقال و خواص آن

پرتقال یکی از محبوب ترین میوه هاست. این میوه در تمام طول سال در دسترس بوده و علاوه بر خوشمزه بودن، حاوی مواد مغذی زیادی است.

 

 

پيشگيري از پوسيدگي دندان

عدم رعایت بهداشت دهان و دندان و عدم استفاده از مسواک و نخ دندان مناسب، که این امر منجر به تشکیل لایه میکروبی روی دندان ها می شود.

 

 

چرا باید سیر را ناشتا خورد؟

سیر گیاه بومی هند است و اگر به صورت ناشتا مصرف بشود، مانند یک آنتی‌بیوتیک کاملاً طبیعی عمل می‌کند؛ اما چرا ناشتا؟ در این مطلب می‌خواهیم به همین سوال پاسخ دهیم. پس ما را همراهی کنید.

چرا برنج را آبکشی نکنیم؟

  در ايمن آباد و كروكلا در سال هاي نه چندان دور وقتي صحبت از پختن برنج مي شد يعني برنج كته، در غير اينصورت مي گفتند امروز برنج آبكش شده (آبكش بزه پلا) داريم كه به ندرت پخته مي شد.

 

گروه خونی شما چیست؟ چه غذایی برای‌تان مفید است؟

  ارتباط میان گروه خونی و عملكرد  ارگان های بدن از موضوعات قابل بحث در علم پزشكی است كه در 30 سال گذشته مورد توجه محققان قرار گرفته است.

 

گوشت ماهي و خواص آن

گوشت ماهی دارای ویتامین هایB ، A وD ، کلسیم و فسفر و دارای مقدار کمی آهن، مس و سلنیوم می باشد.


 

۱۰ نکته برای آغاز یک هفته شاد و موفق

برای شروع یک فعالیت جدید و شروع کارها، هیچ وقت دیر نیست. اما ما اغلب عادت کرده ایم آن را به شروع هفته یا شنبه، موکول کنیم.

 

۱۵علائم سرطان مردان که آقایان نمی‌دانند

 با هم نگاهی به ۱۵ علامت و نشانه مهم برای شناسایی سرطان می اندازیم. برخی از این علائم نسبت به سایرین ارتباط جدی تری با سرطان دارند اما همه اینها را باید بشناسیم.

 

۳۰ توصیه مهم را با حوصله بخوانید

سلامتی مهم‌ترین سرمایه هر انسان و نعمتی غیر قابل جایگزین است، اما افسوس که انسان‌ها در سن جوانی از سلامت خود غفلت می‌کنند و هنگام میانسالی و پیری به فکر آن می‌افتند که شاید دیر شده باشد و فرصتی برای سلامتی از دست رفته نباشد.

۸ دلیل غلط برای بچه دار شدن

قدیم ها می شد بچه دار شدن را یک جور سرنوشت بیولوژیک دانست که هر ازدواجی را منجر به چند تا بچه می کرد، اما حالا دیگر اوضاع عوض شده است.

 

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20