*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

بيماري قند يا ديابت

بیماری قند یا دیابت یک بیماری است که در اثر ناتوانی بدن در تولید انسولین یا کاهش یا عدم اثر انسولین در سوخت و ساز مواد قندی پدید می‏ آید.

 

تنبیه بدنی چیزهای اشتباهی را به کودکان می آموزد

  با توجه به برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع شیوه درست زندگی و برخورد با فرزندان که توسط گروه نواندیش روستای ایمن آباد و کروکلا برگزار می شود، نکاتی جهت یادآوری در این خصوص و برخورد صحیح با اشتباه کودکانمان بویژه تنبیه آنان یادآور می شویم.

حس مثبت با یک شاخه گل + عكس

 هدیه دادن یا هدیه گرفتن گل می تواند برقراری ارتباط میان افراد را تسهیل کند که این به ویژه درباره همسران، فرزند و والدین بسیار با اهمیت است.

 

خانه ‌تکاني به شرط سلامت

  داشتن خانه‌اي تميز در ايام نوروز کار چندان دشواري نيست، ولي قبل از شروع لازم است به گوشه‌اي از اتفاق‌هاي ناگوار در خانه‌تکاني‌هاي شب عيد که هر ساله براي هم محلي ها و هموطنانمان رخ مي‌دهد و باعث مي‌شود نوروزشان چندان دلپذير و باشکوه نباشد  اشاره کنيم.

 

درباره بيماري آلزايمر بيشتر بدانيم

بيماري آلزايمر يك بيماري تحليل برنده و پيش رونده قواي عقلاني سيستم عصبي مركزي انسان است. منشاء آن ناشناخته بوده و درمان ريشه كن كننده آن نيز هم فعلاً در دسترس نيست.

 

درباره بيماري اتيسم چه مي دانيم

  اُتيسم يك اختلال نافذ رشد است. يعني آن مراحل از رشد را كه فرد بايد بگذراند اما نمي گذراند.

 

راز خوش خوابی در شب چیست؟

  امروزه خوردن غذاي سنگين در شب و نشستن پاي تلويزيون تا ديروقت جداي از بيماري هايي كه پيش مي آيد، به نظر مي رسد خواب راحت را از انسان مي گيرد.

 

 

راههای افزایش شادکامی

 مقاله اي كه از نظر مي گذرانيد حاصل تلاش رستم علی نیا کروئی کارشناس ارشد روانشناسی است اهل روستاي كروكلاي بابل، تا ببينيم شادكامي در دنياي امروز با همه دغدغه هاي زندگي مردم ديارمان، چگونه حاصل مي شود.

 

روز جهاني بهداشت

 همه ساله روز 18 فروردین(7 آوریل) به عنوان روز جهانی بهداشت، در کشور های مختلف جهان، گرامی داشته می شود. 

 

سكته قلبي، از پيشگري تا درمان

واژه سكته قلبی امروزه تبدیل به واژه بسیار رایجی شده است كه دیگر اختصاص به افراد مسن ندارد البته كمی هم از ابهت آن كاسته شده است و دیگر سكته قلبی مساوی با مرگ تلقی نمی‌شود.

 

سكته قلبي، علائم و علل آن

در اين گفتار درباره علل و عوامل سكته قلبي و راه هاي پيشگيري آن مطالبي درج شده است.

 

 

قليان و باورهاي غلط بعضي ها

  بعضي از اهالي در تفريح نيمروزي در مناطق مختلف روستا لحظاتشان را بدون قليان، بدون صفا و لذت مي پندارند. يک سری باورهای نادرست درباره کشیدن قلیان وجود دارد که  واقعیت آن چيز ديگري است. در اين گفتار مروري داريم به اين نوع باورها.

كولر خودرو بيمارتان نكند

  در اين مطلب كوتاه به 11 نکته مهم و کاربردي براي استفاده هرچه بهتر از کولر ماشين اشاره مي‌کنيم که خواندن و به خاطر سپردن آنها قطعا" باعث سلامتي بيشتر شما مي گردد.

 

مدیریت محیط زیست در منزل

پسماند»، »زباله» یا «آشغال»؛ نامش را هرچه می‏ خواهید بگذارید، فرق چندانی ندارد. موضوع این است که خیلی از ما، به این که هر روز چه حجم زباله، پسماند یا آشغال وارد چرخه محیط زیست می‏ کنیم، فکر نمی‏ کنیم. اگر سطل زباله چند روز از خانه ي ما خارج نشود، چه اتفاقی می‏ افتد؟

 

مراقب جفت چشم هايمان باشيم

  داشتن بينايي نعمت بسيار بزرگي است و اگر انتظار داريم كه چشمانمان براي تمام مدت عمر به ما خدمت كنند بايستي نهايت دقت را در مراقبت از آنها به عمل آوريم.

 

 

مهارتهاي ارتباط با همسر

دانائي كليد توانائي است و كساني مي‌ توانند از مواهب يك زندگي موفق و توام با خوشبختي بهره مند شوند كه شيوه برخورد درست با  آنرا بدانند.

 

 

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20