*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

10 علت درد دندان

اگر از افراد علت دندان درد را بپرسیم، بیشتر آن ها می گویند پوسیدگی دندان باعث درد دندان می شود، اما در حقیقت دلایل زیاد دیگری نیز باعث درد دندان می شوند و شناخت آن ها به همه ما کمک می کند تا از بروز این درد جلوگیری کنیم.

 

10 نکته مهم در مورد جرم گوش

 جرم گوش ماده ای چسبناک، زردرنگ و چرب است که توسط سلول های موجود در کانال گوش ترشح می شود و مجرای گوش را از گزند آلودگی ها و میکروب ها حفظ می کند. در این مطلب با 10 حقیقت درباره جرم گوش آشنا می شوید.

13 نكته كه درباره چاي بايد بدانيم

چای این نوشیدنی گرم بدلیل اینکه آرامش‌بخش است و خستگی را از تن بیرون می‌کند، طرفداران زیادی دارد. لذت نوشیدن چای وقتی بیشتر می‌شود که بدانید این نوشیدنی سالم و پرطرفدار خواص درمانی هم دارد.

14 ویژگی انسان های نرمال

در اين گفتار كوتاه، مروري مي كنيم بر 14 ويژگي بسيار مهمي كه انسانهاي نرمال از آن برخوردارند.

 

17 اثر مخرب سیگار بر پوست، مو و ناخن

مصرف سیگار علاوه بر اثرات تهدید کننده بر ارگان‌های داخلی از جمله قلب و ریه، با تاثیر بر پوست منجر به پیری زودرس پوست شده و همین امر سبب کاهش کیفیت زندگی می‌شود.
 

20 ایده برای بهبود روابط همسران

به نظر مي رسد امروزه كانون هاي خانوادگي زيادي، تنها به دليل مسئله عادي شدن روابط و رسيدن به نوعي روزمرگي از هم پاشيده مي شوند.
 

20 ورزش ساده برای تقویت حافظه

آیا شما جزء افرادی هستید که این عبارات را بسیار بر زبان می‌آورید؟ "وای، یادم رفت"، " یادم رفت، چی بود؟"و.... آیا برای شما پیش آمده که اسم فردی حتی از نزدیکان خود را فراموش کرده باشید؟

 

50 خاصيت عسل

مهمترین خاصیت عسل، ضد میکروب بودن آن است.

 

 

 

آقا و خانم عزيز، همسر خوبي باشيم

 ميان همسراني كه در روستا و با فرهنگ روستايي كه بيشتر با تكيه بر اعتقادات و باورهاي نياكانشان شكل گرفته و بزرگ شده اند و فرهنگ خاص خود را در روابط اعضاي خانواده بويژه پدر و مادر خود ديده اند، به ندرت مي توان يافت كه از واژها و جملات عاشقانه براي گرمي روابط بين خود بهره ببرند.

آیا کودکان را باید تنبیه کرد؟

  مقاله اي كه از نظر مي گذرانيد حاصل تلاش رستم علی نیا کروئی کارشناس ارشد روانشناسی است اهل روستاي كروكلاي بابل، تا ببينيم تنبيه روشي است مناسب براي تربيت صحيح فرزندان و بويژه كودكانمان، يا آثار معكوسي را به همراه دارد؟

 

از سرطان كبد چه مي دانيم؟

 

کبد بزرگ‌ ‌‌ترین اندام درون شکم است و پشت دنده‌ ‌‌ها در سمت راست بدن قرار دارد.

 

از هندوانه بيشتر بدانيم (Watermelon)

هندوانه با نام علمی (Citrullus vulgaris) میوه‌ای از دسته صیفی‌جات است که به صورت بوته در زمین می‌روید. هندوانه گیاهی یک ساله و یک پایه است با ساقه خزنده و برگ‌های پهن با بریدگی‌های عمیق.

 

استحمام و توصیه های مربوط به حمام کردن

  در اين گفتار نكاتي را كه براي رعایت بهداشت فردی قبل از استحمام، حین استحمام  و بعد از استحمام برای سلامتی یا شستشوی بهتر لازم است توصیه می شود.

 

 

برنج بخوریم یا نخوریم؟

امروزه زندگی مردم روستایمان همانند شهر نشینان، تا حدودی آپارتمان نشینی است. دیگر از کارهای سنگین خبری نیست و  آندسته از اهالی که می خواهند رژیم بگیرند و لاغر شوند اولین کاری که می کنند حذف برنج از لیست غذایی شان است.

 

برنــج و خواص آن

  امروزه به دليل تبليغات رسانه ها براي پرهيز از مصرف زياد برنج، بر آن شديم تا ضمن معرفي اين ماده ي مغذي بعضي از خواص دارويي آن را  يادآور شويم.

 

بعد از دعوا با همسر چه کار کنیم؟

 در این مطلب به تعدادی از رفتارهای غلط اشاره خواهیم کرد که همسران معمولا" بعد از دعوا مرتکب می شوند.

 

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20