*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

سید حسین هاشمی کرویی

 

 

دانشجوي مهندسی مکانیک طراحی کاربردی (جامدات) در دانشگاه صنعتي نوشيرواني(1392)

 

 

سید حسین هاشمی کرویی فرزندسید محمد(میرزای ابراهیم) متولد 27 تيرماه 1367 است.

 

 

ايشان دوره تحصيلي ابتدایی و راهنمایی را در مدارس روستا يعني دبستان امام محمد تقی(ع) و مدرسه راهنمايي شهيد فياض بخش پشت سر مي گذارد.

 

 سال اول متوسطه را در دبیرستان عباسعلی آبادیان واق در روستاي علی آباد سپری مي كند و سال دوم دبيرستان تا مقطع دیپلم را در هنرستان 410 مرحوم نوشیروانی بابل مي گذراند.

 

در سال 1386 در آزمون ورودي دانشگاه، در رشته مکانیک، مقطع کاردانی، با رتبه 223 جذب دانشکده فنی و حرفه ای امام جعفرصادق (ع) بابل مي شود.

 

ايشان در ادامه با رتبه 700، در مقطع کارشناسی دانشكده غیر انتفاعی جابربن حیان رشت پذيرفته و در سال 1391 به پايان مي برد و در سال جاري يعني 1392 نيز در  مقطع کارشناسی ارشد، رشته مهندسی مکانیک طراحی کاربردی (جامدات) با رتبه 988 جذب دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل مي شود.

 

 

 

**************************************

 

گفتگوي كوتاه با سيد حسين هاشمي كرويي در مهرماه 1392 پس از قبولي در مقطع كارشناسي ارشد كه  توسط منوچهر علي طالب بابلي تنظيم شده است.

 

 

مهندس سید حسین هاشمی کرویی علت موفقيت خود را در موارد زير خلاصه مي كند:

 

توکل بر خدا،

 

تلاش و پشتکار فراوان،

 

کمک و دلگرمی های فروان  پدر و مادر و برادر مهربانم سید حسن

 

و در نهايت علاقه به رشته تحصیلی خودم.

 

 

مهندس سید حسین هاشمی کرویی به مسائل ديني و مذهبي بسيار اهميت مي دهد. ايشان جواني مسجدي و عضو فعال بسيج و از اعضاي جلسه صالحین بسیج در روستاست.

 

اينكه اهميت به اين مسائل و موضوعات چقدر در موفقيتش اثرگذار بوده است بهتر است پاسخ كوتاه ايشان را بشنويم:

 

فقط یک کلمه ، صد در صد

 

 

سيد حسين در پاسخ به اين پرسش كه بعضی ها از رفتن به مسجد و  حضور در جلسات بسیج و مذهبي بخاطر درس و کنکور خودداری می کنند و اعتقاد دارند وقتشان گرفته  می شود، و آنگونه كه بايد تاثيري در پيشرفت روند تحصيلي آنان ندارد، پاسخ دادند:

 

من به شخصه کاملا مخالف این نظرم چون خودم هنگامی که درس می خوانم اوقات فراغت و تأثیر گذار خود را در مسجد سپری می کنم و به نظرم  یکی از علتهای اصلی قبولی خودم، دلگرمی بچه های مسجد و معنویتی که از آنها و آن فضا کسب کردم بوده است.

 

 

سيد حسين حسيني ايمني جوان موفق، آرام و خوش اخلاق روستايمان توصيه برادرانه اي هم به جوانان و نوجوانان روستا داشته است:

 

توصیه می کنم همیشه با توکل برخدا و عشق و علاقه به كسب علم و دانش، جلو بروند و هیچ گاه در زندگی از درگاه خدا ناامید نشوند، و بدانند علم بسيار ارزشمندتر از ثروت می باشد.

 

 

ايشان در پايان نكته اي را به والدين روستايمان ياد آوري نمودند:

 

یکی از علت های اصلی عقب افتادن بچه ها از كسب نمرات خوب در دوران تحصيل، رفتار نامناسب بعضی از پدر و مادرها و درک نکردن جوان و نوجوانشان است، بويژه هنگام مطالعه كتاب و برنامه ريزي براي موفقيت در کنکور.

 

 

سيد ابراهيم هاشمي كرويي(پدر سيد حسين)

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20