*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

عمل به وصیت شهدا، تکلیف است

 

ضمن عرض تبريك به مناسبت هفته دفاع مقدس و گرامي داشت ياد و خاطره جانفشاني عزيزاني كه براي حفظ امنيت و آرامش مردم كشور و روستايمان از عزيزترين و پربهاترين چيز زندگي شان، يعني جانشان گذشتند، حاج سيد نقي حسيني ايمني برادر جانباز و فرمانده پايگاه مقاومت بسيج روستاي ايمن آباد و كروكلا، پيامي را به مناسبت هفته دفاع مقدس به وبسايت روستا ارسال نمودند كه به آگاهي شما مي رسانيم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بسم رب الشهدا و الصدّيقين

 

 

هفته دفاع مقدس را حضور اهالي محترم روستاي ايمن آباد و كروكلا در هر كجا كه هستند تبریک عرض می کنم، بويژه حضور خانواده شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس روستا.

 

یاد وخاطره 15 شهيد روستا را گرامی می داریم و به روح پر فتوح آنان صلوات می فرستیم.

 

حضور مردم روستايمان در دفاع مقدس، از 31 شهريور سال 1359، اولين روز جنگ تحميلي عراق عليه ايران آغاز شد. شاید در دفاع مقدس بیش از 150 نفر نیروی داوطلب اعزام به مناطق جنگي از روستا را داشتیم، و در مجموع حدود 220 نفر رزمنده، 45 نفر جانباز و 15 شهید داریم، جمعیت روستا در آن زمان حدود سه هزار نفر بودند. به ياد دارم در فراخوان نیرو برای سپاه محمد رسول الله (ص)، از محل ما، خودم و 25 نفر ديگر از جوانان روستايمان، به جبهه های نبرد حق علیه باطل اعزام شدیم.

 

 اولين شهيد روستايمان در تيرماه سال 1361 و پانزدهمين شهيد در تيرماه سال 1367 به شهادت رسيدند.  بيشترين تعداد شهدا در طول سال برمي گردد به دوره دوازده ماهه اسفند 1364 تا بهمن 1365 كه هفت شهيد بزرگوار بر دستان مردان و زنان اين روستاي كوچك اما بزرگ و حماسه ساز تشييع شد و صفحه درخشاني از تاريخ روستاي ايمن آبادوكروكلا  را رقم زد.

 

 در طول دفاع مقدس نيز فعاليتهاي زيادي در راستاي پيشبرد دفاع از ميهن در روستا صورت گرفت. فعاليتهاي بسيج در عرصه هاي مختلف از جمله انجام فعاليتهاي فرهنگي و گراميداشت ياد و خاطره شهدا.

 

 كمك رساني و جمع آوري مايحتاج رزمندگان در جبهه يكي از فعاليتهايي بود كه در روستا صورت گرفت از جمله خريد يك دستگاه خودروي نيسان به همراه كمكهاي مردمي از جمله پوشاك و خوراك كه با همت مردم و به ياد شهداي روستا هديه شد به پيشگاه بلند رزمندگان غيرتمند ايران در جبهه هاي دفاع از ميهن.

 

در زمان دفاع مقذس خانواده رزمندگان در روستا، به بضاعت و توان بسیج، سرکشی شده و بعضی از اقلام از جمله کپسول گاز، گوشت مرغ و ... کمک می شدند تا علاوه بر نگرانی فرزند، کمتر نگرانی معیشت داشته باشند.

 

ما مدیون شهداء هستیم و بايد راه آنها را ادامه دهیم، حداقل وصیت نامه شهداء محل را بخوانیم و بخشی از خواسته های آنها را در حد مقدور و توانمان اجرا کنیم. عمل به وصیت شهدا انجام وظیفه دینی و تکلیف است و کار مهمی انجام ندادیم. انشاءالله در قیامت خدا به ما نظر کند و از تقصیرات و کوتاهی های ما بگذرد.

 

«به روح بلند شهدا و امام شهدا صلوات»

 

لازم به يادآوري است مراسمي نيز در شب جمعهچهارم مهرماه 92 در مساجد صاحب الزمان(عج) و مسجد جامع ايمن آباد پس از نماز مغرب و عشا برگزار خواهد شد.

 

 

حاج سید نقی حسینی ایمنی

 فرمانده پايگاه مقاومت بسیج روستای ایمن آباد و کروکلا

 سي و يكم شهريورماه 1392 

 

 

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

نظرات  

 
0 # سکینه بزرگی در تاریخ: چهارشنبه 03 مهر 1392 ، ساعت 09:07 ق ظ
باسلام واحترام زیاد و خسته نباشی به زحمت کشان و ادامه دهندگان راه شهدا. خداوند نگهدار تمام جوانان ملتم بالاخص هم محلي های گرامی.
روح تمام شهداي ما شاد و به تمامی جانبازان سلامتی و تندرستی اعطا نماید.
نقل قول
 
درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20