*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

حس مثبت با یک شاخه گل + عكس

 

 نگاه کردن یا دریافت گل، می تواند به مدت طولانی روی حالات روانی فرد تأثیر گذاشته و رفتار او را به سرعت دگرگون کند، به طوری که افرادی که در محیط اطرافشان، منزل، محل کار و... گل و گیاه وجود دارد بیش از دیگران- دو تا چهار برابر- آرام، مهربان، شاد و با گذشت بوده و می توانند این حس را با رفتار مثبت خود به دیگران نیز منتقل کنند، بنابراین پژوهشگران توصیه می کنند همواره یک شاخه گل یا یک گلدان کوچک گل در معرض دید خود داشته باشید.

 

 هدیه دادن یا هدیه گرفتن گل می تواند برقراری ارتباط میان افراد را تسهیل کند که این به ویژه درباره همسران، فرزند و والدین بسیار با اهمیت است.

 

 گل و گیاه باعث ایجاد حس نگرش مثبت به زندگی و آرامش احساس شادی و رضایت، صمیمت و آرامش در افراد می شود.

 

رنگ گل ها نکته بسیار پراهمیتی است، به طوری که گل ها با رنگ ملایم مثل صورتی، سفید، بنفش و...  حس شخص را به سوی احساسات آرام سوق داده و گل ها با رنگ های گرم و تند مثل قرمز، زرد، نارنجی و...  حس او را به سوی هیجان و سرزندگی پیش می برد.

 


گل نشانه مشارکت و دوستی است، چرا که با هدیه دادن گل، لذت بردن از زیبایی را با یکدیگر تقسیم می کنیم.

 


دکتر جونز می افزاید: «دریافتیم گل و گیاه نه تنها بر احساسات شخصی افراد که روی رفتارهای برونی و اجتماعی فرد نیز تأثیرگذار است

 

پژوهشگران دانشگاه داکوتای شمالی آمریکا با بررسی بیش از ده هزار نفر در طول یک سال دریافتند هر فرد ۵ ثانیه پس از دریافت یک شاخه یا دسته گل و یا یک گلدان گل به عنوان هدیه، یکی از این سه عکس العمل را بروز می دهد:

 

- لبخند حاکی از ادب، احترام و تشکر

 

- لبخند حاکی از دوستی و صمیمیت

 

- لبخند هیجان زده همراه با عکس العمل یا کلامی خاص

 

هریک از این عکس العمل ها بسته به شخصی که گل را هدیه گرفته و یا شخصی که گل را هدیه داده است، متفاوت بوده و به حس شخص نیز مرتبط است. اما نکته مهم آن است که یکی از این سه نوع لبخند و گاهی تلفیقی از هر دو، درست ۵ ثانیه پس از دریافت گل، بدون اراده، بروز می کند که این نشان از تأثیر«زیبایی گل» روی مغز است.

 

یافته ها نشان می دهد، فضاسازی منزل یا محل کار باید به گونه ای باشد که گل و گیاه به خوبی در معرض دید افراد قرار گرفته و بخشی از فضای منزل به این مسأله اختصاص یابد.

 

 

تصاويري از  گلهاي خودرو و زيباي روستايمان را پيشكش عزيزان و اهالي روستاي ايمن آباد و كروكلا مي كنيم در هر كجاي دنيا كه هستند.

 

 

 براي تماشا ، رويتصوير زير كليك كنيد.

 

 

 

گل نعمتی است  هدیه، فرستاده  از بهشت                     مردم  کریمتر شوند اندر  نعیم گل

 ای گلفروش، گل چه فروشی به جای سیم                    وز گل عزیزتر چه ستانی به جاي گل

 

کسایی مروزی

 

 

 

 

 

عكسهاي ارسالي: سيد فضل اله هاشمي كرويي

                        منبع: جام نيوز

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20