*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

ياد و خاطره شهدا با حضور پرشور اهالي روستا برگزار شد

 

 

امروز با حضور پرشور اهالي محترم روستاي ايمن آباد و كروكلا شانزدهمين يادواره شهداي روستا در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) برگزار شد.

 

در يادواره شانزدهم كه از ساعت 16 در مسجد جامع ايمن آباد، كنار مزار شهدا آغاز شد، با حضور خانواده محترم شهدا، جانبازان، آزادگان و همچنين رزمندگان هشت سال دفاع مقدسِ روستاي ايمن آباد و كروكلا، اهالي روستا و مهماناني از روستاهاي بخش لاله آباد، ياد اين عزيزان را، گرامي داشتند.

 

با پخش سرود ملي جمهوري اسلامي كشورمان ايران، مراسم آغاز شد و اهالي روستا به احترام، برخاستند.

 

 سپس آقاي محمد طالبي موذن برتر كشورمان، با قرائت آيات 168 الي 170 سوره آل عمران كه در خصوص شهادت بود  معنويتي خاص به مراسم بخشيدند.

 

 

دبير يادواره شانزدهم يعني حاج سيد نقي حسيني ايمني فرمانده پايگاه مقاومت بسيج روستاي ايمن آباد و كروكلا به حاضران خير مقدم گفتند و وضعيت روستا را در دوران دفاع مقدس تشريح نمودند. از جمله: حضور جوانان روستا در اعزام به جبهه ها از اولين روز جنگ عراق عليه ايران، كمك اهالي به جبهه ها مثل خريد يكدستگاه خودروي باري به همراه كمكهاي اهالي به عنوان هديه به جبهه ها از سوي اهالي روستا در سال 1364 و ... در ادامه ايشان مختصري از وضعيت جانباز شدن خود را نيز بيان نمودند.

 

 سپس مداح آقاي  حاج عباسعلي يوسفي از شهرستان آمل با صداي گرم خود به مداحي در خصوص دوران دفاع مقدس و حفظ ارزشهاي آن دوران، پرداختند.

 

صحبتهاي محمد حسين منصف يكي از جذابترين بخشهاي يادواره شانزدهم بود كه در خصوص خاطرات ماندگار دفاع مقدس بويژه ايثار، مقاومت و پايداري مادران شهيد روستا از جمله مادر شهيد قرباني و مادر شهيد سيد علي هاشمي(فرزند آيت اله) سخن گفتند كه اين مادران چادر را بر كمر بسته و خودشان فرزند خود را تشييع و به خاك سپردند.

ايشان يادآور شدند كه ارزشهاي ماندگار دوران دفاع مقدس، الگوهاي بسيار جالبي است براي جوانان كه در روستاي ايمن آباد و كروكلا كم نيست. اما بايد كار تحقيقاتي خوبي در اين زمينه صورت پذيرد.

 

 

بخش بعدي برنامه سخنان برادر جانباز روستايمان حاج سيد صادق رسولي ايمن آبادي بود كه در خصوص ارزش دفاع و مقدس بودن آن و نقش امريكا در اين خصوص و بويژه جنگ و آشوبهاي اخير در سوريه و منطقه، مطالبي را مطرح نمود.

 

لازم به يادآوري است قرار بود برادر جانباز دكتر سيد الياس هاشمي كرويي نيز دقايقي را به بيان خاطرات دفاع مقدس بپردازند كه به دلايل كاري نتوانستند حضور يابند.

 

سخنراني حجت الاسلام والمسلمين خورشيدي كه خطيبي است توانا و كارشناس برنامه هاي شبكه جهاني امام حسين و ولايت مي باشد 45 دقيقه اي را در خصوص جايگاه علمي امام جعفر صادق(ع) به سخنراني پرداختند.

 

البته لازم به يادآوري است قبل از سخنان ايشان مجري  برنامه عسكري اميني ايمن آبادي، اسامي شهدا را به ترتيب تاريخ شهادت، با ذكر تاريخ تولد و شهادت و بيان سن آنان، عنوان نمودند كه با ذكر صلوات از سوي حاضران يادي از تمامي شهدا شد.

 

 از ديگر بخشهاي برنامه امروز:

پخش ووله صوتي از سخنان رهبر و مقام معظم رهبري، پخش ووله صوتي از مداحي آهنگران، قرائت بخشهايي از وصيت نامه شهدا و ...

 

 

 

 عكسهاي يادواره شهداي شانزدهم، عصر  پنجشنبه

در وبسايت روستا به نمايش گذاشته مي شود.

 

 

يادواره شانزدهم به اشتباه يادواره پانزدهم ذكر شد كه ضمن اصلاح آن، مسئول وبسايت روستا، بابت اين اشتباه، از  شما عزيزان پوزش مي طلبد.

 

 

 

 

 

عكاس: سيد نقي حسيني ايمني( فرزند مرحوم ميرنظر)

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

نظرات  

 
0 # ا.ر.ک.ایمنی در تاریخ: سه شنبه 12 شهریور 1392 ، ساعت 01:06 ق ظ
با سلام خدمت برادران خدوم وب سایت روستا که با ثبت لحظه به لحظه شان در این مراسم با شکوه، که خود نمونه ای از همان حرکت های جهادی ایثارگران در دهه1360 بوده تشکر و قدردانی نمایم، خداقوت
نقل قول
 
درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20