*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

امروز اهالي، مهمانِ تنها شهيد مهمانِ روستايند

 

25 سال پيش در  پنجم مردادماه سال 1367 برادر بزرگواري از كرج به نام سيد مجيد موسوي به درجه بلند و رفيع شهادت مي رسد كه به اشتباه به نام برادر رزمنده روستاي بالاكروكلا، به نام سيد رضا هاشمي كرويي معرفي مي شود  و  خبر شهادت سيد رضا در روستا مي پيچد و پيكر مطهر شهيد سيد مجيد موسوي بجاي ايشان در روستا تشييع و در آرامگاه روستاي بالاكروكلا به خاك سپرده مي شود.

 

پس از مدتي سيد رضا هاشمي كرويي به روستا بر مي گردد و حقايق آشكار مي شود.

 

پس از بررسي ها و تحقيق توسط بنياد شهيد در سال 1367، مشخص مي شود كه شهيد مورد نظر سيد مجيد موسوي است و اهل كرج.

 

خانواده با مراجعه به روستاي بالاكروكلا و اقدامات لازم براي نبش قبر و انتقال پيكر مطهر شهيد به شهرشان كرج، به دليل سيد بودن اهالي از اين امر منصرف مي شوند و اين هديه ارزشمند را به اهالي روستا مي بخشند.

 

 

 

به اين ترتيب هر ساله خانواده شهيد سيد مجيد موسوي به ياد فرزندشان، مراسمي براي گرامي داشت ياد و خاطره او در مسجد النبي(ص) روستاي بالاكروكلا برگزار مي كنند.

 

 

امسال نيز كه مصادف با 25 امين سالگرد اين شهيد والامقام است و ساليان سال مهمان اهالي روستايمان، پنجشنبه هفتم شهريورماه برگزار مي شود.

 

 

اين مراسم از ساعت 10 صبح امروز پنجشنبه هفتم شهريورماه، با قرائت قرآن آغاز مي شود و با برگزاري مراسم مداحي و سخنراني ادامه يافته و پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر و صرف نهار، به سمت مزار ايشان به صورت دسته جمعي و شايد دسته روي حركت نموده و تجديد بيعت دوباره اي با آرمانهاي ارزشمند شهيد سيد مجيد موسوي خواهند داشت.

 

 

 

 

 

از سوي اهالي روستاي ايمن آباد و كروكلا به خانواده محترم شهيد سيد مجيد موسوي

 

بويژه پدر و مادر ايشان خير مقدم مي گوئيم.

 

اميدواريم ميزبان خوبي براي فرزند شهيدشان در روستا باشيم.

 

 

مادر، خواهر، پدر و داماد شهيد سيد مجيد موسوي

 

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

نظرات  

 
0 # چ.حسینی در تاریخ: پنج شنبه 07 شهریور 1392 ، ساعت 12:06 ق ظ
با سلام و تشکر از مطلب جالبتان
با درود بر روح پر فتوح شهید سید مجید موسوی.
لطفاً در صورت امکان عکس و خبری از سيد رضا هاشمي كرويي نیز در این قسمت اضافه کنید تا ما با این آقا و با اصطلاح هم محلی‌ها " شهید زنده " آشنا شویم. با تشکر


مسئول وبسايت:
با سلام و سپاس از توجه شما به اين مهم.
عصر روز پنجشنبه ضمن ديدار با خانواده شهيد موسوي،با همكاري و همياري اهالي محترم و دهيار بالاكروكلا كنار مزار ايشان حاضر شديم و با تهيه عكس و ضبط صداي اعضاي خانواده و حتي شهيد زنده روستايمان اطلاعات مفيد و كاملي تهيه گرديد كه اميدواريم فرصتي دست دهد تا با تبديل فايل صوتي به نوشتاري،اين اطلاعات جالب در اختيار شما اهالي محترم قرار گيرد.
لازم به توضيح اينكه اطلاعات شهداي روستا را مي توانيد در منوي شهدا در ستون زير صفحه اصلي بيابيد.
نقل قول
 
درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20