*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

9 خرافه معمول در باره پول!


پول از آن چیزهایی است که برای برخی خوشبختی می آورد و برای برخی دیگر چرک کف دست است، برخی هم آن را بی اهمیت می انگارند اما برای داشتنش سرو دست می شکنند! طبیعی است که در موردش خرافه ها و ضرب المثل های عجیب و غریب زیادی باشد.

 


 در این گفتار می کوشیم شما را با برخی از این خرافه ها آشنا کنیم.

 

 

 


1. پول پول می آورد

 

خیلی ها این ضرب المثل را دست آویزی برای تنبلی و فرار از مسئولیت قرار داده اند. آنها با این استدلال ضعیف می گویند که هر چه تلاش کنند به جایی نخواهند رسید پس چرا خودشان را به زحمت بی اندازند!

 

اگرچه تحقیقات نشان داده که ثروت می تواند به افزایش دارایی بینجامد اما حقیقت این است که اغلب ثروتمندان و مولتی میلیاردر های جهان از خانواده هایی معمولی و درآمد های معمولی ولی با هوش سرشار و موقعیت شناسی بالا  آمده اند.

 

 
2. پول چرک کف دست است

 

بعضی ها از پول به عنوان "چرک کف دست" و عامل بدبختی یاد می کنند که هرکس به دنبالش برود نابود خواهد شد و ارزش های انسانی اش را از دست می دهد. این افراد ثروتمندان را شبیه کاراکترکارتونی چون آقای اسکروچ می دانند که پولدار شده اند چون قلبشان از سنگ است.

 


این درحالی است که بسیاری از ثروتمندان جهان چون بیل گیتس و حتی خیلی از بازاری های کشور خودمان در کارهای خیر پیش قدم هستند و می کوشند دیگران را هم در شادی هایشان شریک کنند. به نظر هم افسرده و نالان نمی رسند!

 

 
3. پول عامل بد بختی است

 

 تصور اینکه اعضای خانواده های مطرح در بدبختی به سر می برند هیچ محبتی بین آنها وجود ندارند و شب ها از ترس اینکه یکی از اعضای خانواده قصد جانشان را بکند نمی خوابند تصوراتی است که سریال های تلویزیونی سالهاست به ما القا کرده اند. این درست است که مشکلات روحی، خانوادگی وافسردگی درخانواده های ثروتمند هم وجود دارد درست است اما اینکه ثروتمندان بیش از فقرا افسردگی بگیرند و احساس بدبختی بکنند درهیچ تحقیق علمی ثابت نشده است.

 

 
4. پول حلال مشکلات است

 

 پول به حل سریعتر مشکلات کمک می کند چون این امکان را فراهم می کند تا از امکانات بیشتری بهره ببریم اما اینکه پول همه مشکلات را برطرف می کند توهمی است که وجود دارد اما پولدار ها هم مشکلات خاص خودشان را دارند باور کنید اگر روزی کسی گفت که مشکلی ندارد مسلما مرده است نه پولدار!!

 

 
5. پول را روی مرده بگذاری زنده می شود!

 

 این هم از شبه توهماتی است که سالهاست مطرح می شود و با اینکه همه می دانند شوخی است اما در دلشان امید دارند درست باشد.

 


کاری که پول موقع مرگ شما می تواند بکند این است که یک قبر دونبش زیر سایه درختان در یک بخش خوب قبرستان محل سکونتتان به شما بدهد، مراسم پرشکوهی برایتان برگزار کند و نهایتا اگر فرزندان قدر دانی داشته باشید چند رکعت نماز قضا برایتان بخرد اما زنده تان نمی تواند بکند.

 

 
6.هیچ پولداری از راه درست پولدار نشده است!

 

این هم از آن بهانه هاست که برخی برای غیبت و تهمت از آن سود می جویند و تصور می کنند با گفتن این حرف مجوز دارند در زندگی خصوصی ثروتمندان تجسس کنند و برای اینکه دلشان خنک شود حسابی از پولدارها بد گویی کنند!

 


7. من گنجشک روزی هستم

 

 درست است که روزی دست خداست اما خدا وند درسرنوشت هیچ کدام ما فقر و بی پولی قرار نداده مگر اینکه خود ما دست از تلاش برداشته باشیم و گرنه هیچ تلاشی بی پاسخ نیست و امکان ندارد خداوند در مقابل تلاش هایی که برای کسب روزی می کنید به شما ثروت ندهد.

 

 
8. پول از هر دری وارد شود خوشبختی از همان در می رود

 

دوباره تاکید می کنم ثروت و خوشبختی هیچ تضادی باهم ندارند و مسابقه نمی دهند که هرکجایکیشان باشد دیگری فرار کند.

 

 

 
9. قربون بند کیفتم تا پول داری رفیقتم

 

 
رفیق واقعی در هر شرایطی در کنار شما می ماند آنکه نمی ماند و نیست حتما رفیق نبوده وگرنه در تنگ دستی رهایتان نمی کرد. پس این جمله اشکال مبنایی دارد!

 

 

 

 

 

منبع: ايران ويج _ 22 مرداد 1392

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20