*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

بارش شديد باران در فصل برداشت محصول

 

طي هفته گذشته كه شرايط جوي ناپايداري در مازندران و روستايمان حاكم بوده است و كشاورزان شاهد بارشهاي نامنظم و پراكنده اي در روستا بودند، امروز صبح به اوج خود رسيد و باران نسبتا" شديدي در روستا باريدن گرفت و كار برداشت محصول برنج را بسيار سخت نمود.

 

بر اساس آخرين اطلاعات اداره كل هواشناسي استان مازندران اين شرايط جوي تا پايان هفته ادامه خواهد داشت و در برخی ساعات همراه با  بارش پراکنده خواهد بود.

 

ادامه بارش باران، زمينهاي كشاورزي روستا را بخاطر بالا بودن سطح آب منطقه پر آب و نرم نموده كه شرايط را براي برداشت محصول توسط كمباين بسيار سخت مي كند. لذا كشاورزان مجبور به برداشت محصول توسط نيروي انساني هستند كه هم هزينه برداشت و هم زمان برداشت را بيشتر مي كند و در نتيجه كار برداشت بسيار سخت تر مي شود.

 

حق الزحمه كارگر در برداشت محصول برنج(بينج تاش) امسال به 50 هزار تومان رسيده است. لازم به يادآوري است كه امسال از كارگر  زن در برداشت محصول برنج  استفاده نمي شود.


لذا از كشاورزان تقاضا مي شود ضمن حفظ آرامش خود صبوري به خرج دهند تا شرايط جوي به حالت عادي و نيمه ابري و يا آفتابي برگردد تا برداشت محصول برنج خود را آغاز نمايند.

 

البته آن دسته از كشاورزاني كه به كشت مجدد روي آورده اند شرايط به نفع آنان است و تا حدودي بارش باران براي زمينهاي كشاورزي تازه نشاء كاري شده بسيار مناسب مي باشد.

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20