*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

از طرح اکرام ایتام بيشتر بدانيم

 

 

من و حمایت کننده یتیم، مانند دو انگشت در بهشت در کنار هم خواهیم بود.  پیامبر اعظم (ص)

 

 

در روستایمان  کم نیستند خانوده های کم بضاعت و یتیم  و  کم نیستند افرادخیری که بار این خانواده ها را کمتر یا بیشتر بردوش می کشند  و چند نفر از هم محلی هایمان نیز با شرکت در این طرح یک یا چند خانواده را به سرپرستی پذيرفته و این خانوادها را از حمایت مادی و معنوی خودشان برخوردار کردند.

 

جالب توجه افرادي كه سالها پيش فوت نمودند اما نامشان در طرح اكرام ايتام به عنوان حامي، مي درخشد. فرزندان و يا بستگان درجه يك اين متوفيان به ياد يتيم نوازي والدين و رفتگانشان به نام آنها سرپرستي چند يتيم را بر عهده مي گيرند و ماهيانه مبالغي را كه تقبل نموده اند به حساب يتيمان واريز مي شود.

  

به مناسبت اين ايام و نامگذاري سالروز شهادت حضرت علي (ع) به نام اكرام ايتام و هفته جاري به همين نام، مطالبي را در اين خصوص تقديم علاقه مندان و اهالي محترم مي كنيم.

 


كفالت و اكرام ايتام و افراد بي سرپرست همواره مورد تأكيد و توجه خداوند متعال و ائمه معصومين بوده است‌. در قرآن كريم‌، اين كلام گوياي خداوند متعال آمده است كه اكرام يتيم موجب دوستي خداوند، آسايش در دنيا و آخرت‌، بازدارند از كبر وغرور، و دوري ازمحنت‌هاي مالي و... مي‌گردد.

 

 
بر اين اساس خدمت به ايتام عهدي است كه با خداوند متعال بسته مي‌شود و معاهدان آن راستگويان و پرهيزكارانند و انجام اين كار بهترين ‌ملاك ايمان به خداوند و قرآن شناخته شده است‌.

 

 

 

 

ما در اين راه به دامان پر فيض بهترين و زيباترين و خالصانه‌ترين الگو و نمونه محبت و مهرورزی به يتيمان، يعنی مولای متقيان حضرت امام علی (ع) و تمسک به آيات مطهر قرآن در محضر با عظمت پروردگار چشم انتظار توفيق خدمت در اين راه پر خير و برکت هستيم.

 

براين اساس خدمت به ايتام عهدی است که با خداوند بسته شده (بقره ـ 83)


و  عاملات آن راستگويان و پرهيزکارانند (بقره ـ 177)

 

اين کار سفارش و تأکيد خداوند بر بندگان است (انعام ـ 152)


و انجام اين کار شايسته ملاکی شناخته شده برای ايمان به خدا و قرآن (حشر ـ 7 و انفال ـ 41) است.

 

قران دليل محنت‌های مالی را که بر زندگی انسان‌ها سايه افکنده، پرهيز از اکرام يتيم می‌داند (فجرـ 17

 


افق نگاه قرآن تنها تأمين زندگی امروز يتيم نيست. بايد کاری نمود تا آينده يتيم نيز در سايه معاضدت تأمين شود. که بايد خاطر نشان نمود که خداوند، اول يتيم نواز هستی است. او خود يتيمی چون محمد(ص) فرزند عبداله را کفالت نموده و تا اوج پيامبری رسانده است.

 

لذا با توجه به مقدمه فوق که عمل به دستورات الهی در قرآن مجيد و سفارشات پيامبر گرامی اسلامی (ص) و ائمه اطهار (عليهم‌السلام) می‌باشد و کاهش تبعات فردی، ‌اجتماعی و اقتصادی فقدان پدر در تربيت فرزندان و تقويت روح همکاری و مناسبات انسانی و توسعه عدالت اجتماعی در بين افراد جامعه را در نظر دارد.

 


طرح اكرام طرحي است كه از نيمه دوم سال 1378 توسط كميته امداد امام خميني (ره‌) به اجرا درآمده است و به موجب آن، حمايت ايتام به ‌خيرين و حاميان علاقمند واگذار مي‌شود، بدين صورت كه هر حامي با پذيرفتن امر حمايت يك يا چند نفر يتيم‌، ماهيانه حداقل 500 هزار ريال به ‌حساب بانكي هر كدام از آنان واريز مي‌نمايد.

 

 

 

 

همانطوری که از نام این طرح برمی آید این طرح مختص فرزندان یتیم تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) می باشد که همه ما از جمله شما می توانید با انتخاب یک یا چند فرزند از فرزندان خانواده بزرگ کمیته امداد، این فرزندان را به سرپرستی قبول و برای این فرزندان پدر یا مادر معنوی باشید و از برکات این فرزندان در این دنیا و ساختن آخرت زیبا بهره مند شوید. و در این ماه مبارک که به مولایمان تعلق دارد که ما ایشان را به یتیم نوازی می شناسیم بیاییم خودمان نیز رهرو  راه آن امام همام باشیم و خانواده ای را شاد کنیم.

 

 

امام صادق (ع) می فرماید:

 

"هرگاه یتیمی بگرید عرش الهی به لرزه در خواهد آمد و خداوند ندا سرخواهد دادکه چه کسی فرزند مرا که در کودکی پدر و مادر خویش را از دست داده است گریانده است قسم به عزت و جلال خودم هرکه او را شاد سازد بهشت را بر او واجب خواهم ساخت"

 

 

 

 

 لازم به يادآوري است در روستايمان علاوه بر حاميان يتيم، افرادی نيز هستند كه با اهداي بسته های غذایی در ایام سال و بویژه در ماه مبارک رمضان گوشه اي از مشكلات خانوارهاي طبقه ضعيف روستا را حل مي نمايند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تهيه و ارسال: بهزاد كياني مسئول طرح اكرام و ايتام كميته امداد امام خميني(ره) بابل

 

 

 

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20