*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

جشن عيد مردگان در روستا به روايت تصوير(1392)

 

 

26 عيدماه يا به عبارتي جشن عيد مردگان و به قول اهالي روستاي ايمن آباد و كروكلا  مردگون هئيت ديروز عصر و ديشب (26 تیرماه 1392) در روستا برگزار گرديد.

 

اين جشن كه هر ساله در كوچه ها وخيابانهاي مختلف روستا برگزار مي گردد اهميت خاصي براي اهالي دارد. گرد هم آمدن همسايه ها و دور هم نشيني آنان در راستاي يادآوري ياد و خاطره درگذشتگان و در كنارش شنيدن نواي موسيقي محلي و همچنين سر دادن صداي مناجات در ماه رمضان از ويژگي هاي جشن عيد مردگان(مردگون هئيت) امسال روستا به شمار مي رفت كه در مسجد صاحب الزمان(عج) ايمن آباد برگزار شد. خيرات براي درگذشتگان نيز از ديگر برنامه هاي اهالي روستا بوده است.

 

 

برنامه هاي اجرا شده در مسجد صاحب الزمان(عج) ايمن آباد:

 

آغاز مراسم با قرائت سوره قدر و سپس مناجات و حمد و ثناي خداوند با صداي زيبا و رساي سيد عيسي حسيني ايمني

 

- اجراي بخش اول موسيقي محلي توسط برادران منوچهر و مهران اسماعيل تبار

 

- دعاي افطار و صرف افطاري حاضران و اهالي

 

- آغاز بخش دوم و ذكر نام و ياد عزيزان از دست رفته طي يكسال گذشته در  روستا و همچنين ذكر نام و ياد 15 تن از شهداي روستا در جمع حاضران

 

- بخش دوم موسيقي محلي مازندراني

 

- فاتحه براي همه درگذشتگان در طول برنانه و در پايان مراسم.

 

 

 

براي تماشاي تصاوير، روي عكس بالا  كليك كنيد.

 

 

در پايان جا دارد از زحمات خانواده محترم و گرانقدر حاج سيد جعفر هاشمي كرويي و سيد ميرآقا حسيني ايمني قدرداني شود و همچنين خانم ليلا عليجان زاده ايمني بخاطر هماهنگي ها و سيد هادي حسيني ايمني براي سيستم صوتي مراسم و سيد نعمت حسيني ايمني جهت ارائه موكت ها براي مراسم جشن.

 

 

خداوند همه رفتگان اين عزيزان و اهالي محترم روستا را غريق رحمت فرمايد.

 

 

 

 

عكسهاي ارسالي: سيد فضل اله هاشمي كرويي

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20