*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

جشن مردگون هئيت، امروز عصر در روستا برگزار مي شود

 

آئين 26 عيد ماه يا همان جشن عيد مردگان و به عبارتي در گويش محلي مردگون هئيت، كه نزد اهالي از ديرينگي و اهميت ويژه اي برخوردار است امروز عصر و امشب در حياط مسجد صاحب الزمان(عج) و مسجد جامع روستاي ايمن آباد برگزار مي شود.

 

 

از طرفي مراسم جشن 26 عيد ماه در مناطق مختلف روستا نيز با حضور همسايگان در خيابانها و كوچه هاي مختلف روستا بصورت خودجوش برگزار مي شود.

 

هزينه ها از سوي مردم تامين مي گردد. و اهالي روستا با دادن مقداري برنج به تعداد اعضاي خانواده خود و حتي بيشتر و همچنين پرداخت وجه نقد براي تهيه گوشت، روغن و ساير وسايل مورد نياز براي پذيرايي مراسم مردگون هئيت امسال، با هم يك دل و متحد شدند و از ديروز اين فعاليتها آغاز شد.

 

مراسم يك ساعت قبل از اذان مغرب و با حضور در آرامستان روستا و مزار شهدا با ذكر  ياد و  فاتحه براي درگذشتگان آغاز مي گردد.

 

سپس با حضور در حياط مساجد ياد شده مراسم ويژه آن برگزار مي شود.

 

 از جمله برنامه هاي امروز عصر  كه در مسجد صاحب الزمان(عج) ايمن آباد برگزار مي گردد:

 

صحبت در خصوص 26 عيدماه و پيشينه آن

 

 اميري خواني توسط منوچهر و مهران اسماعيل تبار

 

مدح و ثناي خداوند متعال با صداي برادر بزرگوار سيد عيسي حسيني ايمني با توجه به ايام ماه مبارك رمضان

 

  ذكر نام رفتگان و يادي از  درگذشتگان محله.

 

 

پذيرايي مراسم افطار نيز به صرف برنج و گوشت مي  باشد.

 

از عزيزان دعوت مي شود از ساعت هفت و سي دقيقه در مساجد مورد نظر حضور به هم رسانند.

 

 

جشن آئيني مردگون هئيت ره به ياد همه اونايي كه امه پلي جا بوردنه، بجا بياريم.

 


ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

نظرات  

 
0 # مصا در تاریخ: چهارشنبه 26 تیر 1392 ، ساعت 03:04 ب ظ
باسلام و قبولي طاعات محضر اهالي محترم ايمن آبادوكروكلا. *28تيرماه هجري شمسي برابربا26نوروزم اه مازندراني يا تبري است كه از2تيرماه تا2 مرداد ماه سالنامه شمسي ميباشد*26نوروزم اه مازندراني ماه آخرتبري است كه نوروزماه نام دارد كه اين روز بنام جشن باستاني مردگان ياعيدمردگان ناميده شده است و در روستاهاي مازندران هرساله جشن گراميداشت آن برگزارميشود.لاز م بذكراست گاهشمارتبري به علت كشتار اخترشناسان تبري پس از يورش مغول درجاي خود ايستاده و ديگر نميچرخد...منبع ويكي پديا.دانشنامه ازاد
نقل قول
 
درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20