*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

12 شهريورماه آغاز بكار اعضاي شوراي جديد روستا

 

12شهريورماه 1392 در راه است و  اعضاي چهارمين دوره شوراي اسلامي روستايمان ايمن آباد و كروكلا كار خود را آغاز مي كنند.

 

ضمن قدرداني از اعضاي سومين دوره شوراي اسلامي روستا، تبريك و شادباش دوباره عرض مي كنيم حضور اعضاي جديد و اميدواريم طي اين چهار سال هيچگاه روز 24 خردادماه سال 1392 را فراموش نكنند بويژه لحظه اعلام نتايج و حضور پرشور مردم در ساعت  12 شب الي يك بامداد، بيرون درب مساجد روستا محل اخذ، شمارش و اعلام نتايج آراي ماخوذه.

باز هم اميدواريم با توجه به وظايفي كه قانون براي اين عزيزان مشخص كرده است، در راستاي عمل به آن و تحقق اهداف اصلي شوراها، در راستاي توسعه همه جانبه روستا در ابعاد مختلف، قدمهاي محكمي بردارند و چهار سال بعد احساس سربلندي بيشتري داشته باشند.

 

اما اينكه در اولين جلسه شوراي اسلامي جديد چه خواهد گذشت و قوانين و آئين نامه اجرايي تشكيلات شوراهاي روستا در اين خصوص، چه مواردي را يادآور شده است به آگاهي اهالي محترم روستاي ايمن آباد و كروكلا مي رسانيم.

 

 

 

 

ماده 1:

 

 در این آئین‌نامه جهت رعایت اختصار به جای «قانون تشكیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی كشور و انتخاب شهرداران مصوب 1375/3/1» عبارت «قانون شوراهای اسلامی كشور» و بجای عناوین «شورای اسلامی روستا» و «حوزه انتخابیه شورای اسلامی روستا» به ترتیب از كلمه‌های «شورا» و «روستا» استفاده می‌شود.

 

ماده 2 :

 

اعضای شورا موظفند حداكثر ظرف مدت یك هفته پس از قطعی شدن انتخابات و در روزی كه بخشداری بطور كتبی اعلام می‌نماید اولین جلسه خود را در حضور بخشدار یا نماینده وی و به ریاست مسن‌ترین عضو حاضر تشكیل دهند و به شرح زیر سوگند یاد كنند و آن را امضا نمایند.

 

« من در برابر كلام الله مجید، به خداوند متعال سوگند یاد می‌كنم و با تكیه بر شرف انسانی خویش تعهد می‌نمایم كه در حفظ امانت و انجام هرچه بهتر وظایفم و خدمت به مردم كوشا باشم و قانون اساسی و سایر قوانین و مقررات كشور را در چارچوب وظایف و اختیارات خود مراعات نمایم و در همه زمینه‌ها عدالت و انصاف را در نظر داشته، و مادام كه در شوراهای اسلامی روستا عضویت دارم در رعایت صرفه و صلاح و پیشرفت امور روستا اهتمام نمایم.»

 

  • تبصره1  :پیروان اقلیتهای دینی رسمی به جای كلام الله مجید باید به كتاب مقدس خود سوگند یاد كنند.
  • تبصره2  :هرگاه فرد جدیدی به عضویت اصلی شورا داخل شود، موظف است در ابتدای اولین جلسه حضور در شورا، به ترتیب مذكور در متن ماده سوگند یاد نماید.

 

 

ماده 3  :

 

سمت اعضا در شوراهای با پنج عضو، عبارت از رئیس، نایب رئیس و حداقل یك منشی و در شوراهای دارای سه عضو رئیس، نایب رئیس و منشی می‌باشد. كه برای مدت دو سال از سوی اعضای شورا انتخاب می‌شوند.

 

 

ماده 4  :

 

در اولین جلسه شورا پس از انجام مراسم تحلیف در حضور بخشدار و یا نماینده وی اعضای حاضر باید اقدام به برگزاری انتخابات داخلی نموده و از بین خود هیأت رئیسه شورای مذكور در ماده 3 این آئین‌نامه را برای مدت دو سال انتخاب نمایند.

 

 

ماده 5:

 

در صورتی كه هر یك از اعضاء بنا به دلایلی از عضویت شورا خارج شود، شورا موظف است در اولین جلسه پس از قطعیت یافتن خروج آن عضو، مراتب را به بخشداری محل كتباً گزارش دهد تا بخشداری از اعضای علی‌البدل با احتساب آراء آنان، دعوت به شركت در جلسات و طی مراحل مورد نیاز مانند صدور كارت شناسایی و اطلاع از سمت عضو جدید در شورا را بنماید.

 

  • تبصره : در صورتی كه عضو خارج شده از شورا رئیس و یا نایب رئیس آن باشد،شورا باید در جلسه‌ای با هماهنگی بخشدار و حضور نماینده وی، رئیس یا نایب رئیس را برای مدت باقیمانده هیأت رئیسه انتخاب نماید.

 

 

 

ماده 6:

 

فرد یا افرادی كه از عضویت شورا خارج می‌شوند موظفند حداكثر ظرف مدت دو روز پس از قطعیت خروج، كارت عضویت خود را تحویل بخشداری ذیربط نمایند و رسید دریافت دارند.

 


ماده 7:

 

مهر شورا، حداكثر ظرف مدت یك هفته از شروع به كار رسمی شورا توسط بخشدار، تحویل رئیس شورا خواهد شد.

 


ماده 8:

 

اعضای شورا، حق تفویض اختیارات خود به سایرین، اعم از عضو و غیرعضو را ندارند.

 


ماده 9 :

 

شورای روستاهای واقع در حریم شهرها، موظف به رعایت مقررات مربوط به حریم شهرها می‌باشند.

 

 

 

به نظر مي رسد در اولين جلسه شوراي اسلامي جديد روستايمان، رئيس، نايب رئيس و منشي دو روستاي پايين كروكلا و بالاكروكلا، با توجه به اعضاي سه نفره و سابق آنها چندان براي اهالي دو روستا از حساسيت برخوردار نباشد. اما در روستاي ايمن آباد با توجه به انتخاب و حضور سه عضو جديد در اين دوره از شوراها، حساسيتها بر سر انتخاب رئيس شورا، از اهميت خاصي براي اعضاي شورا و همچنين مردم روستاي ايمن آباد و حتي كروكلا برخوردار است.

 

 اميدواريم هر كدام از اعضا كه از سوي ساير اعضاي شوراي اسلامي روستا، به عنوان رياست چهارمين دوره شوراي اسلامي روستا انتخاب مي شوند، با همدلي و احترام متقابل، نسبت به اجرايي نمودن طرح هاي مصوب، در راستاي توسعه و پيشرفت همه جانبه روستا، قدم بردارند.

 

 

 توجه:

 

در خصوص برگزاري اولين جلسه چهارمين دوره شوراي اسلامي روستايمان ايمن آباد و كروكلا و انتخاب رئيس، نايب رئيس و منشي، در اولين فرصت آخرين خبرها دريافت و از طريق وبسايت روستا به آگاهي اهالي محترم خواهد رسيد.

 

 

 

 

منبع: پورتال وزارت كشور

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20