*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

از لايروبي رودخانه ها تا بيل مكانيكي روستا

 

با توجه به بارش باران در طول سال در مناطق مختلف مازندران از جمله روستايمان ايمن آبادوكروكلا و بالا بودن سطح آب اين مناطق و رها سازي آب سدها و روان شدن آن در رودخانه هاي پايين دست مثل نارنج رود و كهرود كه از مهمترين رودخانه هاي روستايمان مي باشد به نظر مي رسد لايروبي رودخانه ها بصورت اصولي هر چند ماه يكبار بايد صورت پذيرد كه به نظر مي رسد چندان توجهي به اين امر مهم  نمي شود.

 

 

 

طي سالهاي اخير بسيار پيش آمده كه مردم روستا بخاطر همين مسئله دچار مشكلات فراواني شده اند.

 

 سرريز شدن آبها در سطح خيابان و كوچه ها و مختل شدن عبور و مرور و نگراني خانواده ها از ورود آب به حياط خانه شان. (افزايش سطح آب رودخانه ها و ورود آب از طريق لوله هاي فاضلاب در كنار رودخانه ها)

 

 

 

به نظر مي رسد با لايروبي رودخانه ها تا حد بسيار زيادي بتوان از اين رخدادها پيشگيري نمود.

 

اصولا" لايروبي رودخانه ها با بيل مكانيكي صورت مي گيرد. اينكه روستايمان داراي بيل مكانيكي است بسيار جاي قدرداني دارد و يا روستايي كه خودروي حمل زباله به آنها تعلق مي گيرد و اين نشان از كارآمدي نهاد اجرايي روستاست. اما حرف و حديثها در خصوص بيل مكانيكي روستا زياد به گوش مي رسد.

 

 برخي ها مي گويند بيل مكانيكي متعلق به روستاست. اين دستگاه را اجاره داده اند. هزينه اجاره اش چقدر است و صرف چه مي شود كسي نمي داند؟ چرا به يكي از اهالي  اجاره داده نشد تا هم اشتغال زايي براي روستا شود و هم دم دست باشد براي كارهاي عمراني روستا از جمله لايروبي. روستايي كه خود بيل مكانيكي دارد چرا براي لايروبي رودخانه ها قبل از ايام كشت برنج از كشاورزان پول دريافت مي شود؟ آنهم يكصدهزار تومان در هر هكتار!! اين پولها صرف چه مي شود؟ الآن هم كه خراب و فرسوده شده و در گوشه اي از روستا كنار جاده اصلي افتاده است و و و...  مسائل ديگري كه در اين خصوص مطرح مي شود مثل يك دستگاه تيلر كشاورزي كه متعلق به دهياري روستاست و معلوم نيست چه بر سر آن آمده است.

 

 

 اينها مسائلي است كه مردم مطرح مي كنند. حتي بعد از افطار در مسجد روستا با تعدادي از كشاورزان و اهالي صحبت به ميان آمد، مسائل مطرح شده براي آنها نيز داراي ابهاماتي بود. اينكه اين مطالب مطرح شده تا چه ميزان صحيح است و بطور كل در خصوص چگونگي انجام لايروبي رودخانه ها، اميدواريم دهيار روستاي ايمن آباد و يا رئيس شوراي اسلامي روستا به ابهاماتي كه در اين خصوص براي مردم وجود دارد پاسخي ارائه دهند تا ابهامات برطرف شود.

 

شايد پاسخ اين ابهامات با اعلام قبلي در مسجد روستا در حضور اهالي مطرح شود، بسيار منطقي تر به نظر برسد.

 

 

 

تهيه و تنظيم خبر: عسكري اميني ايمن آبادي

      تاريخ درج خبر: 23 تيرماه 1392

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

نظرات  

 
0 # ع. حسيني در تاریخ: یکشنبه 23 تیر 1392 ، ساعت 06:04 ب ظ
سلام ممنون از اينكه به اين مسائل بسيار بسيار مهم پرداخت مي كنيد هرچند بسيار بسيار دير . ما كه اميدواريم پاسخ منطقي بدهند . چند سال است كه اين مسائل در روستا مطرح مي باشد اما كسي پاسخگو نيست!
نقل قول
 
 
0 # رضا در تاریخ: یکشنبه 23 تیر 1392 ، ساعت 07:04 ب ظ
سلام عليكم نماز روزه همه قبول.فعلا" كه چند ساليه شورا و دهيار روستا يه نفره نه شش نفر. بنده فكر مي كنم نه تنها همه اعضاي شورا بلكه دهيار قبلي و دهيار فعلي هم بايد پاسخگو باشن
نقل قول
 
 
0 # 0111 در تاریخ: یکشنبه 23 تیر 1392 ، ساعت 07:04 ب ظ
درود بر همه. تلاش و زحمات شورا و دهيار بر كسي پوشيده نيست مسائلي از اين دست اگر اطلاع رساني شود مثل الآن كه ماه رمضان هست و همه در مسجد حضور دارند مي تواند ره گشا باشد. مردم حق دارند بدانند شورا و دهيار در روستا چه فعاليتها و خدماتي را انجام مي دهند چون منتخب مردم مي باشند هر چند در روستايمان هميشه حرف و حديث هست حتي براي خيريني كه قدمي براي روستا بر داشته اند.از آقاي رسولي تشكر مي كنيم يك تنه كار شش نفر را انجام مي دهد.واقعا" زحمت مي كشد براي اينكار ساخته شده است. به اميد ايمن آباد آباد آباد.
نقل قول
 
 
0 # پایین محلی در تاریخ: یکشنبه 23 تیر 1392 ، ساعت 07:04 ب ظ
سلام.با قبولی طاعات و عبادات این ماه مبارک، با آقا رضا موافقم. این علامت سوال بزرگ، مربوط به عملکرد دهیار فعلی نمی شود،هرچند ایشان نیز باید پاسخگو باشند.هنگام انتخابات، شوراهای محترم با شعار پاسخگویی و پاسخگو بودن به میدان می آیند. ولی بعد از انتخاب شدن، دریغ از یک جواب.
نقل قول
 
 
0 # ر-حسینی ایمنی در تاریخ: یکشنبه 23 تیر 1392 ، ساعت 09:04 ب ظ
باعرض سلام.بنده چندی قبل انتقادات تندی نسبت به شورای محل کردم که با پاسخ تندتر آقای امینی مواجه شدم !!!! حالا بعد از این مدتی چی شد که به ذره ای از رانت خواری این دوستان اشاره کردید،دلیلش را نمیدانم!!! لطفا بیشتر دستگاههای اجرائی محل را مورد بازخواست قرار دهید که .....


عسكري اميني ايمن آبادي
با سلام و سپاس از توجه و دغدغه آقا يا خانم ر-حسيني ايمني.
بنده در مطالب عنوان شده هيچگونه اشاره اي به واژه اي كه شما بكار برديد ننموده ام و خداي ناكرده مفهومي كه برداشتي از تهمت يا توهيني به اعضاي شوراي اسلامي يا دهياران روستاي ايمن آباد باشد به چشم نمي آيد.فقط در متن خبر،اصل قضيه با توجه به سخنان اهالي، مطرح شده است. در بند آخر نيز اشاره نموده ام اينكه اين مطالب تا چه اندازه صحيح است بايد پاسخ نهاد اجرايي را شنيد يعني شفاف سازي شود تا ابهامات در اين زمينه برطرف شود. نكته مهمتر اينكه صحيح بودن اين مسائل نيز مشكلي ايجاد نمي كند شايد به عنوان مثال درآمد ها صرف عمران و آباداني محل شده است و مواردي از اين دست، نمي دانم. از عزيزاني چون شما و ساير اهالي درخواست مي شود مطالب چالشي را با دقت بيشتري مورد بررسي قرار دهند تا خداي ناكرده برداشت ناصحيحي صورت نگيرد. مطالب اينگونه اي با مشورت و تاييد تعدادي از اعضاي وبسايت درج مي گردد.
با ارسال پيامك به دهيار و رئيس شوراي روستا اطلاع داده شده است.اميدواريم هر چه زودتر پاسخ ابهامات ارسال گردد.
نقل قول
 
 
0 # م.ه در تاریخ: دوشنبه 24 تیر 1392 ، ساعت 01:04 ب ظ
من تعجب میکنم مگر در امین آباد ما 5نفر شورا داریم آقای رسولی یک تنه کار همه را انجام می دهد
نقل قول
 
 
0 # h. در تاریخ: دوشنبه 24 تیر 1392 ، ساعت 03:04 ب ظ
ازاقای امیررسولی کمال تشکر رادارم اقای ر حسینی انصاف داشته باشید یکطر فه به محکمه نروید
نقل قول
 
 
0 # مصا در تاریخ: سه شنبه 25 تیر 1392 ، ساعت 10:04 ق ظ
باسلام وآرزوي قبولي طاعات.به استحضاراهالي فهيم امين اباد ميرساند كه ساختن يك روستاي ابادتر و آرام تر و سالم تر منوط به داشتن اتحاد و روحيه تعاون و هم ياري همه اهالي روستا را مي طلبد و شخص يااشخاص خاصي به تنهايي قادر به اين امر نمي باشند و عزيزان منتخب در شورا اسلامي مجريان اين امر مهم با همكاري و همفكري ديگر روستاييان محترم و البته باتامين بودجه هاي تخصيص شده ميتوانند مشكلات نظير آب گرفتگي و لايروبي رودخانه و... را مرتفع سازند.بااميدبه محقق شدن اين اموردرزمان نزديك.پاينده باشيد.
نقل قول
 
 
0 # ابنوایی در تاریخ: دوشنبه 31 تیر 1392 ، ساعت 01:04 ق ظ
آقای امینی میخواید بدونید رانت یعنی چی؟
برید ببینید مجوز پست بانک به چه کسی تعلق داره
نقل قول
 
درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20