*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

آغاز برداشت محصول برنج در روستا

 

بامداد امروز در روستايمان ايمن آباد و كروكلا، برداشت محصول برنج توسط آقاي حسين رزقي آغاز شد.

 

 

حسين رزقي كه در 28 فروردين ماه امسال زمين كشاورزي اش را نشاء كاري نموده است  پس از گذشت دو ماه و بيست روز يعني صبح امروز اقدام به برداشت محصولش نمود.

 

كيفيت محصول برنج امسال از سوي ايشان و ساير كشاورزان بسيار ايده آل و مناسب ارزيابي شده است و طول ساقه هاي آن نيز  بلندتر از سالهاي گذشته مي باشد يعني دانه هاي برنج بيشتري را در هر خوشه، ارزاني كشاورزان كرده است.

 

از طرفي نبود آفت  كرم ساقه خوار شرايط را  براي كشاورزان در برداشت با كيفيت محصول برنج، آنهم  برنج سالمتر، بدون استفاده از سموم شيميايي كرم ساقه خوار فراهم تر نموده است.

 

 

 

نكته بسار مهم، برنامه ريزي آقاي حسين رزقي براي كشت دوم برنج مي باشد كه حدود يك هفته پيش يعني 14 تيرماه اقدام به آماده كردن خزانه نموده است. (يعني هفته پيش تيم ره هِشِنيه)

 

 

لازم به يادآوري است به نظر مي رسد همچنان فرهنگ ارزشي و غني كايري در روستا كه ريشه در فرهنگ ديرينه اهالي مازندران دارد همچنان در روستايمان ايمن آبادوكروكلا به مرحله اجرا در مي آيد.

 

در اولين روز برداشت محصول برنج در روستايمان عزيزاني چون سيد علي هاشمي كرويي، سيد مرتضي هاشمي كرويي، ابوالفضل ضياء بخش، عنايت اله هاشمي كرويي و احمد رزقي به كمك و كايري حسين رزقي آمدند.

 

كار بدون مزد را كايري گويند. كايري مقابل كارگري است يا به عبارتي قرضي. و از طرفي آقاي حسين رزقي هنگام برداشت محصول برنج در زمينهاي كشاورزي ساير عزيزان جهت قدرداني از زحمتشان به جبران آن مي پردازد.

 

از طرفي  اهالي روستاي ايمن آباد و كروكلا امسال خود را براي كشت دوم برنج نيز آماده نموده اند و كشاورزان روستا(كه آمار دقيقي از تعداد آنها در دست نيست) اقدام به آماده نمودن خزانه برنج خود نموده اند. ازجمله حاج سيد غلامعلي هاشمي كرويي)نامدار)، سيد فضل اله هاشمي كرويي(علي اسحاق) و ….

 

 

 

 از درگاه خداوند روزي رسان مي خواهيم تا به اهالي زحمتكش و پرتلاش روستايمان و تمامي كشاوزان، در برداشت محصولات و دسترنجشان خير و بركت بيشتري را به حرمت اين ماه، ارزاني نمايد.

 

 

 

 

 

 تهيه،تنظيم و ارسال خبر: سيد فضل اله هاشمي كرويي

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

نظرات  

 
0 # محلی در تاریخ: دوشنبه 24 تیر 1392 ، ساعت 12:04 ق ظ
سلام برکت بوء
نقل قول
 
درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20