*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

آخرين خبرها از پي گيري حادثه آتش سوزي(يادآوري)

با توجه به حادثه آتش سوزي روز 24 خردادماه سال 1392 كه در روستاي بالاكروكلا(قاضي محله) رخ داد و بطور كلي، خانه مسكوني و وسايل زندگي خانواده چهار نفره هاشمي را با خاك يكسان نمود، پس از حضور در منزل ايشان در همان روز حادثه و ديدن صحنه هاي ناگوار اين حادثه غم انگيز و بهت آور كه در چند دقيقه تمامي زحمات چندين ساله خانواده اي جوان به خاكستر تبديل مي شود، خانواده اي كه شوهر و سرپرست خانواده به خاطر درمان بيماري اش ساليان سال در بيمارستانهاي مختلف كشور تحت درمان بوده و اين مسئله خود عامل تاثر و تالم  اهالي محل  طي سالهاي اخير بوده و حمايت بي دريغ و عاشقانه  اهالي از ايشان باعث دوام و بقاي زندگي شان شده است همه و همه اين مسائل و بويژه شرايط سخت دختر يكساله و پسر 7 ساله خانواده هاشمي در چنين وضعيتي ما را بر آن داشت تا در راستاي حل بحران و مشكل پيش آمده اقدامات اوليه اي را انجام دهيم.

 

ابتداي امر گزارش و اطلاع رساني به بخشدار و مسئولان بخشداري و شوراي اسلامي بخش و درخواست كمك و ياري از آنها صورت پذيرفت و سپس با حضور در دفتر فرماندار بابل و معاون عمراني ايشان و ارائه نامه تنظيم شده دهياري، گزارش وقوع آتش سوزي انجام شد و نامه درخواست  كمك از رئيس سازمان جمعيت هلال احمر بابل به مرحله اجرا رسيد.

 

از طرفي پي گيري علل آتش سوزي از طريق سازمان  آتش نشاني بابل صورت پذيرفت كه اگر بخاطر نشتي گاز بوده است حداقل، بيمه خسارت آنرا پرداخت نمايد كه متاسفانه اين مهم به نتيجه نرسيد و نشتي گاز، علت آتش سوزي تشخيص داده نشد.

 

سپس با توجه به اينكه خانواده، در زمان بيماري آقاي هاشمي تحت پوشش كميته امداد امام خميني (ره) نيز بوده است براي كمك از كميته امداد نامه اي تنظيم شد براي درخواست كمك  و دادن وام براي بازسازي منزل تخريب شده و كالاهاي سوخته شده.

 

از طرفي نامه اي نيز براي درخواست كمك از  نمايندگان مردم بابل در مجلس شوراي اسلامي تنظيم شد و به دفتر مهندس نياز آذري جهت معرفي به بانك جهت درخواست وام  براي بازسازي منزل و تهيه وسايل اوليه زندگي كه در حادثه آتش سوزي نابود شدند.

 

 در ادامه با بنياد مسكن انقلاب اسلامي نيز هماهنگي انجام شد و نامه اي تنظيم، تا شايد از سوي اين سازمان نيز كمك حداقلي بصورت  وام تعمير منزل اختصاص يابد تا گوشه اي از مشكلات خانواده 4 نفره هاشمي مرتفع شود.

 

در هر صورت همه اين فعاليتها صورت گرفت اما نتيجه قابل قبول و تاثير گذاري در راستاي حل مشكل اين عزيزان حادثه ديده تحقق نيافت. و همه قولها با توجه به وضعيت اقتصادي و تورم در كشورمان چندان به چشم نمي آيد كه بتوان گوشه اي از وسايل اوليه منزل را تهيه و يا منزل را از بعد ساختماني باز سازي نمود.

 

پیامبر گرامي اسلام مي فرمايند:

مَثَل مؤمنان در دوستی و ابراز رحمت و عاطفه به یکدیگر، مثل پیکر است. هر گاه عضوی از آن دردمند شود، دیگر اعضای پیکر، با بی خوابی و تب، با آن عضو هم دردی می کنند.

 

لذا از شما اهالي محترم نيز درخواست كمك مي كنيم  تا همه با هم در راستاي حل مشكل خانواده هاشمي و نشاندن لبخند بر لبان گيسو  دختركوچولوي يك ساله و ابوالفضل هفت ساله، به هر شكل ممكن از  يك هزار توماني گرفته تا تهيه وسايلي از منزل و حتي پذيرفتن تعمير و بازسازي قسمتي از منزل با توجه به تخصص خودمان آنهم  در راه رضاي خدا ، از بنّايي گرفته تا نجاري و سفيدكاري و مواردي از اين دست، قدمي برداريم هر چند اندك كه بسيار ارزشمند مي باشد.

 

لازم به يادآوري است شماره حسابي نيز از سوي دهياري روستا تعيين شده است و به نام شخص دهيار روستاي بالاكروكلا(قاضي محله) يعني سيد محمد هاشمي كرويي در اين بخش ذكر مي شود تا عزيزاني كه مايل به كمك نقدي هستند در هر كجاي ايران و حتي خارج از كشور به سر مي برند، براي كمك و ياري رساندن به خانوده هاشمي، بتوانند در اين امر خداپسندانه در آستانه ماه مبارك رمضان سهيم باشند.

 

 

 

شماره حساب 56920866988384/01  نزد پست بانك روستاي ايمن آباد بابل

 

 

شماره حساب شبا 960170000000106675754006  نزد بانك ملي به نام سيد محمد هاشمي

 

 

                        بني آدم  اعضـاي  يكديگرنــد                كه در آفرينش ز يك گوهرنـد  

                        چو عضوي به درد آورد روزگار               دگر عضوهـا را  نمانــد  قـرار

 

 

 

تهيه و ارسال خبر: سيد محمد هاشمي كرويي (دهيار روستا)

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

نظرات  

 
0 # س حسینی ایمنی در تاریخ: دوشنبه 17 تیر 1392 ، ساعت 07:04 ب ظ
با سلام،لطفا شماره شبای خود را اعلام بفرمایید تا از سایر بانکها نیز قابل پرداخت باشد.
با تشکر
نقل قول
 
 
0 # محلی در تاریخ: سه شنبه 18 تیر 1392 ، ساعت 05:04 ق ظ
لطف کنیدشماره کارت رو بزارین برای کارت به کارت تا نیاز به رفتن بانک نباشه باتشکر.
نقل قول
 
 
0 # بچه محل در تاریخ: شنبه 29 تیر 1392 ، ساعت 12:04 ق ظ
آقای امینی ، لطفا دلیل آتش سوزی این منزل مسکونی را تشریح کنید. زمزمه هایی به گوش اهالی میرسد که زیاد خوشایند نیست و بیان کننده عمدی بودن آن میباشد.ماهیت ارسال خبر به بیان دلایل آن میباشد.


مسئول وبسايت:
با سلام و سپاس از شما.در خبر مورخ 25 خرداد ذكر گرديد. لينك آن نيز در خط اول همين خبر ارائه شده است.
در پناه خدا باشيد.
نقل قول
 
 
0 # 021 در تاریخ: شنبه 29 تیر 1392 ، ساعت 11:04 ق ظ
اگه شماره کارت بزارین عالیه
نقل قول
 
درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20