*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

باز هم سرریز آب رودخانه کهرود در ورودی روستا

به علت پر آب شدن رودخانه کهرود و سر ریز آن در محل پل، در کنار جاده بين المللي بابل به آمل در روستاي ایمن آباد، آب رودخانه به طرف خیابان ورودی روستا سرریز شده است و علاوه بر چهره نا زيبايي كه همچون دفعات گذشته به ورودي روستا داده است عبور و مرور مردم روستا را مختل و با مشکلاتی مواجه نموده است.

 

اين اولين بار نيست كه اهالي روستا شاهد چنين مشكلي مي باشند. هر وقت سطح آب رودخانه به دلايلي افزايش مي يابد با توجه به لايروبي نشدن رودخانه متاسفانه شاهد چنين مشكلي در روستا هستيم.

 

به نظر مي رسد اصلی ترین علت این مشکل  پر شدن دهانه پل از گل و لای و زباله هايي است كه از بالادست در رودخانه ريخته مي شود و با تجميع زباله ها، دهانه پل مسدود شده كه  برای حل این مشکل نیز به نظر مي آيد را ه حل ساده اي وجود دارد و آن اينكه باید دهانه و کف پل لایروبی گردد.

 

دومین علت بوجود آمدن این مشکل نیز لایروبی نشدن رودخانه بعد از پل، به طرف خیابان میاندسته می باشد. بطوریکه رودخانه ظرفیت حجم ورودی آب را ندارد و به این دلیل سر ریز می کند.

 

جا دارد که نهاد اجرايي روستا بويژه اعضاي محترم شوراي اسلامي و دهيار روستاي ايمن آباد، پی گیر مشکل بوجود آمده باشند، تا از خطرات احتمالی که اهالی و مردم روستا را نگران و رفت و آمد آنان را دچار مشكل كرده است، جلوگیری نمایند.

 

از طرفي اهالي روستا و همه ما در نظر داشته باشيم زباله ها را تحت هيچ شرايطي  در داخل رودخانه نريزيم تا علاوه بر آلودگي محيط زيست شاهد چنين مشكلاتي نيز نباشيم.

 

اينكه آيا با استفاده از نظر كارشناسان اين امر، راه حل اساسي براي حل اين مشكل وجود دارد يا نه، اميدواريم نهاد اجرايي روستا اين مهم را پي گيري نمايند و مردم را در جريان يافته ها و راه حلهاي تئوري و عملي اين امر قرار دهند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تهیه و تنظیم: مهدی قاسمی ايمني

 

 

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20