*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

سید ذكريا حسيني ايمني

فوق ليسانس مهندسي شيمي از دانشگاه پيتس بورگ پنسيلوانيا در امريكا (1362)

 

سید ذكريا حسيني ايمني فرزند مختار، متولد  اول فروردين ماه 1337 از روستاي ايمن آباد بابل.

 

 

سيد ذكريا حسيني در سن هفت سالگي پا به مدرسه مي گذارد و در سال 1344 وارد دبستان سپاه دانش امين آباد مي شود.

 

ايشان پس از اخذ گواهي نامه پنجم ابتدايي براي ادامه تحصيل به بابل مي رود و سال ششم را در مدرسه تربيت اين شهر به پايان مي برد. در سال 1351 در دبيرستان علامه زاده بابل در رشته علوم طبيعي ثبت نام مي كند و در سال 1354 موفق به اخذ گواهي نامه ديپلم مي شود.

 

ايشان بر اساس سفارش پدرش در سال دوم دبيرستان برنامه ريزي مي كند تا شرايط خود را براي ادامه تحصيل در امريكا  آماده كند.

 

سيد ذكريا حسيني ايمني پس از اخذ گواهي نامه ديپلم براي آموزش زبان انگليسي به آموزشگاه زبان مي رود و طي يكسال، به خوبي زبان را فرا مي گيرد.

 

سپس در سال 1355 به تهران مي رود و با ارائه مدارك خويش به موسسه آموزشي ايراني آمريكايي، شرايط لازم  و گواهي نامه ادامه تحصيل در امريكا را دريافت مي كند.

 

ايشان با حمايت همه جانبه مالي و معنوي پدر و برادرانش كه همواره خود را مديون آنان مي داند و زحمات شبانه روزي عزيزانش را هيچگاه فراموش نمي كند راهي امريكا مي شود.

 

سيد ذكريا حسيني ايمني مدت دو ترم را به آموزش عالي زبان انگليسي مي پردازد و سپس در دانشگاه پيتس بورگ در شهر پنسيلوانيا در امريكا در رشته مهندسي شيمي در مقطع كارشناسي به تحصيل مي پردازد.

 

دانشگاه پیتسبورگ ((University of Pittsburgh‏ یکی از معتبرترین دانشگاه‌های ايالات متحده امريكا بوده  و در شهر پيتسبورگ در ایالت پنسیلوانیا واقع است.

 

ايشان در سال 1981 ميلادي برابر با 1360 خورشيدي از اين دانشگاه فارغ التحصيل مي شود و بلافاصله براي گذراندن دوره كارشناسي ارشد در همين رشته ادامه تحصيل مي دهد.

 

مهندس سيد ذكريا حسيني ايمني در سال 1983 ميلادي برابر با 1362 خورشيدي گواهي نامه مهندسي شيمي را دريافت مي كند و بلافاصله وارد بازار كار مي شود.

 

ايشان پس از پايان تحصيلات به شهر نيويورك مي رود و در سال 1984 ميلادي در يك شركت تجاري بين المللي مشغول فعاليت مي شود.

 

او در همين سال با يك بانوي امريكايي ازدواج مي كند كه او نيز فوق ليسانس مديريت و برنامه ريزي استراتژيك(MBA ) مي باشد.

 

ثمره و حاصل ازدواج آنان يك دختر و يك پسر مي باشد.

 

فرزند ارشدش دختري است به نام آريانا كه نام ديگرش را به ياد مادرش "معصومه" نهاد  كه در حال حاضر دانشجوي سال اول  رشته علوم كامپيوتر و بيولوژيك در دانشگاه مك گيل كاناداست.(mcgill يا مک‌گیل دانشگاهی در شهر مونترئال از استان کِبک در کانادا)

 

 

 

فرزند دومش پسر هفت ساله اي است كه آرمان نام دارد و در مقطع دبستان تحصيل مي كند.

 

مهندس سيد ذكريا حسيني بسيار به روستايش عشق مي ورزد و فرهنگ روستايش را يكي از غني ترين فرهنگ ها مي پندارد و اعتقاد دارد مردان و زنان روستايش بسيار زحمتكش، پرتلاش و صادقند و بسيار هم شادمان. لبخند هيچگاه از لبشان كنار نمي رود. زنان و مردان قهرمان زيادي دارد كه مرا شيفته خود نموده اند.

 

مهندس سيد ذكريا حسيني خردادماه سال 1392 به خاطر بيماري پدرش حاج سيد مختار حسيني ايمني به روستا باز مي گردد تا در درمان و بهبودي ايشان نقش آفرين باشد.

 

ايشان والدين را يكي از بزرگترين سرمايه ها مي داند.

 

 

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

نظرات  

 
0 # مهدی قاسمی در تاریخ: دوشنبه 24 تیر 1392 ، ساعت 04:04 ب ظ
جناب آقای مهندس حسینی از افتخارات شهر ما و روستای ما می باشد. با وجود سکونت در امریکا، هنوز به فرهنگ ایرانی عشق می ورزد و به خانواده و هم ولایتی هایش احترام می گذارد و این خصلت بسیار زیبایی است که همگان از آن برخوردار نیستند.
آرزوی سلامتی می نماییم،برای ایشان و خانواده محترمش.
نقل قول
 
درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20