*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

همه چيز درباره آتش سوزي روز جمعه

 

صبح روز 24 خردادماه كه در كشورمان روز مهمي به شمار مي رفت و همه در فكر انتخابات، در روستايمان بالاكروكلا(قاضي محله) اتفاق ناگواري افتاد كه قلب هر شنونده اي را به درد آورد و آنانكه بودند و شاهد صحنه، گريستند.

 

آنگونه كه صاحب خانه آقاي سيد عسكري هاشمي كرويي مي گويد، ساعت ده صبح بود كه خبر  آتش گرفتن خانه اش از طريق تلفن، به گوشش مي رسد.

 

تا رسيدن او و خانواده اش از آمل، اهالي با شكستن قفل درب خانه وارد خانه شده و با رسيدن خودروهاي آتش نشاني بابل، با همكاري هم آتش را مهار مي كنند.

 

اما او و همسرش با از بين رفتن و دود شدن انباشته ي ده ساله شان پس از ازدواج، روبرو مي شوند.

 

و اما تا فرا رسيدن ماشين هاي آتش نشاني، همسايه ها با از كار انداختن كنتور برق و گاز، با استفاده از سطل و ظروف مختلف اقدام به خاموش كردن آتش مي كنند اما شعله هاي آتش قابل مهار نيست.

 

 آقاي جابر غضنفري  كه اين صحنه را مي بيند و از طرفي مي داند كه دوست و همسايه اش  آقاي عسكري هاشمي با چه سختي و مشقّتي با پول كارگري، زندگي حداقلي را براي خود فراهم كرده است و همسر آقاي هاشمي با قناعت فراوان خود در زمينه هاي مختلف، آنهم با كمك مردم به ساخت و تهيه لوازم منزل پرداخته است، پمپ آب شاليزار را به شيلنگ بزرگي وصل مي كند و با ريختن آب به سرش، دل به آتش مي زند تا شايد تا فرا رسيدن خودروهاي آتش نشاني كمي از خسارات وارده را كمتر نمايد.

 

 

جابر غضنفري مي گويد: نمي دانستم موفق مي شوم يا نه اما مي خواستم از خسارت بيشتر جلوگيري كنم گرماي آتش كلافه ام كرده بود. خودم نمي دانستم آيا گرفتار و طعمه شعله هاي آتش مي شوم يا نه. اما دلم براي خانواده اي مي سوخت كه با قناعت تمام و با كارگري و حمايت مردم و با بيماري مرد خانواده عمري است كه با سيلي صورت خود را سرخ كرده است.

 

ايشان در ادامه مي گويد تا دو روز تمام بدنم مي سوخت هرچند آثاري از سوختگي در بدنم وجود نداشت اما احساس مي كنم دارم آتش مي گيرم و خواب راحت ندارم هر چند اين خانواده عسكري هاشمي است كه خواب راحت از آنان گرفته شده است. نه سرپناهي و نه وسيله اي براي ادامه زندگي. اميدوارم كه مردم و خيرين همت كنند تا كمي از درد و اندوهشان كم شود.

 

با رسيدن ماشين آتش نشاني كه نيم ساعتي به طول انجاميد به مدت ده دقيقه آتش خاموش شد و پس از خروج دود و بخار از خانه مشاهده مي شود كه چيزي از وسايل خانه برجاي نمانده است و حتي چهارچوب درب اتاقهاي خواب، به زغال تبديل مي شود و سقف يكي از اتاقها نيز به شكلي در مي آيد كه با ريختن گچ و از بين رفتن پوشش بام، نور آفتاب از روزنه هاي آن وارد اتاق مي شود.

 

در مورد علت آتش سوزي كه در روستا شايعات فراواني به گوش مي رسد آقاي عسكري هاشمي مي گويد:

 

شايعات در روستا فراوان است. مردم به راحتي حرفي را كه شنيده اند با اضافه كردن آن براي ديگران بازگو مي كنند. تا حدي كه جاي خود را به واقعيت مي دهد. اينكه كسي از عمد خانه اي را به آتش مي كشد در تصور هم نمي گنجد چه رسد به عمل. شما اگر عمدا" كسي را مورد آزار قرار دهيد عذاب وجدان راحت تان نمي گذارد چه رسد به اينكه زندگي كسي را  از عمد نابود كنيد. حداقل به دو طفل معصوم و بي گناه يك ساله و هشت ساله نيمه نگاهي بي اندازيد كه بي خانمان شوند و اينكه چند روزي است دخترم گيسو سراغ اسباب بازي اش را مي گيرد و پسرم ابوالفضل كه 8 سال دارد سراغ كتابش را.

 

ايشان در ادامه افزودند: مردم نادانسته به خبرهاي رسيده اعتماد نكنند و با اطمينان كامل براي ديگران شنيده هايشان را بازگو نكنند. بعضي ها به شكلي تعريف مي كنند كه شنونده فكر مي كند او ديده است چه كسي در حال انجام اين كار بوده است. و چون براي يكي از نزديكانش اتفاق افتاده است حتما" عمدي در كار بوده است.

 

اينكه كسي با كسي اختلاف دارد امر پيچيده اي نيست زيادند افرادي كه با همديگر اختلاف دارند از زن و شوهر گرفته تا افراد كاسب و كساني كه معاملات اقتصادي يا غيره دارند اما دليل بر اين مسئله نمي شود كه به همين راحتي دست به نابود كردن زندگي ديگران بزنند. بنده يادم نمي آيد مشكلي با كسي داشته باشم يا اختلافي. حتي كلانتري بخش لاله آباد هم ضمن حضور و سوال از بنده به آنان گفتم كه نه چيز مشكوكي ديده ام نه به كسي شك دارم و نه از كسي شكايتي. به خودم اجازه نمي دهم به كسي خداي ناكرده بر اساس حرف ديگران تهمتي بزنم.

 

سيد عسكري هاشمي عنوان نمودند: قرار است كارشناسان آتش نشاني نظر كارشناسي خود را پس از بررسي بيان كنند كه احتمال مي رود علت اصلي آتش سوزي نشتي گاز باشد.

 

همسر آقاي هاشمي كه او هم زني است خانه دار  عنوان مي كند: با سختي تمام زندگي را سر پا نگه داشتم. با قناعت تمام. يكدست لباس طي يكسال، هم همسرم و هم خودم و بچه ها. بيماري همسرم از طرفي و  حقوق كم كارگري با توجه به شرايط اقتصادي يكساله اخير شرايط را بسيار برايمان سخت نمود و بويژه از بين رفتن و خاكستر شدن تمام وسايل زندگي كه دوباره بايد از صفر شروع كرد.

 

ايشان كمكهاي مردم را طي چند سال گذشته بسيار با اهميت خواند و از همه آنان تشكر نمود كه اگر مردم نبودند و حمايت هاي آنان شايد زندگي مان دوامش را از دست مي داد.

 

ايشان با بيان اينكه خدا به ما رحم كرد، بسيار شكر گذار خداوند است  كه حافظ شوهر و فرزندانش بوده است. همينكه به اعضاي خانواده آسيبي نرسيد و سلامت و امنيت دارند ارزش فراواني برايم دارد.

 

اميد سرلك كه داماد خانواده هاشمي است بسيار نگران وضع برادر خانمش مي باشد و عنوان نمود كه با اميد و توكل به خدا مي توان زندگي را از نو شروع كرد.

 

ايشان با آرام نمودن آقاي هاشمي به او يادآور شدند كه: همه همت مي كنيم تا آنجا كه در توان داريم دوباره خانه ات را با وسايل اوليه زندگي آماده  كنيم.

 

ايشان يادآور شدن اگر امروز به خاطر رعايت نكردن قانون راهنمايي و رانندگي بيست هزار تومان جريمه شويم يك هفته خوابمان نمي گيرد و عصبي هستيم حال در نظر بگيريد تمامي لوازم يك خانه در عرض يكساعت از دست برورد!

 

 ايشان از اهالي و خيرين نيز همچون گذشته كه در اين امر پيشقدم هستند درخواست همكاري و كمك نمودند و به عقيده او ارزش معنوي اين كمكها از سفر حج نيز ارزشمند تر است.

 

فعلا" تا نظر نهايي كارشناسان آتش نشاني و بحث پرداخت خسارت از سوي بيمه كه اميدوارند به خاطر نشتي گاز باشد براي تميزكاري و تعمير و بازسازي خانه، اقدامي صورت نگرفته است.

 

خانواده آقاي هاشمي فعلا" در خانه پدري اش سيد محمد به سر مي برند.

 

از آنجايي كه تمام خانه هاي كشور كه از نعمت گاز بهره مندند بالاجبار بيمه شده اند و از طريق قبوض گاز، مبلغي را به عنوان بيمه آتش سوزي از مشتركين دريافت مي كنند، اميدوارند به اين مهم تا شايد دغدغه سروسامان دادن به خانه و تهيه لوازم از بين رفته، بسيار كمتر گردد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

كارت نيمسوخته عضويت كميته امداد ابوالفضل 8 ساله

 

 

 

 

تهيه و تنظيم: عسكري اميني ايمن آبادي

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

نظرات  

 
0 # اسماعیل اصغرنیا در تاریخ: سه شنبه 28 خرداد 1392 ، ساعت 08:03 ق ظ
امید است روستاییان عزیز این خانواده عزیز را تنها نگذارند و با یاری هم مشکل این خانواده عزیز تا حدی مرتفع گردد.
نقل قول
 
 
0 # منوچهر قلی نیا ایمنی در تاریخ: سه شنبه 28 خرداد 1392 ، ساعت 10:03 ق ظ
انشاا... یه صندوق خیریه تو محل راه اندازی بشه تا هم در یک هم چین مواقعی کمک بشه وهم درموارد دیگر از قبیل تحصیل،بیماری،ته یه جهیزیه و... به اهالی کمک شود. راههای درآمد زائی هم میتونه تهیه صندوق و نصب در محل و روستاهای دیگه. جذب خیرین واعضاء. کمک ازموسسات و ارگانهاو ... باشه.امیدوارم یه همچین اتفاق خوبی تو محل بیفته
نقل قول
 
 
0 # سعيد هاشمي تبار در تاریخ: سه شنبه 28 خرداد 1392 ، ساعت 11:03 ق ظ
با سلام و ابراز تاسف بابت اين ضايعه .ميخواستم خواهش کنم اگر ممکنه يک شماره حساب براي کساني که ميخوان به اين خانواده محترم کنن معرفي کنيد .شايد اين مبالغ کمي که در نظر ما ناچيز مياد، آخر کار رقم قابل توجهي بشه و بتونه گوشه اي از ضرر و زياني که وارد شده رو پر کنه.
نقل قول
 
 
0 # مهدی -قاسمی در تاریخ: چهارشنبه 29 خرداد 1392 ، ساعت 12:03 ق ظ
ضمن سلام و ابراز تاسف از حادثه پیش آمده، امیدوارم همه اهالی ایمن آباد و کروکلا، تا آنجا که امکانش هست، به این خانواده محترم کمک کنند.با آقای هاشمی تبار موافقم. از دهیار محترم بالا کروکلا، آقای هاشمی تقاضا داریم، پیشقدم شده و با معرفی یک شماره حساب، امکان کمک رسانی به این خانواده را مهیا کنند.
نقل قول
 
 
0 # افشين لاسمي در تاریخ: پنج شنبه 30 خرداد 1392 ، ساعت 12:03 ب ظ
باسلام وابراز تاسف ازاين اتفاق ناگواري كه براي خانواده محترم هاشمي افتاده .دوستان وهم محليان و خيرين والامقام بياييم دست به دست هم باكمك هم شادي مجدد را به خانواده محترم هاشمي برگردانيم. دهيارمحترم روستااز شما به گرمي از پيش قدم بودن اين كارخير استقبال ميكنيم. باشد همه دراين راه خير باالهام گرفتن ازاين شعر پارسي همنوع دوستي را سرمشق زندگي خود قرار دهند. بني آدم اعضاي يكديگرند كه درآفرينش ز يك گوهرند / چو عضوي به درد آورد روزگار دگرعضوهارانماند قرار/
نقل قول
 
 
0 # حسینعلی اصغرنیا در تاریخ: پنج شنبه 30 خرداد 1392 ، ساعت 05:03 ب ظ
جناب آقای هاشمی دهیار محترم کروکلا با سلام وابراز تاسف از این واقعه ناخوشایند همانطور که سایر دوستان و هم محلی های بزرگوار اظهار نظر فرمودند افراد زیادی دوست دارند تا به رسم نوع دوستی کمک هایی را داشته باشند تا هر چه سریعتر کار بازسازی منزل و تهیه لوازم آن صورت گیرد فلذا راهکار جذب کمک های خیرین و هم محلی های گرامی را از طریق همین سایت اعلام فرمایید . ضمنا جا دارد از حرکت انسان دوستانه و شجاعانه جناب آقای جابر غضنفری که خود را به میان آتش زده و جان خود را بخاطر کمک به زندگی همسایه اش به خطر انداخته تشکر و قدردانی ویژه گردد . انشاا... خداوند به ایشان سلامتی و عمر باعزت بدهد.
نقل قول
 
 
0 # سید رضا هاشمی کرویی در تاریخ: پنج شنبه 30 خرداد 1392 ، ساعت 09:03 ب ظ
باسلام وابراز ناسف و همدردی. من هم با نظر دوستان موافقم و از دهیار محترم روستا خواهشمندم مجدانه پیگیر قضیه شماره حساب باشند تا با این کار بتوانیم گوشه ای از نگرانیهای این خانواده محترم را کم کنیم .اعضای محترم وب سایت هم میتوانند نقش مهمی در این حرکت داشته باشند و با تبلیغات بیشتر همه اهالی را از این مهم مطلع نمایند.
نقل قول
 
درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20