*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

ايام شعبانيه، روز پاسدار و جانباز مباركباد

 

فرا رسيدن ايام ولادت

حضرت امام حسين(ع)، حضرت امام سجاد(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع)

بر عموم شيعيان جهان و اهالي روستاي ايمن آْباد و كروكلا

بويژه 45 جانباز  روستاي مان

مبارك و فرخنده باد.

 

 

 

 

 

اين ايام ويژه را كه به نام هاي  روز پاسدار و  روز جانباز نامگذاري شده است به همه عزيزاني كه در عرصه هشت سال دفاع مقدس، قبل و پس از آن، براي حفظ  امنيت و آرامش كشور، آرامش خود را از دست داده اند، تبريك و شاد باش مي گوئيم.

 

به همين مناسبت امسال نيز همانند سال هاي گذشته مراسم جشني، شب ميلاد سرور آزادگان جهان امام حسين(ع) و شب ميلاد علمدار كربلا حضرت ابوالفضل(ع) و همچنين شب ميلاد سيد الساجدين حضرت علي ابن الحسين(ع) در مساجد چهارگانه روستاي ايمن آباد و کروکلا، پس از نماز مغرب و عشاء با مديحه سرايي و سخنراني برگزار مي شود.

 

 

 

آشنایی با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

 

شاید در آن روزهای نخست که هدف سپاه را پاسداری از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن مطرح می‌کردند، تصورو رسالت خطیری به عهده این تشکیلات تازه تأسیس خواهد بود.

 

حضرت امام خمینی (ره) در دوم اردیبهشت سال 1358 طی فرمانی به شورای انقلاب اسلامی رسماً تأسیس این نهاد مقدس را اعلام کردند و شورای انقلاب با تأسیس شورای فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گام اساسی را در جهت سازماندهی این نهاد برداشت.

 

 امام خمینی (ره) در مورد سپاه پاسداران فرمودند:

سپاه پاسداران که رکنی بزرگ در پیروزی انقلاب اسلامی است، با اقتدا به مولای خود سید مظلومان علیه السلام، نجات بخش ملت ایران و اسلام عزیز از شب‌های تاریک و ظلمانی ستمشاهی بوده و در پاسداری از انقلاب و هدف‌های آن عاملی مؤثر و رکنی رکین بوده و هست.

 

سپاه در دوران تشکیل، صرفا نیروی شهری به حساب می‌آمد که با توجه به شرایط خاص انقلابی در جامعه و پراکندگی قوای انتظامی، ماموریت حفظ نظم عمومی را عهده دار شده بود و در مقابل ضد انقلاب و منافقان به مبارزه می‌پرداخت.

 

با اوجگیری دسیسه‌های دشمنان و گروهک‌های ضدانقلاب در نقاطی چون کردستان، خوزستان و گنبد، سپاه پاسداران، برای مقابله با آنها بسیج شد و خصوصا در کردستان هنگامی که شورش‌های مسلحانه در نقاط کوهستانی کردنشین متمرکز شد، سپاه به طور جدی مقابل اشرار و ضد انقلاب صف آرایی کرد.

 

با شروع جنگ تحميلي عراق عليه ايران سپاه پاسداران، بزرگترین افتخار خود را رقم زد و با وجود همه موانع در کنار ارتش به مبارزه علیه رژیم بعثی پرداخت.

 

پس از جنگ تحمیلی نیز سپاه علاه بر فعالیت‌های رزمی و دفاعی و آموزشی در عرصه‌های مختلف سازندگی از جمله سد سازی، راهسازی، پروژه های کشاورزی، تولید قطعات صنعتی و ... حضور فعال دارد.

 

سپاه پاسداران اگر چه هویتی نظامی دارد اما نظامی گری در واقع یک بُعد از ابعاد هویت  این نهاد مکتبی - مردمی است و طبق اصل 150 قانون اساسي، سپاه پاسداران وظیفه نگهبانی از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن را در همه شرایط دارد و در ابعاد مختلف معنوی، نظامی و علمی و ... در خدمت نظام اسلامی می‌باشد.

 

 

 

 

جانبازان از نگاه حضرت آيت اله خامنه اي(حفظه الله)

 

به مناسبت روز جانباز سخناني از رهبري معظم، حضرت آيت اله خامنه اي(حفظه الله) كه خود يكي از جانبازان كشور عزيزمان ايران اسلامي مي باشد، از سوي منوچهر علي طالب بابلي انتخاب شده است كه تقديم شما عزيزان مي شود.

 

 

1_  جانبازان عزيز هم شهداى زنده‌ى ما هستند؛ چون مثل شهيد به ميدان جنگ رفته‌اند و مثل شهيد ضربت خورده‌اند، منتها كرامت الهى آنها را حفظ كرده است. اينها زنده‌اند، اما در رتبه‌ى شهيدان. به اين عزيزان هم توصيه مى‌كنم كه اين كرامت الهى را براى خودشان حفظ كنند، «للذين احسنوا منهم و اتقوا اجر عظيم». بايد هميشه آن روحيه‌يى را كه آنها را در ميدان نبرد به پيش مى‌برد و به فداكارى وادار مى‌كرد، حفظ كنند.

 

 

سخنرانى در جمع گروهى از خانواده‌هاى شهدا، مفقودان، آزادگان و جانبازان استان بوشهر 1370/10/11

 

 

 

2_ شهدا كسانى هستند كه از ديگران شجاعت و دليرى بيشترى نشان دادند، سينه را سپر كردند، از خطر نهراسيدند و به شهادت رسيدند، بعضى به بهشت الهى پر كشيدند، بعضى هم جانباز شدند؛ در واقع - همان‌طور كه گفته مى‌شود و تعبير درستى است - اينها شهيد زنده‌اند.

 

بيانات در ديدار خانواده‌هاى شهداى نيروهاى مسلح 1380/07/04

 

 

 

3_ اگر جانبازى در دوران زندگى جانبازى، حدود الهى را رعايت و تقوا و پاكدامنى را حفظ كند، آنچنان پاداشى دارد كه خداى متعال از او تعبير مى‌كند به اجر عظيم؛ «للذين احسنوا منهم و اتقوا اجر عظيم». چيزى را كه خداى خالق عظمت، از آن به عنوان عظيم ياد كند، پيداست كه اجر خيلى بالا و بزرگ است. هر كدام از رنج هاى بعد از جانبازى براى شما يك حسنه است و ثبت مى‌شود. رنج‌ها، محروميت‌ها و مشكلات زندگى هر كدام اجرى دارد. ما كه در مقابل حوادث گاهى بى‌صبرى مى‌كنيم، به خاطر اين است كه نمى‌دانيم اين حوادث در سرنوشت نهايى ما پيش خداى متعال چه تأثيرى دارد. هر كدام از اين سختى‌ها مابازائى از اجر و ثواب الهى دارد.

 

بيانات در ديدار جانبازان و خانواده‌هاى ايشان 1384/08/04

 

 

 

4_ انقلاب ما كه پيروز شد، به بركت صفا و خلوص و اخلاص و كار براى خدا و بلند شدن از سر منافع مادى و شخصى بود. مقاومت در جنگ تحميلى هم همين‌طور بود. اين شهداى عزيز ما، يا اين جانبازان، در اوج صفا و اخلاص، به استقبال شهادت رفتند و شهيد شدند و همين شهادت ها و مقاومت ها و به استقبال خطر رفتن ها بود كه انقلاب را حفظ كرد، اسلام را عزيز كرد، مسلمين را قوى كرد و دشمنان اسلام و امريكا را خوار نمود.

 

سخنرانى در ديدار با مسؤولان بنياد شهيد،جمعى از اساتيد و دانشجويان دانشگاه ها و اقشار مختلف مردم 1369/05/24

 

 

 

 5_جانبازان عزيز ارزنده‌ترين يادگاري هاى دوران حماسه‌ى دفاع مقدس هستند. امروز، جانبازان نمونه‌هاى بزرگ افتخار و شجاعت و فداكارى و يادگارهاى دوران حماسه‌اند. امروز، خانواده‌هاى عزيز و عظيم‌الشأن شهداى شما، كسانى هستند كه همه‌ى منصفان عالم - كسانى كه قضاياى ايران و انقلاب ايران را مى‌شناسند - آنها را با عظمت و بزرگوار و صبور و نيرومند به حساب مى‌آورند. اين را بايد شما حفظ كنيد. اين، به بركت اسلام و رهبرى امام عظيم‌الشأن و به بركت وحدت كلمه‌ى شماست. اين ها را براى خودتان نگه داريد. شيطان ها بايد از نفوذ در افكار ملت ايران مايوس شوند.

 

 

بيانات در ديدار خانواده‌هاى معظم شهدا 1368/10/13

 

 

 

 

 

 

 

منبع: همشهري _ بولتن نيوز

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

نظرات  

 
0 # مصا در تاریخ: پنج شنبه 23 خرداد 1392 ، ساعت 09:03 ق ظ
حسين سلطان عشق.عباس ساقي عشق.سجاد .راوي عشق.كاروان عشق در راه و خود عشق نيمه شعبان مي آيد..اين اعياد بر عاشقان مباركباد.
نقل قول
 
درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20