*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

يادماني عاشقانه براي پدر در روستا

 

 

 

روز پدر گذشت و چه بسا فرزنداني كه در اين روز بزرگ به ديدار پدر شتافتند و هديه اي هر چند كوچك به پاس زحمات بي منّتش تهيه و ارزاني او كردند تا بهانه اي باشد براي ديدار و تبريك اين روز ارزشمند. ديداري كه پدر را بسيار خرسند نمود كه عزيزانش با تلاش و همت بي رياي او و مادرشان به جايي رسيده اند و در خدمت ديگر مردم جامعه قدم برمي دارند.

 

و چه بسا پدراني كه چشم به راه فرزندانشان ماندند و خبري از آنها نشد! نه ديداري و نه حتي تلفني و پيامد آن اشكي كه بر گونه پدر نشست و  همچون گذشته چون كوهي استوار  سخني به گلايه از زبانش جاري نشد و از صميم دل با تمام وجودش، دعايي نمود براي  عاقبت به خيري فرزندان و نوه هايش از سر صدق و خصلت پاك پدرگونه اش.

 

روز پدر گذشت و خاطره اش برجاي ماند. آنكه آمد و به احترام پدر زانوي ادب بر زمين زد، نشاطي از درون يافت كه وصفش ناممكن  و آنكه نيامد و حتي با پيامكي هم، پدر را دلخوش نكرد، انگار اتفاقي نيافتاده است.

 

اما اتفاق مهمي در روستايمان افتاد كه مي تواند نمونه اي باشد بسيار ارزشي و ماندگار، براي همه مردم دنيا، نه تنها براي خانواده هاي پُر مهر روستايمان ايمن آباد و كروكلا.

 

شب ميلاد حضرت علي(ع)(5خرداد 1392) كه فردايش در گاهشماري ايران به روز پدر نام گرفته است، همايش خانوادگي  با شكوهي در روستا برگزار شد. همايشي سرشار از عشق، همزباني، همدلي و اتحاد.

 

اعضاي خانواده بزرگ لاسمي، اين بار هم دست به كار متفاوت و بزرگي زدند و تمامي 85 نفر از عزيزان و اعضاي خانواده حاج حسن لاسمي، در شبي عزيز و به يادماندني دور هم جمع شدند و به پاس قدرداني از پدرشان و به ياد مادر حاجيه نسا، احترامي شايسته ارزاني او كردند.

 

 

 

در ويژه برنامه مراسم اين شب، كه همه در هزينه آن سهيم بودند، آغازگر مراسم، حاج محسن لاسمي بود  كه ضمن تبريك ميلاد امام علي(ع)، در خصوص جايگاه پدر سخن گفت و  احترامي كه مي توان در حيات پدر به او نمود، احترامي كه شادي و نشاطِ قلبي را براي پدر و پيامدش براي فرزندان به ارمغان مي آورد. و مهمترين پيامد آن  پيامي است به نسل آينده كه آنان نيز در  اداي احترام به پدرشان كوشا باشند.

 

برنامه بعدي سنتور نوازي محمد نوه حاج حسن لاسمي بود كه با همراهي صداي حاج محسن  فضاي معنوي يادمانِ پدر را رنگ و بوي ديگري داد.

 

بخش اول كمي غمگين اجرا شد ، به ياد پدراني كه در  اين روز جايشان خالي بود و به ديار باقي شتافتند و فرزنداني كه در حسرت پدر  با اشكي بر گونه به خواب رفتند.

بخش دوم نيز موسيقي شاد به پاس قدرداني از زحمات همه پدران دنيا  كه سلامت و پايدار سايه سراسر مهرشان بر سر فرزندانشان مانا و سايه افكن باشد.

 

شعر خواني ديگر فرزند خانواده كه صمد نام دارد با عنوان " اَمروز ته روزِ جانِ پِر، تِره به خِدا خندِه بَكِن " با همان لهجه و گويش محلي مازندراني، كه حكايت از پشت سر گذاشتن سختي هاي پدر بود، فضاي صميمي و عاشقانه محفل را روشنايي ديگري بخشيد.

 

در ادامه هدايايي بود كه از سر شوق و  بي ريا بر اساس توان از سوي همه فرزندان، نوه ها، نتيجه ها و نبيره ها تهيه و ارزاني حاج حسن لاسمي شد و  آغوش گرم پدر كه حس غريبي به انسان مي بخشد.

 

و در پايان يك حلقه گل ، به پاس تلاش بي منت پدرشان توسط فرزند ارشد خانواده حاج اكبر لاسمي به گردن پدر انداخته مي شود و  پدر چه شوقي يافت، شوقي كه قطرات اشكش گوياي آن بود و  سخنِ از دل برآمده ي پدر، كه همانا دعاي عاقبت به خيري براي فرزندان و بركت در كسب و كارشان بود و پيامدش سفارشي كوتاه و بسيار مهم مبني بر  اتحاد و همدلي، پشت هم بودن، و  رفت و آمد با هم، تا زماني كه  حيات، برايشان باقي است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اميد اين كار مانا و پسنديده، كه سرشار از عشق، عاطفه و احترام به مقام شامخ پدر بوده است ما را نيز بر آن دارد تا به اندازه توانمان، اعضاي خانواده را دور هم جمع نمائيم و به دور از همه دغدغه هاي زندگي ماشيني و بهانه هاي امروزي، با سفره ي ساده اي كه از خانه پدري به ياد داريم، همه با هم در پهن كردنش بكوشيم و با هديه اي ارزشمند چون تبريك اين روز و حتي روز تولدش،  واژه دوست داشتن و سپاس از پدر و همچنين مادر، كه خرجي هم ندارد، بخشي از عشقي را كه بي منت ارزاني ما كردند پيشكش آنان كنيم.

 

قدرشان را بدانيم شايد فردا روزي، ديگر نگاه گرمشان، گرمابخش وجودمان نباشد.

 

 

 


با سپاس از  خانواده لاسمي كه با درج اين خبر در وبسايت روستا، موافقت و همكاري نمودند.

 

 

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

نظرات  

 
0 # منوچهر قلی نیاایمنی در تاریخ: دوشنبه 06 خرداد 1392 ، ساعت 11:03 ق ظ
انشاا... همیشه شادو سرزنده باشند و داغ هیچ عزیزی رو نبینند.
نقل قول
 
 
+1 # ع. حسيني در تاریخ: دوشنبه 06 خرداد 1392 ، ساعت 02:03 ب ظ
با سلام. فوق العاده بود. كار زيبا و خداپسندانه اي بود كه تو اين زندگي امروزي چنين كار جالبي اجرا شد. انشاا.. ما هم ياد بگيريم. اميدوار هستم سايه همه پدرو مادرها روي سر بچه هاشون باشه. خدا مادرشون رو و برادرشون حاج احمد آقا رو رحمت كنه.تا هستن قدرشونو بدونيم
نقل قول
 
 
+1 # م-قاسمی در تاریخ: دوشنبه 06 خرداد 1392 ، ساعت 05:03 ب ظ
با سلام. کار بسیار ارزشمند و پسندیده ای بود که برای ارج نهادن مقام پدر اجرا شد.انشالله خداوند به این پدر بزرگوار،عمری با عزت و سربلندی، همراه با سلامتی عطا فرماید.
نقل قول
 
 
0 # خطه یوری در تاریخ: دوشنبه 06 خرداد 1392 ، ساعت 06:03 ب ظ
آفرین و صد آفرین بر چنین فرزندانی که قدر پدر خود را می دانند و به افتخارش چنین مجالسی را بر پا می کنند. البته تا آنجایی که اطلاع دارم نظیر چنین مراسمی(البته کوچکتر و جمع و جورتر) در امین آباد،برگزار شد. مثلا"خانواده قربانی و همچنین خانواده حاجی قاسمی نیز مراسمی داشتند. بیاییم، همه ما بیاموزیم ؛با هر بهانه ای که شده،با یک جشن کوچک و خانوادگی؛ارج بگذاریم زحمات و تلاش چندین ساله والدینمان را.
نقل قول
 
 
0 # نوراله لاسمی در تاریخ: دوشنبه 06 خرداد 1392 ، ساعت 06:03 ب ظ
باعرض سلام وخسته نباشید بدینوسیله بنده ازطرف خانواده لاسمی و خودم از مدیریت وبسایت روستاو دوست بسیارعزیز و گرامی ام جناب اقای مهدی قاسمی نهایت تشکر را دارم پیروز و سربلند باشید.
نقل قول
 
 
0 # سعدي در تاریخ: دوشنبه 06 خرداد 1392 ، ساعت 07:03 ب ظ
درود بر خانواده لاسمي. مراسم زيبا و ماندگاري بر پا كردند.البته پارسال خانواده حاج حسين اميني هم در روز تولد خواهر بزرگشان برايش جشن تولدي گرفتند.همه حاضر بودند از كوچك تا بزرگ . همه ي آن سي نفر در باره اخلاق و رفتارش سخن گفتند بچه ها شعر و مقاله خواندند درآخر هم به پاس تشكر از خواهر دلسوز و مهربان هديه اي ناچيز كه جمعي تهيه شده بود تقديمشان كردند. با اين كه يك سال گذشت اما ياد و خاطره آن مراسم، هنوز در ذهنمان باقي است.
نقل قول
 
 
0 # ايراندخت در تاریخ: دوشنبه 06 خرداد 1392 ، ساعت 07:03 ب ظ
آرزومندم همه پدران روستاي ما دلشون شاد، نفسشون گرم،زندگيشون شيرين و كسب و كارشون پر بركت باشه.از خداي مهربون براي اين پدر زحمت كش و باخدا آرزوي طول عمر با عزت و سلامتي خواستارم.
نقل قول
 
 
0 # س لاسمی در تاریخ: دوشنبه 06 خرداد 1392 ، ساعت 11:03 ب ظ
با سپاس فراوان از متن ژورنالیستی و زیبای شما.
امیدوارم پدر بزرگ ها و مادربزرگ هامون که به معنای واقعی کلمه هویت ما هستن همیشه سالم و تندرست بمونن.
نقل قول
 
 
0 # علي رضا لاسمي در تاریخ: سه شنبه 07 خرداد 1392 ، ساعت 09:03 ق ظ
باتشكر از تمامي اعضاء خانواده خودم كه براي بهترين پدر و بهترين پدر بزرگ دنيا جشني به اين زيبايي و بي ريا برگزار كردند . عاشق همه شما ها هستم و خواهم ماند. شرمنده به علت مشغله كاري نتوانستم در جشن حضور پيدا كنم.
نقل قول
 
 
0 # افشين لاسمي در تاریخ: سه شنبه 07 خرداد 1392 ، ساعت 04:03 ب ظ
پدرم، به عاشقانت نظري كن به شكراين نعمت/ كه من غلام مطيعم تو پادشاه مطاع. باسپاس بيكران خدمت همه عزيزان وعرض تشكرخدمت مديريت وبسايت روستايم وآرزوي بهترينهابراي همه خانواده هاي محترم زادگاهم. دراين زندگي پرهياهو و پرمشغله دامان خانواده امن ترين جاي ابراز محبت وعشق ودوستي است. باشد كه همه مادوستدار همديگرباشيم.از همه اعضاي خانواده لاسمي براي برپايي جشن روز پدر قدرداني ميكنم. تشكر از حضور سبزتان و خداوند بزرگ نگهدارتان.
نقل قول
 
 
+1 # ازطرف دوست قدیمی حاج محسن در تاریخ: چهارشنبه 08 خرداد 1392 ، ساعت 04:03 ب ظ
جای حاج احمد لاسمی خالی بود خدا رحمتش کند.
نقل قول
 
درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20