*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

طرح رايگان غربالگري فشار خون در ايمن آباد و كروكلا(يادآوري)

 

 فشار خون را جدي بگيريم ، شعار امسال سازمان جهاني بهداشت است.

طرح ملي سلامت ايرانيان نيز با انجام غربالگري فشار خون و تناسب قد  و  وزن در خانه هاي بهداشت روستاي ايمن آباد و كروكلا و همچنين در مركز بهداشت روستايي شهداي ايمن آباد همزمان با مراكز بهداشتي سراسر كشور بصورت رايگان به انجام اين امر مهم مي پردازد.

 

اين طرح كه از 14 ارديبهشت آغاز شده است تا 20 مرداد ماه ادامه دارد و اهالي محترم روستا، كه بالاي 30 سال سن دارند مي توانند براي انجام  آزمايشات به خانه و يا مركز بهداشت روستا مراجعه نمايند.

 

 

كوروش اعتمادي رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت در اين زمينه عنوان كردند:

 

 

این طرح در روستاها به طور فعال انجام خواهد شد به این ترتیب که در صورت عدم مراجعه افراد به خانه‌ها و مراکز بهداشتی نیروهای ما به سراغ آنان می‌روند.

 

وی افزود: در شهرها نیز این طرح در مراکز بهداشتی اجرا می‌شود و مردم می‌توانند به این مراکز مراجعه کنند.

 

وی ادامه داد: با هماهنگی استانها، پایگاه های سیاری نیز برای اقشاری مثل کارمندان که نمی‌توانند به این مراکز مراجعه کنند در نظر گرفته می شود.

 

 

 

يادمان نرود:

 

ابتلا به فشارخون بالا خطری برای سلامتی محسوب می شود. این بیماری می تواند باعث آسیب به اعضای مهمي چون: شریان ها، قلب، مغز ، كلیه ها و چشمها شود.

اما می توان اقداماتی برای كنترل فشار خون بالا انجام داد. آگاهی شما نسبت به فشار خونتان می تواند زندگی شما را نجات دهد!

پس سعی كنیم در اين راستا به خانه هاي بهداشت روستا يا مركز بهداشتي درماني روستايمان مراجعه كنيم و در راستاي پيشگيري و احيانا" درمان بيماري فشار خون بكوشيم.

 

 

  فشار خون را جدي بگيريم

 

 

 

 

ارسال اطلاعيه: احمد بزرگي (مسئول تزريقات مركز بهداشتي درماني شهداي ايمن آباد)

 

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20