*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

خوشحالي كشاورزان روستا از جاري بودن آب در رودخانه ها و بارش رحمت خدا

 

بارش باران بصورت پراكنده از عصر امروز در برخي از مناطق مازندران، بابل و روستايمان ايمن آبادوكروكلا آغاز شده است  و اين امر باعث خوشحالي كشاورزان گرديد. كشاورزاني كه با رنج فراوان و با هزينه توليد بسيار بالا به امر مهم و خطير  توليد برنج مي پردازند.

 

از طرفي رودخانه هاي روستا نيز از جمله كهرود و وازرود به اندازه كافي آب در آن جاري است و بر اساس قولي كه دكتر طهماسبي مدير عامل آب منطقه اي مازندران هفته گذشته از طريق راديو مازندران داده بودند، به نظر مي رسد نوبتهاي آب دهي  رعايت شده و طي اين مدت مردم و كشاورزان روستا نگراني زيادي در خصوص بحران كم آبي ندارند. هر چند زمينهايي كه فاصله نسبتا" زيادي با رودخانه ها دارند تا حدودي، به زمان بيشتري براي سيراب شدن دارند، از اين جهت همچنان پمپهاي چاه آب روشن مي باشد.

 

 

 

بر اساس آخرين تماس تلفني كه دقايقي پيش با آقاي مهندس نامدار معاون بهره برداري و حفاظت آب منطقه اي استان مازندران گرفته شده است ايشان در پاسخ به اين سوال كه آيا دوباره شاهد قطعي آب و خشك شدن رودخانه ها خواهيم بود اشاره داشتند:

با توجه به كاهش 40 درصدي آب نسبت به سال گذشته، به اميد خدا همين روند ادامه خواهد يافت و  پنجي آب بر اساس برنامه زمانبندي شده مديريت مي شود و نگراني در اين خصوص وجود ندارد.

 

اميدواريم كشاورزان نيز با رعايت اصول و نكات ظريف نگهداري آب كشاورزي در زمين زراعي خود، با توجه به آخرين يافته هاي علمي و راههاي مبارزه با خشكسالي در عرصه كشت برنج، شرايط مناسبتري را در راستاي برداشت محصول بهتر با صرف هزينه كمتر طي نمايند.

 

سعي مي شود اين اطلاعات و پيامهاي ترويجي از سوي وبسايت روستا پيگيري و تهيه شود و از طريق وبسايت در اختيار كشاورزان قرار گيرد.

 

 

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20