*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

سیده سمیه هاشمی كرويي،قهرمان كاراته استان

 

سیده سمیه هاشمی كرويي  كه عنوان قهرماني كاراته استان را در كارنامه موفقيتهاي ورزشي خود دارد چند سال پيش بر اثر تصادف خودرو از ادامه مسير ورزش حرفه اي تكواندو بازماند.

 

 ايشان  متولد 1362 از روستاي كروكلاي بابل مي باشد و از سن 20 سالگي شروع به ورزش رزمي تكواندو نمود.

 

خانم هاشمي  با توجه به شرايط مراقبت از پسر كوچكش با حمايت همه جانبه شوهر يعني محمد علي هاشمي كرويي، ورزش تکواندو را  آغاز مي كند.  و در باشگاه تختي بابل نزد خانم مينا رمضان نژاد به آموزش تكواندو مي پردازد.

 

گوشه كنايه و حرف و حديثهاي بستگان و همسايه ها با توجه به شرايط فرهنگي روستا مبني بر وظيفه مادري بجاي حضور در باشگاه، در وي تاثيري ندارد و پله هاي موفقيت را يكي پس از ديگري پشت سر مي گذارد.

 

حمايت مادرشوهر خانم سميه هاشمي  و نگهداري پسر كوچكش شرايط را بسيار برايش ساده تر مي كرد و او موفقيتش را مرهون حمايتهاي شوهر و مادر شوهرش مي داند.

 

خانم سميه هاشمي طي مدت كوتاه دوسال، يعني سالهاي 1382 تا 1384 موفقيتهاي نسبتا" خوبي را به دست مي آورد:

 

 كمربند سبز  تكواندو  در تيرماه 82

 

كمربند آبي  تكواندو  در مهرماه 83

 

كمربند قرمز تكواندو  در شهريور 84

 

 

ايشان عناوين قهرماني و نايب قهرماني زير را نيز طي اين مدت در كارنامه افتخارات ورزشي خود ثبت كرده است:

 

 

 

مهر 1382                 قهرمان مسابقات تكواندو بابل رده جوانان

 

ارديبهشت1383         قهرمان مسابقات تكواندو بابل در رده جوانان (وزن هفتم)

 

تيـر 1383                 نايب قهرمان مسابقات تكواندو جوانان مازندران(وزن هفتم)

 

اسفند 1383             قهرمان مسابقات تكواندو جوانان مازندران(وزن هفتم)

 

اسفند 1383            نايب قهرمان مسابقات تكواندو جوانان مازندران(وزن هشتم)

 

آبـان 1384               قهرمان مسابقات تكواندو جوانان بابل انتخابي استان مازندران(وزن هشتم)

 

بهمن 1384             قهرمان مسابقات تكواندو آزاد جوانان و بزرگسالان مازندران(وزن هشتم)

 

شهريو 1384           قهرمان مسابقات باشگاهي آمل 

 

 

 

 ايشان اواخر سال 1384 متاسفانه در اثر سانحه تصادف از ادامه روند موفقيتهايش باز مي ماند. خانم هاشمي يكسالي را از ورزش كناره مي گيرد تا بهبودي نسبي از آسيب ديدگي مچ پاهايش حاصل شود.

 

با اين وجود ايشان براي  كسب كمربند سياه  و دريافت كارت مربي گري اقدام مي كند كه متاسفانه با مخالفت مربي اش روبرو مي شود و ادامه كار را از نظر پزشكي مغاير با سلامتي اش ذكر مي كند و مي بايست با ورزش حرفه اي خداحافظي كند.

 

خام سميه هاشمي با همه توانمندي و علاقه اش نمي تواند از مربي اش معرفي نامه دريافت كند و از اين قضيه بسيار دلخور و غمگين مي شود و همچنان عقيده دارد كه مربي اش مي توانست شرايط را برايش فراهم سازد، اما بخاطر ايماني كه به مربي اش دارد، طی این مدت با توجه به توانمندي اش پيشنهاد ديگر مربيان بابل را مبني بر حضور در باشگاهشان نمي پذيرد و امروزه از اين قضيه پشيمان است.

 

بهرحال خانم سميه هاشمي به آموزش ورزش رزمي كونگفو مي پردازد و  با تمرين و ممارست فراوان در رشته  فري كونگفو عنوان قهرماني مسابقات آزاد استان مازندران را در رده بزرگسالان در شهريور 1386 از آن خود مي كند.

 

 

ايشان پس از مدتي بخاطر علاقه فراوانش و بصورت رايگان در پايگاه بسيج روستاي ايمن آبادوكروكلا به عنوان مربی تكواندو مشغول به فعاليت  مي شود  ولی به دلیل نداشتن کارت مربی گری، از ادامه كار و فعاليتش باز مي ماند.

 

خانم سميه هاشمي كرويي قهرمان تكواندو استان مازندران در پايان به همه نوجوانان و جوانان يادآور مي شود كه با داشتن اراده اي قوي مي توان به خواسته هاي معقول  دست يافت. انسان ابتدا بايد بخواهد و سپس تلاشش را مضاعف نمايد و موانع را كنار بزند تا به موفقيت دست يابد.

 

ايشان حمايت اطرافيان بويژه اعضاي درجه يك خانواده را بسيار با اهميت مي داند و از اهالي مي خواهد تا حامي فرزندانشان در عرصه ورزشي باشند.

 

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

نظرات  

 
+1 # مهدی-قائمشهر در تاریخ: شنبه 04 خرداد 1392 ، ساعت 07:03 ب ظ
برای خانم هاشمی آرزوی موفقیت دارم .ناگفته نماند که ایشان ازاخلاق بسیار خوبی هم برخوردارند ولی ناراحت شدیم ازاین حادثه ای که برایشان پیش آمد.
نقل قول
 
 
+1 # تيرنگ در تاریخ: دوشنبه 06 خرداد 1392 ، ساعت 07:03 ب ظ
خانم هاشمي عزيز
تا لحظه شكست به خدا ايمان داشته باشيم خواهيم ديد كه ان لحظه هرگز نخواهد رسيد. شايد اين حادثه از نظر من و تو شكست تلقي شود اما مطمئن باش خدا بهترينها را برايمان تدارك مي بيند . موفق و شاداب باشيد.
نقل قول
 
درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20