*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

فريد بار ديگر در آسمان شهر به پرواز درآمد

 

 

با حضور مسئولین دانشگاه، پهپاد فرید 3 و 4 دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل هم به پرواز درآمد.

 

جانعلی زاده رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با بیان اینکه هواپیمای بدون سرنشین فرید 3 با تلاش دانشجویان این دانشگاه در طول 7 ماه ساخته شده است، تصویربرداری، عملیات امدادی، نظامی و آتش نشانی را از مهمترین کاربردهای این هواپیما اعلام کرد.

 

 

 

هواپیمای بدون سرنشین فرید 3 سه کیلو و 200 گرم وزن، یک متر و 60 سانتی متر طول، 27 سانتی متر عرض و 210 کیلومتر در ساعت سرعت دارد.

 

این سومین هواپیمای بدون سرنشین است که بعد از ساخت فرید 1 و 2 در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل ساخته شده است.

 

هواپیمای فرید3 در مقایسه با فرید 2 در عین پایداری بسیار بالا، قدرت مانور پذیری زیادی دارد و موتور آن در پشت بدنه هواپیما قرار گرفته و موتور هواپیما که معمولا در سوانح هوایی آسیب می بیند از هرگونه آسیب مصون است. این هواپیما دارای سیستم ارسال تصویر می باشد و می تواند با سرعت بالا عملیات جستجو را انجام دهد و قابلیت حمل یک کیلو گرم بال و یک ساعت و پانزده دقیقه پرواز را دارد و جنس بدنه آن از کربن و بالسا می باشد و در ساخت آن از موتور الکتریکی و باتری لیتیم پلیمر استفاده شده است.

 

 

همچنین هواپیمای عمود پرواز فرید4 نيز طراحي و به پرواز درآمد. اين هواپيما می تواند با چهار موتوری که در کف هواپیما قرار دارد به صورت عمود بلند شده و بنشیند و با موتور داکت فن درون هواپیما پرواز سرعتی رو به جلو را انجام دهد.

 

اعضای تیم پهپاد فرید دانشگاه صنعتي نوشيرواني عبارتند از:

 

 

آقایان مهندس محسن رجبی فومشی(سرپرست تیم)، مهندس عماد حسنی ملکشاه، مهندس امیرحسین عیسی پور دانشجویان رشته مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل و با همکاری آقای مهندس علی اسماعیل تبار دانشجوی رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه علوم و فنون و با مدیریت پرفسور مفید گرجی.

 

 

لازم به يادآوري است ايده و طرح اوليه اين هواپيما  متعلق به  زنده ياد دكتر فريد حسيني زاده مي باشد.

 

 

مختصري از كارنامه علمي دكتر سيد فريد حسيني زاده:

 

دکتر حسینی زاده ، دانشمند جوان کشور ، سال 1355 در روستای ایمن آباد بابل دیده به جهان گشود.

 

او پس از تحصیلات پایه در زادگاهش، مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را در دانشگاه صنعتی شریف به ‌ترتیب در سال‌های 1377، 1379 و 1386 با بهترین رتبه‌های علمی و دستیابی به عنوان دانشجوی برتر در رشته هوا - فضا (پیشرانش) به پایان رساند.

 

وی دوره‌های تحقیقاتی را در زمینه شبیه‌سازی عددی جریان نانوسیال در دانشگاه  آبرن  آمریکا در سال های 2005 تا 2007 و همچنین پیل ‌سوختی متانولی و اتانولی را در دانشگاه  کانکتیکات  آمریکا در 2007 گذراند.

 

دکتر حسینی‌زاده در راه‌اندازی پ‍ژوهشکده علوم و فناوری دفاعی شمال ، وابسته به دانشگاه صنعتی مالک اشتر در سال 1387 مشارکتی فعال داشت و نیز گروه پژوهشی انرژی‌های نو (پیل‌سوختی) را در این پژوهشکده مدیریت نمود.

 

وی در سال 1389 به عضویت هیات علمی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل درآمد و در سمت مدیر ارتباط با صنعت و کارآفرینی و استادیاری دانشکده مهندسی مکانیک این دانشگاه به تربیت دانشجویان پرداخت.

 

دکتر سید فرید حسینی‌زاده با تلاش‌های بی‌وقفه و خستگی‌ناپذیر در طول عمر کوتاه اما پربار علمی خویش موفق به چاپ 16 عنوان مقاله در نشریات معتبر علمی جهان (ISI) و ارائه بیش از 30 مقاله در کنفرانس‌های بین‌المللی داخلی و خارجی شد.

 

هواپیمای بدون سرنشینی که این دانشمند جوان طراحی کرده بود، نخستین پروازش آزمایشی خود را اسفند سال 90 با موفقیت انجام داد.

 

این پروژه با بهینه سازی بدنه و سیستم‌های پیشرفته با نام  فرید 2  بار دیگر بیست و چهارم خرداد 1391 به یاد مرحوم دکتر سید فرید حسینی زاده طلایه دار این پروژه بزرگ و مهم به پرواز درآمد.و در ادامه هواپیمای بدون سرنشینی فريد 3 و 4 نيز در اسفندماه 1391 به پرواز درآمد.

 

 

 

اهالی ایمن آباد و کروکلا (زادگاهش) در یک اقدام علمی به یاد این دانشمند فاخر همایشی را با حضور اهالی فهیم و شماری از برجسته گان علمی استان مازندران و کشور در محل مدرسه ابتدایی این دانشمند جوان در آذرماه 1391 برگزار کرده و ایده تاسیس بنیاد علمی فرید را مورد تاکید قرار دادند.

 

دکتر داود دومیری گنجی، دکترای مکانیک سیالات و نفر دوم تولیدات علمی ایران، دارنده عنوان دانشمند برتر جهان در سه سال پیاپی که هم اکنون نیز ریاست بنیاد علمی نخبگان استان مازندران را بر عهده دارد، در  همایش مورد نظر به ویژگی های فردی و علمی زنده یاد فرید حسینی زاده اشاره کرد و گفت: مقالات دکتر فرید و طرح ها و ایده هایش همچنان بررسی و اجرایی می شود.

 

وی برگزاری مسابقات علمی در زادگاه مخترعان و دانشمندان را امری پسندیده دانست و گفت: بنیاد ملی نخبگان ایده راه اندازی بنیاد علمی فرید در زادگاهش را مورد حمایت قرار می دهد.

 

ايشان در ادامه طرح جايزه علمي فريد را مطرح و حمايت همه جانبه بنياد علمي نخبگان استان مازندران را از آن  قطعي دانست.

 

مردم و اهالي روستاي ايمن آباد و كروكلا همواره به انديشه هاي دكتر فريد حسيني زاده افتخار كرده و درخشش ايده ها و طرح هاي ايشان را در مجامع علمي كشورمان به خانواده ايشان تبريك مي گويند و همواره اميدوارند خداوند صبر و تحمل پدر و بويژه مادر ايشان را بيشتر نمايد.

 

 

 

منبع : دانشگاه صنعتي نوشيرواني

 

 

 

 

مديريت وبسايت روستا از اطلاع رساني ديرهنگام اين خبر، از عزيزان پوزش مي طلبد.

 

 

 

 

تاريخ درج خبر 19  ارديبهشت

 

 

 

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

نظرات  

 
0 # ن -حسینی در تاریخ: جمعه 29 فروردين 1393 ، ساعت 11:01 ب ظ
لطفا در خصوص اولین همایش مرحوم دکتر فرید که در سال گذشته برگزار شده عکس و یا فیلمبرداری که انجام شده در سایت گذاشته شود.
نقل قول
 
درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20