*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

موتور چاههاي روستاي بالاكروكلا نيز به كار افتاد(اصلاحيه)

 

مشكل كم آبي بخش  لاله آباد را نيز فراگرفته است. با توجه به مشكل كم آبي طي هفته گذشته و انجام نشاكاري در بخشي از زمينهاي كشاورزي روستاي بالاكروكلا(قاضي محله) اين روستا نيز با بحران كم آبي مواجه شده است كه بر اساس آخرين اطلاعات رسيده از سوي دهياري، موتور چاه هاي اين روستا نيز به كار افتاده است.

 

سيد محمد هاشمي كرويي با بيان اين مطلب افزودند: بحران آب كشاورزي، امسال بحران جدي مي باشد كه صاحبان مزارع را شبها بر سر زمينهاي كشاورزي شان كشانده است.

 

علاوه بر فعال شدن دو چاه عميق روستاي بالاكروكلا كه روبروي آجرپزي اين روستا به فاصله 500 متر حفر شد است، چاههاي نيمه عميق و معمولي كه كشاورزان طي سالهاي گذشته كنار  مزارع خود حفر كرده بودند نيز شروع به كار كرد.

 

دهيار روستاي بالاكروكلا در ادامه اشاره داشتند نزديك به يك ميليون تومان هزينه تجهيز، تعمير و راه اندازي دو چاه عميق روستا شده است  كه بخش اعظم آنرا تامين سوخت گازوئيل به خودش اختصاص داده است.

 

 

بهر حال با توجه به مقاله اي كه چند روز پيش به قلم آقاي رسولي در وبسايت درج شده است و  بحران آب در كل دنيا، به نظر مي رسد بايد فكري به حال اين مشكل مهم كشاورزان روستا نمود. هزينه هاي بالاي توليد و قيمت تعيين شده برنج كه طبق معمول ناعادلانه بودنش بر كسي پوشيده نيست، به نظر مي رسد در سالهاي آينده بايد شاهد تبديل زمينهاي برنجكاري به زمينهاي باغات مركبات باشيم.


لازم به توضيح اينكه امروز يكشنبه هر دو چاه اين روستا بخاطر مشكل فني از جمله خرابي باطري خاموش شده است و از طرفي تامين سوخت نيز در دراز مدت با مشكل مواجه خواهد شد. آقاي شمس اله هاشمي رئيس شوراي اسلامي روستاي بالاكروكلا با بيان اين مطلب افزودند مشكلات ياد شده قابل حل مي باشد و اين مي طلبد تا مردم همكاري بيشتري با هم داشته باشند تا نگراني ها براي كشاورزان كه همواره وجود داشته و  دارد، به حداقل ميزان ممكن برسد.

 

 

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

نظرات  

 
0 # م-قاسمی در تاریخ: یکشنبه 15 ارديبهشت 1392 ، ساعت 02:02 ق ظ
سلام. یکی از الزامات بسیار مهم و حیاتی در این ایام کم آبی،که موتورپمپ های آب به آن احتیاج دارند؛سوخت نفت سفید و گازوییل می باشد.در این چند روز اخیر بارها کشاورزان محترم ایمن آباد و کروکلا(بالا و پایین) و میاندسته جهت تامین سوخت با جایگاه قاسمی تماس گرفته اند؛اما بدلیل نداشتن حواله از شرکت نفت،قادر به تامین سوخت آنها نبوده ایم.راه حل مشکل این است که دهیاران محترم جهت دریافت حواله سوخت به شرکت نفت بابل مراجعه نمایند,اما متاسفانه هنوز اقدام ننموده اند.البته تا آنجا که در حد امکانات جایگاه ما باشد، با کشاورزان محترم همکاری می کنیم،و از بابت سوخت گازوییل آنها را تامین می کنیم,ولی بابت سوخت نفت سفید مشکل داریم. اگر جهت دریافت حواله اقدام نگردد،مشکلات زیادی برای جایگاه قاسمی ایجاد می گردد. لذا از مدیریت وبسایت تقاضا داریم،از این طریق در رابطه با مسئله فوق اطلاع رسانی نمایند.با تشکر مهدی قاسمی
نقل قول
 
درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20