*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

بحران آب در روستايمان، علل و راهكارها

 

امروزه تخریب جنگل ها و مراتع و ساخت و سازهای بی رویه در مناطق بکر و طبیعی، احداث کارخانجات صنعتی، تولیدات بی رویه ی خودرو  بخصوص خودروهای غیر استاندارد، عدم نظارت دقیق و فنی صنایع خودروسازی، استفاده نا معقول از خودروهای شخصی و عدم استفاده از ناوگان عمومی برون شهری و درون شهری، دمای گلخانه ای و..... علاوه بر آلودگی زیست محیطی، باعث افزایش دما در کره خاکی گردیده است.

 

 

با شرايط موجود اکثر کشورهای جهان دچار بحران کم آبی می باشند. با توجه به چهار  اقلیم موجود در کشورمان، در نواحی مرکزی که شامل چند استان می باشد بحران کم آبی ملموس تر است.

 

 با مدیریت صحیح در سطح کلان می توان با احداث پروژه هایی مانند سد سازی(خاکی و بتونی)و حفر چاه های استاندارد، بحران کم آبی را  مهار كرد.

 

 

 

و اما بحران آب در روستاي ايمن آباد

 

بخاطر داریم در دهه ی 80 ،بخش لاله آباد با مرکزیت روستای ایمن آباد بر اثر بحران آب دچار خشکسالی گردیده که ضربه سنگینی در تولید برنج در منطقه وارد نموده است.

 

 شورای اسلامی ایمن آباد با همت اهالی و حمایت دستگاه های اجرایی بخصوص مدیریت جهاد کشاورزی با این بحران به مقابله برخواسته و طرح یکپارچه سازی اراضی را در بخشی از شالیزارهای ایمن آباد اجرا نموده ست. با پیگیری های شورای اسلامی در غالب اجرای طرح، سه حلقه چای عمیق حفر شد و چاه های حفاری شده مجهز به توربین گردیده است.در ادامه این پروژه، برق دار نمودن توربین های مورد اشاره نیز انجام گرفته است.

 

 بجاست به دلیل مقابله با بحران کم آبی که همواره این منطقه را تهدید می نماید، کشاورزان سهامدار این چاه ها، با سرمایه گذاری و امکانات شخصی خود پروژه مورد اشاره را تکمیل و از این سرمایه ملی بهره برداری بهینه نمایند.

 

لازم به ذکر است چاه هایی که هیچگونه تجهیزاتی در آنها وجود ندارد، نسبت به تجهیز آنان اقدامات عملی صورت پذیرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تهيه و تنظيم : سید امیر رسولی ایمن آبادی

 

                   

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

نظرات  

 
0 # عسكري اميني ايمن آبادي در تاریخ: جمعه 13 ارديبهشت 1392 ، ساعت 03:02 ب ظ
ضمن سپاس از آقاي رسولي، ايشان مسئله قابل تامل و مهمي را در عرصه صنعت كشاورزي مطرح نمودند كه در روستايمان از ديرباز مشكل ساز بوده و در سال 1330 نيز(هكتي 30) بحران اقتصادي و اجتماعي عظيمي را براي اهالي در پي داشت. ضمن قدرداني از عزيزاني كه طي ساليان متمادي با حفر چاه عميق و نيمه عميق در حل اين بحران كوشيدند و همچنان مي كوشند به نظر بنده با هدايت و جمع آوري آبهاي سطحي و رودخانه اي و حتي آب چاهي كه(هلال كلاي چاه) در طول سال همه و همه به هرز مي رود مي توان پايه اي تر بحران آب را در روستا كنترل يا حل نمود كه از جمله آن مي شود به احداث آب بندان اشاره داشت. آب بنداني كه حتي با پرورش ماهيان گرمابي و توسعه صنعت توريسم مي تواند ابعاد تازه اي از توسعه و كاهش بحران را در روستا ايجاد نمايد. حال، بررسي موانع موجود از جمله زمين مناسب در مكان كارشناسي شده در روستا، جاي تفكر و هم انديشي بيشتري دارد.
نقل قول
 
 
0 # 238 در تاریخ: چهارشنبه 07 خرداد 1393 ، ساعت 06:03 ب ظ
آقای رسولی جان سلام کجایید؟کم پیدا شدید.
شنیده شده بودیم قصد انصراف از شورا را دارید. خوش تیپ تر شدید.
نقل قول
 
 
0 # حسيني در تاریخ: شنبه 28 تیر 1393 ، ساعت 03:04 ب ظ
به قول مفهوم دوست عزيز 238 اشكالي ندارد كه استفعا بدهد.
نقل قول
 
درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20