*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

شنبه، اعلام اسامي نامزدهاي شوراي اسلامي روستا

 با پايان بررسي صلاحيت ثبت نام كنندگان چهارمين دوره انتخابات شوراي اسلامي شهر و روستا، روز شنبه 28 ارديبهشت ماه اسامي نامزدها اعلام و به آگاهي مردم خواهد رسيد و  عزيزاني كه علاقه مند حضور فعال و اثرگذار در پيشبرد اهداف خود در راستاي توسعه ي همه جانبه روستايشان هستند براي ارائه و معرفي برنامه هاي خود پيشقدم مي شوند تا با انتخابشان از سوي مردم ديارشان، خدمات ارزنده اي را ارائه نمايند.

براي آگاهي بيشتر و بهتر شما اهالي محترم  و بويژه كانديداهاي محترم دوره چهارم انتخابات شوراي اسلامي روستايمان ايمن آبادوكروكلا، بر آن شديم تا  وظايفي كه بر عهده  شوراي اسلامي روستاست بيان نمائيم.

از اهالي محترم خواهشمنديم بند به بند اين وظايف را مطالعه نموده و براي اعضاي خانواده نيز قرائت نمائيد تا با آگاهي از وظايف شورا، كانديداي اصلح و شايسته را انتخاب نمائيد.

 

به منظور پیشبرد سریع برنامه‌های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، فرهنگی، آموزشی، پرورشی و سایر امور رفاهی از طریق همكاری مردم و نظارت بر امور روستا، شوراهایی به نام شورای اسلامی روستا  بر اساس مقررات این قانون تشكیل می‌شود.

دوره فعالیت هر شورا از تاریخ تشكیل چهار سال خواهد بود و انتخاب مجدد آنان بلامانع است.

تعداد اعضای شورای اسلامی روستاهای تا 1500 نفر جمعیت سه نفر و روستاهای بیش از 1500 نفر جمعیت و بخش پنج نفر خواهد بود.

 

 

وظایف شوراها(مصوب خرداد 1375)

 

 ماده 68ـ وظایف و اختیارات شورای اسلامی روستا عبارتست از:

  • الف ـ نظارت بر حسن اجرای تصمیم‌های شورای اسلامی روستا.
  • ب _ بررسی و شناخت كمبودها، نیازها و نارساییهای موجود در روستا و تهیه طرحها و پیشنهادهای اصلاحی و عملی در این زمینه‌ها و ارائه آن به مقامات مسئول ذی‌ربط.
  • ج ـ جلب مشاركت و خودیاری مردم و همكاری با مسئولین اجرایی وزارتخانه‌ها و سازمانهایی كه در ارتباط با روستا فعالیت می‌كنند و ایجاد تسهیلات لازم جهت پیشبرد امور آنها.
  • د ـ تبیین و توجیه سیاستهای دولت و تشویق و ترغیب روستاییان جهت اجرای سیاستهای مذكور.
  • هـ نظارت و پیگیری اجرای طرحها و پروژه‌های عمرانی اختصاص یافته به روستا.
  • و ـ همكاری با مسئولان ذیربط برای احداث، اداره، نگهداری و بهره‌برداری از تأسیسات عمومی، اقتصادی، اجتماعی و رفاهی مورد نیاز روستا در حدود امكانات.
  • ز ـ كمك‌رسانی و امداد در مواقع بحرانی و اضطراری مانند جنگ و وقوع حوادث غیرمترقبه و نیر كمك به مستمندان و خانواده‌های بی‌سرپرست با استفاده از خودیاریهای محلی.
  • ح ـ تلاش برای رفع اختلافات افراد و محلات و حكمیت میان آنها.
  • ط ـ ایجاد زمینه مناسب جهت اجرای مقررات بهداشتی و حفظ نظافت و تأمین بهداشت محیط.
  • ی ـ همكاری با نیروهای انتظامی جهت برقراری امنیت و نظم عمومی.
  • ك ـ ایجاد زمینه مناسب و جلب مشاركت عمومی در جهت اجرای فعالیتهای تولیدی وزارتخانه‌ها و سازمانهای دولتی.
  • ل ـ جلب مشاركت و همكاری عمومی در انجام امور فرهنگی و دینی.
  • م ـ انتخاب فردی ذیصلاح به سمت دهیار برای مدت چهار سال بر اساس آیین‌نامه مربوط و معرفی به بخشدار جهت صدور حكم.
  • تبصره ـ عزل دهیار با رأی اكثریت اعضای شورای اسلامی روستا بر اساس آیین‌نامه مربوط انجام می‌شود و به بخشدار جهت صدور حكم عزل اعلام می‌گردد.

 

بهر حال اميدواريم نامزدهاي دوره چهارم انتخابات شوراي اسلامي روستايمان، با آگاهي از وظايف شوراها، در راستاي تبليغات و جلب نظر اهالي، دقت نظر ويژه و صادقانه اي داشته باشند و مردم هم بتوانند با بينش و ديدگاه روشنتر، در انتخاب كانديداي اصلح، هوشمندانه تر عمل نمايند.

 

 

 

 

 

     منبع: وزارت كشور

 

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20