*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

چه كسي داوطلب شركت در انتخابات شوراست؟!

با توجه به آغاز نام نويسي و ثبت نام از داوطلبان چهارمين دوره انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا در روزهاي اخير، كه تا پايان وقت اداري روز يكشنبه اول ارديبهشت پايان مي يابد، يكي از دغدغه هاي اصلي مردم اينست كه چه كساني و با چه معياري وارد عرصه انتخابات مي شوند و در ديارمان آيا افراد شاخص و فرهيخته براي حضور در انتخابات پيشقدم مي شوند؟!

 

اين دغدغه ها را از زبان يكي از اعضاي شوراي اسلامي روستايمان ايمن آبادوكروكلا پيشكش شما عزيزان مي كنيم.

 

 

 

 

تشکیل شورای اسلامی تفکر نوینی بوده که مدعیان دموکراسی در جامعه بین المللی رابه چالش کشیده است. اغلب کشورهای مدعی دموکراسی در هزاره سوم، هنوز انتخابات شوراهای محلی را تجربه ننموده اند. قوانین موجود و فضای سیاسی حاکم، جهت انتخابات شوراها جلوتر از استانداردهای جهانی می باشد.

 

شوراها نماد مردم سالاری دینی است که با مشارکت حداکثری مردم، حلقه مدیرتی را از کلان شهرها گرفته، تا روستاهای کوچک شکل می دهد.

 

به دلیل فقدان نهادها و تشکل های مدنی در شهرهای کوچک و روستاها و عدم تشویق از سوی اصحاب قلم، فرهیختگان و صاحبان نفوذ اجتماعی، رغبتی از سوی چهره های عمل گرا جهت تشکیل شورای مقتدر مشاهده نمی گردد.

 

بی تفاوتی مسئولین بالادست و سهل انگاری روشن فکران در خصوص استعدادیابی و بهره برداری از پتانسیل موجود و عدم جذب نخبگان عملگرا، ضربه جبران ناپذیری را بر پیکره ی حوزه های انتخاباتی مورد اشاره وارد نموده که اثراتش در نسل های آینده در زمینه های مختلف ملموس می باشد.

 

بیشترین دغدغه ها مربوط به طیف هایی از جوامع می باشد که جهت بروز نظرات خود به دلیل عدم تمکین مالی، دسترسی به رسانه ها، مطبوعات و فضای مجازی را ندارد.

 

بجاست قبل از نام نویسی شوراها طیف های مختلف در حوزه های انتخاباتی طی همایشی ضمن ایجاد انگیزه مجموعه ای از شهروندان را از بین فرهنگیان، اصناف و نخبگان وزن کشی نموده و جهت تشکیل شورای مقتدر ترغیب نمایند.

 

 

 

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20