*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

سیده مرضیه هاشمی کرویی

 ليسانس مديريت بازرگاني از دانشگاه آزاد اسلامي بابل(1376)

 

سیده مرضیه هاشمی کرویی فرزند کریم متولد پنجم فروردین ماه  1351 از روستای کروکلای بابل

 

سیده مرضیه هاشمي تحصیلات ابتدایی را در مدرسه امام محمد تقی (ع) ایمن آباد به پایان می رساند. به علت ديدگاه خانواده مبني بر ضروري نبودن ادامه تحصيل براي دختران روستا، ایشان یکسال از ادامه تحصیل باز می ماند ولی پس از آن ، مقطع راهنمایی را در مدرسه راهنمایی روستای متکه با زحمت فراوان جهت رفت و آمد با پاي پياده و طي كردن مسير دو كيلومتري  آنهم با جاده اي از گل و لاي، به پایان می رساند.

 

ايشان دوباره از سوي خانواده از ادامه تحصيل باز مي ماند، اما اين مسائل مانعي براي ادامه تحصيل او نمي شود و با علاقه مندي و پافشاري فراوان، دروس سال اول دبيرستان را به کمک پسرعمو و برادرش در خانه مرور مي كند و  به عنوان دانش آموز غير حضوري بصورت متفرقه در امتحانات شركت مي كند و سال اول دبيرستان را به اين شكل پشت سر مي گذارد.

 

با توجه به مشاهده علاقه مندي ايشان به تحصيل، خانواده ديگر مانع او نمي شود و سيده مرضيه هاشمي  سال دوم دبیرستان را در رشته علوم انسانی در مدرسه شهید اصفهانی بابل پشت سر مي گذارد  و در ادامه، دو سال باقیمانده را در مدرسه گرجی زاده بابل  سپري مي كند.

 

ايشان  در سال 1371 گواهي نامه ديپلم  رشته علوم انسانی  را دريافت مي كند و  در سال1371 در رشته ادبیات فارسي در  دانشگاه فردوسی مشهد پذيرفته مي شود اما دوباره با مخالفت شديد خانواده از ادامه تحصيل در يكي از بهترين دانشگاههاي كشور  باز مي ماند.

 

سيده مرضيه هاشمي طي اين مدت در دوره كمكهاي اوليه جمعيت هلال احمر شهرستان بابل شركت مي كند و گواهي نامه دوره عمومي كمكهاي اوليه را در سال 1372دريافت مي كند.

 

ايشان در همين سال  در  آزمون ورودي دانشگاه آزاد اسلامي در رشته مدیریت بازرگانی در شهرستان بابل پذيرفته مي شود  و در سال 1376 موفق به اخذ گواهي کارشناسی در رشته مدیریت بازرگانی  از اين دانشگاه  مي شود.

 

ايشان در حين تحصيل در دانشگاه، گواهي نامه مهارت فني و حرفه اي را در رشته اپراتوري كامپيوتر دريافت مي كند و در حال حاضر  در ایمن آباد با داشتن مغازه خرازی پشت مسجد صاحب الزمان روستا، مشغول به فعاليت مي  باشد.

 

سيده مرضيه هاشمي در زمينه گريم كودك نيز مهارت خاصي دارد و در مراسم جشن تولد كودكان  كه در آموزشگاهها يا منازل صورت مي گيرد به گريم صورت كودكان مي پردازد.

 

ايشان دو فرزند به نامهاي محمد حسن  و  فاطمه زهرا  دارد كه دخترش در عرصه هنر بويژه شعر و نقاشي حرفهايي براي گفتن دارد.

 

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20