*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

مردي كه با چشمان يك شهيد، دنيا را مي بيند!

 

در روستايمان، عزيز بزرگواري است كه در دوران هشت سال دفاع مقدس بر اثر اصابت تركش به چشمانش، هر دو چشمش را در سال 1361 از دست مي دهد و پس از انجام چندين مرحله  جراحي در تهران و شيراز در سال 1362، بينايي خود را باز مي  يابد.

 

 

در آن سال ها حضرت امام خميني (ره) فتوا مي دهد، رزمندگاني كه  در جنگ مجروح شده و در نهايت به كما مي روند يعني مرگ مغزي شده و به شهادت مي رسند، اعضاي بدنشان را مي توان به ديگر مجروحان جنگي (جانبازان) پيوند داد.

 

 

اجازه اين  امر مهم، با توجه به دانش و تخصص متخصصان پزشكي كشور براي نوروزعلي كريمي ايمني نيز اجرا و عملي مي شود و ايشان طي چندين مرحله جراحي، بينايي خود را باز مي  يابد و دوباره مي تواند دنيا را ببيند اما اين بار  نه با چشمان خود بلكه با چشمان يك شهيد، شهيدي كه نام و نشاني از او ندارد.

 

در يك برنامه راديويي كه از صداي شبكه طبرستان پخش شده است، نوروزعلي كريمي ايمني در اين خصوص و خاطره اش با شهيد صياد شيرازي و ديگر مسائل مربوط به جنگ تحميلي عراق عليه ايران سخن گفته است.

 

برنامه راديويي شكوه عشق چهارشنبه 21 فروردين ماه 1392 بعد از اذان ظهر، از راديو مازندران پخش شده است.

 

 

نروزعلي كريمي 51 سال سن دارد و داراي دو فرزند است، يك پسر و ديگري دختر. ايشان دو نوه دختري نيز دارد و در بابلسر  دوره بازنشستگي را سپري مي كند.

 

شخصيت آرامي دارد ساده و بي ريا و در عين حال بسيار دوست داشتني. وقتي مي خندد سراسر عشق مي شود، بسيار از همسرش تعريف مي كند و خود را شرمنده او مي داند.

 

خداوند او را كه با رنج شيميايي بودن، با تركشهاي در بدن و با بي حسي نيمه سمت راست سرش، روزگار را سپري مي كند سلامت بدارد و براي خانواده اش نيز كه همگام و همراه با اويند، بويژه همسر زحمتكش و صبورش، آرزوي تندرستي و امنيت مي كنيم.

 

 

 

 

تهيه و تنظيم: عسكري اميني ايمن آبادي

 

 

 

اين مطلب، 18 آبان ماه 1392 در  وبسايت روستا درج شده است.

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

نظرات  

 
0 # علی در تاریخ: چهارشنبه 21 فروردين 1392 ، ساعت 08:01 ق ظ
برای جناب آقای کریمی و همه جانبازان سرافراز میهن اسلامی وخانواده صبورشان آرزوی سلامتی و بهروزی دارم.
نقل قول
 
 
0 # م-قاسمی در تاریخ: چهارشنبه 21 فروردين 1392 ، ساعت 04:01 ب ظ
از خداوند متعال برای جناب آقای نوروزعلی کریمی و خانواده محترمش سلامتی و بهروزی آروز می کنم. خداوند ایشان و همه جانبازان فداکار روستایمان را سلامت بدارد. برای همه شان بهترین ها را آرزو داریم.
نقل قول
 
درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20