*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

آغاز نشاي برنج در ايمن آباد

 

سيد رحمان حسيني ايمني فرزند نعمت، صبح ديروز پنجشنبه پانزدهم فروردين ماه اولين نشاي برنج روستا ، منطقه و احتمالا" شهرستان بابل را  به مرحله اجرا رساند. ايشان پنجهزار متر از زمين كشاورزي خود را ديروز و سه هزار متر را امروز زير كشت برنج برده است.

سيد رحمان حسيني ايمني شرايط مناسب آب و هوايي را از اسفندماه تا به حال مساعد عنوان كردند و  بسيار اميدوار به برداشت محصولي با كيفيت و كميت مناسب.

امسال صد درصد خزانه هاي برنج در روستاي ايمن آبادوكروكلا بصورت پوشش نايلوني انجام شده است و بيشتر كشاورزان روستا با هدف كشت دوم برنج و يا برداشت دوم محصول از مزرعه يعني دِنوج به استقبال سال زراعي جديد رفتند.

سيد رحمان حسيني ايمني شرايط كشت دوم برنج را، به چگونگي شرايط آب و هوايي در اواخر فصل تابستان دانستند و اينكه در حال حاضر بتوان تصميمي قطعي  در اين خصوص اتخاذ نمود، تصميم چندان مناسبي نخواهد بود.


 

اميدواريم سال زراعي جديد براي همه كشاورزان كشورمان، استانمان و مردم روستايمان سالي سرشار از خير و بركت باشد و اين منوط به تلاش و همت، مجهز شدن به دانش روز، آگاهي از شرايط آب و هوايي ، آشنايي با آفات و همگام بودن با كارشناسان اداره ترويج و مركز تحقيقات برنج مي باشد.

سعي مي شود در هفته هاي آينده خبرها و مقالاتي را در اينخصوص در اختيار شما كشاورزان گرامي قرار دهيم.

 

 

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

نظرات  

 
0 # پایین محلی در تاریخ: جمعه 16 فروردين 1392 ، ساعت 05:01 ب ظ
خدا قوت ؛آقا رحمان .انشااله برکت باشه.انشاله عروسی دونه بوه.
نقل قول
 
درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20