*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

بنياد علمي دكتر فريد در روستا؟!

 

 

سال جديد آغاز شد اما خبري از حركت عملي و جدي در خصوص تاسيس بنياد علمي فريد نشد.!

 

با توجه به پيگيري هاي انجام شده از سوي آقاي علي ايماني( دبير و مسئول پيگيري بنياد علمي فريد)، ايشان روند كار را، با برگزاري چندين جلسه بيان داشتند كه از نظر مي گذرانيم.

 

 

به نام خدا

 

در ره منزل ليلي  كه خطرهاست در آن           شرط اول قدم آن است كه مجنون باشي

   

خوشبختانه گام اول به خوبي برداشته شد و برگزاري همايش نقطه ي عطفي جهت شروع فعاليتهاي علمي و فرهنگی قلمداد مي شود چرا كه عموم مردم روستا منتظر تحولي در سطح روستا هستند.پس از برگزاري همايش در دي ماه 91 جلساتي تشكيل شد و با تعيين هيات امناء موقت اهدافي مصوب گرديد که مهمترین آنها به شرح زیر می باشد:

 

1-برگزاري كلاسهاي آموزشي در زمينه هاي مختلف درسي براي دانش آموزان دانشجويان و كلاسهاي هنري براي علاقه مندان

 

2-ايجاد آزمايشگاههاي تخصصي در بنياد

 

3-برگزاري همايشهاي علمي؛ فرهنگي و......  در منطقه

 

4-برگزاري مسابقات علمي و پژوهشي و اهداي جايزه دكتر فريد به افراد برتر

 

همچنين دوستاني قول اهداء زمين و كمكهاي مادي و فكري دادند..ما اين شرايط را به فال نيك مي گيريم و سعي كرده و مي كنيم تا به سمت اهداف تعيين شده حركت كنيم.

 

حدود 90 روزی که گذشت  دوستاني گلايه و انتقاد داشته و دارند و سكوت عوامل را به معناي ايستايي قلمداد نمودند و به دنبال مقصر مي گردند،غافل از اينكه احداث پروژه اي با اين گستردگي، برگزاري يك همايش و سمينار نيست بلكه حساسيتهاي ویژه اي دارد كه هياهو كردن و شتاب در کار مشکلاتی را به دنبال خواهد داشت.

 

  مجموع قضاياي حادث شده، ما را بر آن داشت تا بيانيه مورد نظر را از طريق اين فضاي مجازي به اطلاع تمامي دوستان برسانيم و به جد اعلام نماييم سكوت چند ماه اخير به معناي ايستايي نبوده و نيست بلكه به دنبال راهكارهايي هستيم تا موانع بيش رو را از بين ببريم.

 

به زعم بعضي از دوستان با گذشت زماني طولاني از برگزاري همايش تاكنون لازم بود كلنگ پروژه به زمين مي خورد اما با تحقيقاتي كه انجام داديم و مشاوره هاي مختلف انجام گرفته به اين نتيجه رسيديم كه اين پروژه نياز به زميني حداقل با مساحت هزار متر دارد آن هم در چند طبقه.

 

همچنين مانع اصلي در شروع كار، نداشتن پشتيبان مالي است يعني فرض كنيم كلنگ پروژه به زمين زده شود،ادامه كار را چه كنيم؟چه كسي يا چه كساني مي توانند بودجه پيشرفت كار را تامين نمايند؟

 

بنابراين به نظر مي رسد معقول ترين راهكار اين باشد كه:

 

1-دوستاني كه قبلا قول هايي بابت اهداء زمين و يا اهداء وجوهاتي را داده اند آمادگي خودشان را يك بار ديگر بطور عملي اعلام نموده و هيات امناء را در ادامه راه همراهي نمايند.

 

2-تمام اهالي به ويژه تحصيل كردگان و فارغ التحصيلان دانشگاهي راهكارهايي جهت جذب سرمايه و بودجه را ارائه نمايند و خودشان نيز وارد عمل شوند.

 

3-و مهمتر از همه اينكه احداث ساختمان و بنا هر چند اهميت دارد اما مهمتر از آن اجراي بخش هايي از اهداف بنياد است كه نياز به ساختمان و بنا ندارد و اعتماد لازم نيز براي جذب سرمايه جهت احداث بنا را به همراه دارد.

 

بنابراين به نظر مي رسد مهمترين هدف از اهداف بنياد كه قابل دسترس باشد اجراي "جايزه سالانه دكتر فريد" است كه در گام اول مي تواند در سطح دانش آموزي به اجرا در آيد. البته اين كار نياز به همفكري و همكاري دوستان دارد تا موضوعاتي جهت اجراي مسابقه اي علمي – پژوهشي تعيين شود و پس از اجرا داوري شده و در نهايت در تعطيلات تابستان مراسم جايزه دهي با همكاري بنياد نخبگان استان بنا به قول قبلي دكتر دوميري گنجي انجام گيرد.

در پايان از همه ي دوستان تقاضا داريم تا از طريق همين فضاي مجازي نظرات و پيشنهادات خود را در خصوص اين بيانيه و به ويژه اجرايي شدن بند آخر آن اعلام نموده تا هر چه زودتر جهت برگزاري اولين جايزه سالانه دكتر فريد آماده شويم.

 

خدایا چنان کن سرانجام کار                      تو خشنود باشی و ما رستگار

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

نظرات  

 
0 # سید علی هاشمی در تاریخ: دوشنبه 19 فروردين 1392 ، ساعت 10:01 ب ظ
با نظر شما در خصوص عملی شدن قولهای داده شده برای کمکهای مالی و حمایت دوستان تحصیلکرده کاملا" موافقم،(چون بی مایه فتیره)اما درمورد زمینی با این مساحتی که شما در نظر دارید برای یک روستا ،خوب معلومه هم پیدا کردنش مشکله وهم ساخت ساختمانی چند طبقه(سنگ بزرگ نشانه نزدنه) زمینی که شورای اسلامی ایمن اباد در نظر گرفت می تونه برای شروع خوب باشه.همچنین پیاده کردن بند 3و4اهداف بنیاد مسئله مهمیه اما به نظر من هدف اصلی بنیاد ترویج علمه که شامل بند 1و2 میشه که با ساخت ساختمان بنیاد با امکانات و منابع مشخص عملی میشه.در مورد جایزه دکتر فرید بدون وجود بنیاد نهایت برای یکسال میتونه خوب باشه اما پس از آن باید جایزه ازجانب بنیاد اهدا شود این امکان پذیر نخواهد بود مگر با ساخت بنیاد. اما در مجموع رنگ وبوی بیانیه تون بیشتر دنبال برگزاری مراسمهای شبیه همایش داره تا دغدغه ایی برای ساخت ساختمان بنیاد.
نقل قول
 
 
0 # ع.ن در تاریخ: سه شنبه 20 فروردين 1392 ، ساعت 08:01 ق ظ
به نظرم اگر مردم بخوان ، عملي ميشه ، درمورد بنياد علمي بگم كه بسيار كار مهمي هستش اول اينكه خوب بايد برنامه ريزي كرد وتمام جوانب رو سنجيد به قول دوستمون (بي مايه فتيره) درسته اما اگر دست تو دست هم بديم و به دور از هيچ تو مني هر كدوممون يه جاي كار رو بگيريم حتي بزرگ ترين كار سهل وآسون مي شه شعار ما اين باشه «اتحاد شرط اول پيروزي هشتش »بله باهم متحد شويم و دست تو دست همديگه دهيم و بدون هيچ دغدغه اي و هيچ منتي كار كنيم اگر اينجوري بشه كار پيش مي ره وگرنه كنار بشينيم حرف بزنيم هيچي درست نمي شه بلكه كار خراب تر مي شه. در مورد جايزه دكتر فريد هم بگم اينكه جوانان و نوجوانان ما خيلي شوق واشتياق دارن در اينجور صحنه هايي رقابت بكنند و خودشونو بسنجن چرا كه اگر بسترش آماده بشه در روستايمون جوانهايي داريم حتي مي تونن در جهان هم بدرخشن پس چرا ما با اين جور مسابقات اونها رو نسجيم بايد بدونيم اگر در روستا اينجور كارها صورت نگيره حس رقابت طلبي و حس دانش دوستي با وضعيت موجود هيچوقت صورت نمي گيره من اميدوارم اينجور كارها در روستا با همكاري وهمدلدي تمام اهالي بايد تداوم داشته باشه. با تشكر
نقل قول
 
 
0 # مهدي اصغرنيا در تاریخ: چهارشنبه 21 فروردين 1392 ، ساعت 11:01 ق ظ
به نام خدا با سلام واقعا خسته نباشيد ميدانم كار بسيار سخت است ولي با اين بيانيه انگار شما فقط به دنبال برگزاري همايش براي تو ديد بودن هستيد. شما تمام كارهاي بنياد را گذاشته ايد براي بعد از ساخت بناي بنياد بجزء همايش و برگزاي مسابقه و مشخصا بقيه اهداف را تحت الشعاع قرار داده در ضمن بنايي با مساحت مورد نظر شما و انچه شما در نظر داريد براي ساختمان به اين زودي مهيا نخواهد شد در ضمن اهداف اول و دوم بنياد كه در اين بيانيه امده حتما نبايد در ساختمان بنياد برگزار شود. مي شود در جايي ديگر برگزار كرد.به اميد موفقيت
نقل قول
 
 
0 # مرضیه هاشمی در تاریخ: پنج شنبه 22 فروردين 1392 ، ساعت 10:01 ق ظ
باسلام وخسته نباشید
تا بنیاد ساختمان و مکان مشخصی نداشته باشد اهداف بعدی عملی نمی شود.چرادنبال زمین های وقفی و بایر نمیرید یاخانه پدری فرید باکمک مردم خریداری بشود باید عمل کردو به دنبال کمکهای مالی بود به امید روزی که این بنیاد افتتاح گردد.
نقل قول
 
 
0 # حسینی در تاریخ: پنج شنبه 22 فروردين 1392 ، ساعت 12:01 ب ظ
باسلام،تااونجای ی که من خبر دارم تو جلسه ی آخر بنیاد،چند نفر به عنوان هیات دیره موقت معرفی شدند،بهتر این بود که اعضای هیات مدیره چند جلسه برگزار میکردند،با هم فکری همدیگه بسیاری از مشکلات را می شود رفع رجوع کرد،اصلا صدور بیانیه بااین محتوی بدون هماهنگی با اعضای هیات مدیره یک اشتباه بود،چون این یعنی تک روی. یعنی انگار همه حرفای اون شب و مصوبه فرمالیته بود.زمینی که در نظر گرفته شدهم از لحاظ مساحت و هم از لحاظ مکان در سطح مناسبی برای تاسیس بنیاد قرار دارد.این برای شروع کار بسیار مناسب است.از نظر مالی هم ما گزینه هایی داریم که میتونن در عرض 10دقیقه 40میلیون خودیاری جمع کنن. پس بهتر بود قبل از صدور بیانیه همفکری بیشتری انجام میگرفت.5تا فکر خیلی بهتر از 1 فکر به نتیجه میرسه. با تشکر
نقل قول
 
درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20