*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

زباله ها را در حريم جاده و يا رودخانه ها نريزيم

در آستانه سال نو  با توجه به قرار گرفتن روستاي ايمن آباد در كنار جاده بين المللي و ترانزيتي كشور  و حضور  خيل عظيم مسافران نوروزي طي سفر به شمال كشور و  عبور از كنار روستا و شايد استراحت كوتاه در حريم جاده ها، از همه اهالي فهيم و دلسوز ايمن آبادوكروكلا خواهشمنديم در اين ايام، از ريختن هرگونه زباله در حاشيه جاده ها و همچنين رودخانه هاي روستا ، جدا خودداري نمايند.

 

 

 

اين پيام دهيار روستاي ايمن آباد است به اهالي روستا. اما آنچه را كه نبايد از نظر دور داشت با توجه به صنعتي و ماشيني شدن زندگي روستايي و حتي خانه هاي بدون باغچه و حياط، تكليف زباله هاي امروزي چه خواهد شد. تمامي مواد غذايي بسته بندي شده و مدرن از آب معدني گرفته تا لبنيات و ساير مواد غذايي بسته بندي  شده در منازل روستائيان يافت مي شود، اما فكري به حال زباله ها نشده است.

 

سيد طاهر حسيني ايمني پاسخ اين سوال را اينگونه عنوان نمودند:

 

با توجه به رايزني هاي انجام شده در بهمن ماه سال جاري، توسط دهياري و شوراي اسلامي روستاي ايمن آباد و كروكلا و جلساتي كه با بخشدار لاله آباد، شهردار زرگرمحله و پيمانكار جمع آوري و حمل زباله اين شهر صورت گرفته است، قرار شد براي اوائل سال آينده سطلهاي زباله در روستا قرار داده شود، تا هفته اي دو يا سه بار  زباله ها جمع آوري و به منطقه دفع بهداشتي زباله شهرداري بابل، انتقال داده شود.

 

 اما نكته مهم، بحث برآورد مالي قضيه بوده است كه مبلغي حدود 16 تا 20 ميليون تومان در سال هزينه جمع آوري و حمل زباله، در بر دارد كه از عهده دهياري روستا خارج است و بايد بصورت خودياري از سوي مردم روستاي ايمن آبادوكروكلا پرداخت شود. البته ضمن مطرح كردن اين موضوع با بعضي از مردم روستا، مورد استقبال قرار گرفت كه به اميد خدا در اوائل سال آينده اين مهم مورد توجه، بررسي و پيگيري جدي قرار خواهد گرفت.

 

 

22 اسفندماه 1391

 

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20