*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

حضور نوروزخوان در روستا

روز جمعه در هوايي آفتابي نوروزخوان در روستاي ايمن آبادوكروكلا به نوروزخوني پرداخت هرچند از سرنا و دسركوتن خبري نبود و صداي باند نيز نواي نورورزخوان را واضح به گوشها نمي رساند اما باز هم  مژده آمدن بهار برايمان تازگي داشت.

 

 

 

 

 

طبق رسم هر سال ، وقتی صدای نوروزخوان را می شنویم درب خانه را باز می کنیم تا وارد منزل شود چون قديمي ها مي گويند خير و بركت نيز در سال جديد وارد آن خانه خواهد شد به همين خاطر  درب حياط خانه را باز نموديم تا چند بيتي از  آمدن نوروز برايمان بخواند.

 

ما هم طبق آئين نوروز خواني و تشكر از زحمت اين عزيز، كه باعث شد هم ما و هم همسايه ها آمدن بهار را  احساس کنیم  و روحيه همه ما نيز شادتر شود، به رسم قديم  با یك پذیرائی کوچک و عاشقانه و مقداری برنج و پول، بدرقه اش كرديم.

 

اميدواريم همه ما در مراسم ويژه نوروزخواني روستايمان كه در عصر روز يكشنبه 27 اسفندماه برگزار مي شود حضور بيابيم تا اهل محل يكبار ديگر دور هم جمع شوند تا ساعتي را با شادي و مهرباني بگذرانيم.

 

 

 

تهيه و ارسال خبر و عكس: محمد ايماني ايمني

 

 

 

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20