*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

قاسم لاسمي ايمني

 

 ليسانس  مهندسي برق از دانشكده مخابرات تهران(1368)

 

 
 

قاسم(اكبر) لاسمي ايمني  فرزند حسن متولد دهم تيرماه سال 1335 از روستاي ايمن آباد بابل

 

 

ايشان دوره شش ساله ابتدايي را تا سال پنجم در دبستان سپاه دانش ايمن آباد پشت سر مي گذارد و براي سال ششم در سال 1347 به دبستان نمونه بابل(جنب مسجد جامع) مي رود.

 

 

ايشان براي دوره شش ساله دبيرستان به مدرسه ممتاز بابل مي رود  و پس از طي سه سال رشته برق را انتخاب مي كند و و در هنرستان علوم و فنون بابل به ادامه تحصيل مي پردازد.

 

 

ايشان طي تحصيل در اين رشته در سال 1352 تا 1353 كه برق به روستا مي آيد به عنوان تنها كسي كه از سيم كشي برق ساختمان، آگاهي علمي و عملي دارد مشغول به كار مي شود و حدود 80 درصد از سيم كشي هاي خانه هاي روستاي ايمن آبادوكروكلا توسط ايشان انجام مي پذيرد.

 

 

 

اكبر لاسمي در سال 1354 گواهي نامه ديپلم خود را در رشته برق دريافت مي كند و در سال 1355 براي انجام خدمت سربازي اقدام مي كند.

 

 

پس از دريافت گواهي پايان خدمت، در آزمون استخدامي شركت ملي نفت ايران شركت مي كند و پذيرفته مي شود و در شركت نفت پارس، واقع در جاده كرج، به عنوان مسئول برق اين شركت بزرگ نفتي كشور، مشغول به كار مي شود.

 

 

اكبر لاسمي ايمني در سال 1357 با دختري از روستايش( دختر سيد مختار حسيني) ازدواج مي كند و با گذشت دو سالي از كارش در تهران به خاطر دلتنگي هاي مادر  و شرايط خانواده طرفين در آزمون استخدامي ديگري در مخابرات شركت مي كند تا امكان انتقال به مازندران وجود داشته باشد.

 

 

ايشان با پذيرفته شدن در آزمون استخدامي مخابرات، از شركت نفت پارس انصراف داده، تصفيه حساب مي كند و در سال 1359 راهي شركت مخابرات در تهران شده و به عنوان مسئول بخش برق و تاسيسات مخابرات تهران، مشغول كار و فعاليت مي شود.

 

 

 اكبر لاسمي ايمني در سال 1362 به مازندران منتقل مي شود و به عنوان رئيس اداره نصب و راه اندازي شركت مخابرات استان مازندران به فعاليت خود ادامه مي دهد.

 

ادامه تحصيل از دغدغه هاي آقاي لاسمي مي شود و در سال 1363 از طريق آزمون داخلي شركت مخابرات ايران وارد دانشكده مخابرات تهران مي شود و گواهي نامه كارشناسي خود را در رشته مهندسي برق دريافت مي كند كه همانند ساير دانشكده هاي ارگانهاي دولتي ايران، مورد تاييد وزارت علوم مي باشد.

 

 

ايشان پس از اخذ گواهي نامه كارشناسي خود در سال 1368  در ادامه فعاليتهاي خود در شركت مخابرات استان مازندران در شهرستان بابل، به عنوان رئيس اداره نصب و راه اندازي شركت مخابرات در اول آبانماه سال 1387 باز نشسته مي شود و دوران بازنشستگي خود را سپري مي كند.

 

 

قاسم(اكبر) لاسمي  هم اكنون در روستايش مغازه مصالح ساختماني دارد و  به  اهالي روستايش خدمات مي دهد.

 

 

 


 

حاج سيد مختار حسيني ايمني و حاج قاسم(اكبر) لاسمي ايمني

 

 

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20