*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

جانباز و آزاده سرفراز سيد حسين حسيني ايمني

 

 

سيد حسين حسيني ايمني  فرزند مير ولي اله  متولد سوم ارديبهشت ماه سال 1344 از روستاي ايمن آباد بابل

 

 

 

ايشان دوره ابتدايي را در دبستان دولتي امين آباد روستايش در سال 1356پشت سر مي گذارد و از ادامه تحصيل در دوره راهنمايي كناره مي گيرد و به كار كشاورزي نزد پدر مشغول مي شود.

 

سيد حسين حسيني در سال 1366 به عنوان سرباز، براي دفاع از آب و خاك ميهنش، راهي جبهه ها مي شود.

 

ايشان دوره آموزشي را در پادگان آموزشي چهل دختر شاهرود به مدت سه ماه، پشت سر مي گذارد و سپس در  دارخوئين اهواز ، بيست روزي را  براي تكميل دوره آموزشي سپري مي كند. سپس به منطقه خرمال (محور خرمشهر به اهواز در نزديكي طلائيه) مي رود و پس از گذشت 45 روز از آنجا به منطقه شهابيه  نزديكي جزيره مجنون اعزام مي شود.

 

ايشان در اين منطقه در عمليات مرصاد در سال 1367  شركت مي كند و در تاريخ چهارم تيرماه سال 1367 به اسارت دشمن بعثي در مي آيد.

 

عملیات مرصاد نبردی بود میان ارتش جمهوري اسلامي ايران و سازمان مجاهدين خلق،  كه در اواخر  جنگ ايران و عراق، در سال 1367 درگرفت.

 

سيد حسين حسيني پس از اسارت به زندان بصره منتقل مي شود و پس از پنج روز به زندان بغداد و پس از گذشت يك هفته، به زندان شهر  روماديه، كمپ 13 منقل مي شود و تا پايان مدت زمان اسارت، يعني سي ام مرداد ماه سال 1369 در همين زندان مي ماند.

 

هنگام حضور ايشان در روستا پس از  دو سال، استقبال باشكوه و گرمي از ايشان مي شود و روستا غرق در شادي و نشاط مي شود. اين شب به ياد ماندني را كمتر كسي است از اهالي روستا، كه از  خاطر برده باشد. مردان روستا در مسجد صاحب الزمان(عج) ايمن آباد ، او را در آغوش مي گيرند و  ورودش را به ميهن به او تبريك مي گويند.

 

سيد حسين حسيني دوران اسارت را بسيار سخت و طاقت فرسا عنوان مي كند و با توجه به ضرب و شتمي كه از سوي عراقي ها بر  وي  و ساير اسرا صورت مي گيرد، ايشان دچار سردردهاي شديدي  شده و به بيماري اعصاب و روان دچار مي شود و همچنان از قرص اعصاب براي آرامش و تسكين دردهاي شديد سرش استفاده مي كند.

 

ايشان قرآن و خوشنويسي را در مدت زمان اسارتش مي آموزد و پس از بازگشت به استخدام آموزش و پرورش در مي آيد و در حال حاضر نيز  به خاطر دردهاي شديد سرش به بازنشستگي حين خدمت مي رسد.

 

سيد حسين حسيني همچنين در شاليزارها به كار كشاورزي مي پردازد و  با  حضور در شاليزارها آرامش بيشتري مي يابد.

 

 

جانبازان شهيدان زنده اند

 به يادشان باشيم و احترامشان كنيم

 آرامش ديروز و امروز ما، حاصل جانبازي همين جانبازان است.

 

 

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

نظرات  

 
0 # حسینی ایمنی در تاریخ: دوشنبه 25 آبان 1394 ، ساعت 07:08 ب ظ
سلام به عمو شازده خودمون.
آدم دوست داشتنی و زحمتکشیه
نقل قول
 
درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20