*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

خيّر بزرگوار حاج سيد مسيح اله هاشمي كرويي(ره)

 

 

زنده ياد حاج سيد مسيح اله هاشمي كرويي متولد  سال 1278 از روستاي كروكلاي بابل.

 

 

ايشان از بزرگان و معتمدان روستا به شمار مي رفت و از نظر ديني و مذهبي جايگاه خاصي نزد مردم داشت. مردم نيز براي دعا نويسي و حل مسائل و مشكلات مختلف خود به او مراجعه مي نمودند.

 

 

 ايشان در دهه 1330 هجري شمسي يعني بين سال هاي 1330 تا 1333 كه خشكسالي در منطقه حاكم شده بود، هزينه غذاي روزانه  زندگي  نزديك به 25 خانواده را در روستايمان تامين نمودند.

 

 

زنده ياد سيد مسيح اله هاشمي كرويي در سال 1373 يعني يكسال قبل از وفاتش زميني به مساحت 1000 (يكهزار) متر مربع از زمين زراعي خود را (معروف به مسيح جَر)، براي زمين ورزشي روستا، به مردم روستا، اهدا مي نمايد.

 

 

 

 

مرحوم سيد مسيح اله هاشمي كرويي در سن 96 سالگي در هفتم بهمن ماه سال 1374 به ديار باقي مي شتابد و با احترام فراوان و با حضور خيل عظيم جمعيت در روستا تشييع و در آرامگاه روستاي پايين كروكلا، كنار مزار همسرش آرام مي گيرد.

 

  

خداوند ايشان را غريق رحمت خود فرمايد و به عزيزاني كه از نسل اين سيد بزرگوارند، طول عمر با عزت و افتخار ، همراه با سلامتي و امنيت  عنايت فرمايد و  بركت در كسب و كار شان و فرزندانشان را افزون نمايد.

 

 

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

نظرات  

 
0 # سید حسن نوه حاج مسیح در تاریخ: دوشنبه 20 بهمن 1393 ، ساعت 07:11 ب ظ
سید ذبیح الله عموی ما نیز امسال زمینی به مساحت 1800 متر برای حسینیه کروکلا اهدا نمودند که با خانه سرای مرحوم ابوالقاسم هاشمی تعویض نمودند و در حال ساخت می باشند. در ضمن حاج اسماعیل عموی دیگر بنده نیز هزینه ساخت غسالخانه را متقبل شدند.
نقل قول
 
درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20