*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

27 اسفندماه آئين نوروز خواني در روستا برگزار مي شود

 

سايت روستا با همكاري دهياري و شوراي اسلامي روستاي ايمن آبادوكروكلا برگزار مي كند.

 

در آستانه سال نو و به مناسبت افتتاح سايت روستاي ايمن آبادوكروكلا به پاس قدرداني از مردم روستايمان كه عاشقانه و عاقلانه در راستاي جمع آوري اطلاعات براي ايجاد سايت روستا، همكاري نمودند، سايت روستا عيدي خود را پيشكش مردم روستايش مي كند.

 

اين هديه نوروزي  با همكاري دهياري روستاي ايمن آباد و كروكلا و شوراي اسلامي روستا به مردم مهربان روستايمان تقديم مي شود.

 

آئين نوروز خواني عصر روز يكشنبه، 27 اسفندماه  در روستاي ايمن آبادوكروكلا برگزار مي شود.

 

اين گروه نوروز خواني  با مديريت  احمد  رضانژاد اميردهي كه خود اهل روستاي امير ده بندپي شرقي بابل است، به همراه دو تن از همكارانش به نام  مهران اسماعيل تبار به عنوان نوازنده سرنا(سرنا زن) و ديگري منوچهر اسماعيل تبار  به عنوان پياري خوان(پيوري خون) به اجراي آئين نوروز خواني در روستا خواهند پرداخت.

 

 

 

اين گروه نزديك به 15 سال است كه از پانزدهم اسفند ماه به روستا ها و شهرهاي مختلف مازندران مي روند و آمدن بهار را در نجواي نوروز خواني خود، به مردم نويد مي دهند.

 

اين گروه در جشنواره هاي نوروز خواني استان كه هر ساله برگزار مي شود به عنوان نوروز خوانان برجسته استان در بخشهاي مختلف معرفي شده اند.

 

اميدواريم شما مردم عزيز روستايمان  نيز عصر روز يكشنبه  27 اسفندماه، در روستا حضور داشته باشيد  تا نويد آمدن بهار  را نوروزخوانان، در قالب شعر و موسيقي مازندراني  به شما ارزاني دارند.

 

 

سلامت مي كنم صاحب سرا را              شه مردان شهيد كربلا را

بزرگ و كوچك و همسايه ها را               خصوصا" صاحبان اين سرا را

بهار آمد، بهار آمد، خوش آمد                 علي باذولفقار آمد، خوش آمد

علي با ذوالفقار، قنبر جلودار                 شه دلدل سوار آمد، خوش آمد

.

.

.

اطلاعات كاملتر از چگونگي انجام مراسم  نوروزخواني پس فردا پس از برگزاري جلسه هماهنگي برگزاري اين مراسم ، به آگاهي شما خواهد رسيد.

 

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

نظرات  

 
0 # افشين لاسمي در تاریخ: یکشنبه 20 اسفند 1391 ، ساعت 04:12 ب ظ
باسلام و ارادت خدمت دست اندركاران و زحمت كشان اين برنامه كه ياد آور آيين و سنن كهن طبرستان در زادگاهم شده اند.از صميم قلب پيشاپيش عيد باستاني وآغاز بهاري دگر را به همه دوستان شادباش ميگويم. روز وروزگارانتان خوش
نقل قول
 
 
0 # محسن در تاریخ: سه شنبه 24 ارديبهشت 1392 ، ساعت 09:02 ق ظ
من برادران اسمائيل تبار را خوب ميشناسم اونها پشتوانه چهل سال حضور در موسيقي مازندران را دارن و از موسيقيدانان بزرگ قبل و بعد از انقلاب بودن .
نقل قول
 
 
0 # میرزاپور در تاریخ: یکشنبه 01 دی 1392 ، ساعت 10:10 ب ظ
سلام خیلی عالیه دمتون گرم
نقل قول
 
درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20