*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

چند نکته جهت پیشگیری از سرقت در خانه مان (بخش اول)

     با توجه به سرقت های اخیر در روستا  رعایت برخی نکات بسیار می تواند کمک کننده باشد تا سارقان و دزدها، منزل شما را برای دزدی انتخاب نکنند و یا اگر انتخاب نمودند، یا نتوانند وارد شوند و اگر هم وارد اتاق شدند کالاهای با ارزشی را همراه نبرند.

 

 

در این گفتار  به چند نکته در خصوص قفل درب های منزل اشاره می کنیم.

 

 

درب ورودی خانه(دروازه) را حتما" ببندیم. به ویژه هنگام غروب و شب هنگام ، دروازه ها را قفل کنیم.  هنوز كه هنوزه مشاهده می شود بسیاری از خانه های روستا حتی شباهنگام  و تا صبح نیز  دروازه منزلشان نیمه باز(نیم لنگ) می باشد.

 

 

درب ورودی اتاق را نیز هنگام خوابیدن قفل نمائیم.

 

 

نسبت به تعویض قفل هایی که کلید یدکی آنها گم شده و یا برای مدتی در اختیار دیگران بوده سریعاً اقدام نماییم.

 

 

کلید دروازه اصلی را برای تمامی اعضای خانواده تکثیر کنیم به ویژه بچه ها و در کیف مدرسه شان قرار دهیمتا مجبور نباشیم در صورت کار ضروری برای خروج از منزل در ساعت برگشت فرزند از مدرسه ، درب  را باز بگذاریم.

 

 

به بچه ها بیاموزیم همیشه هنگام ورود و خروج از منزل، درب را ببندند.

 

 

با نصب آیفون، با توجه به فاصله زیاد اتاق با درب حیاط منزلمان کمتر دروازه را باز خواهید گذاشت.

 

 

از خالی گذاشتن منزل در حد امکان خود داری شود.

 

 

در صورت شب نشینی و  رفتن به مهمانی از قفل نمودن تمامی دربها مطمئن شده و حتما" همسایه های روبرویی و دیوار به دیوارمان را در جریان بگذاریم.

 

 

در صورت خروج از منزل، تنها به بستن درب  خروجی منزل اکتفا نکرده و کلیه درهای داخل منزل را قفل نموده تا فرصت جستجو و راه نفوذ از سارقان سلب شود.

 

 

مقابل کلیه پنجره هایی که به خیابان باز می شود و دیواری ندارد و  همچنین دیوارهایی که کوتاه می باشد، حفاظ مقاوم و مطمئن نصب نمائیم.

 

کلید منزل خود را در دسترس افراد غیر مطمئن قرار ندهیم.

 

 

از قرار دادن کلید در محل هایی مانند کناره های درب اصلی منزل، جاسازی در  لای دیوار و حتی زیر جاکفشی، گلدان و سایر محل های قابل دسترسی خود داری نماییم.

 

 

از قرار دادن نردبان ، چارپایه، منبع نفت و نظایر آنها در کنار دیوارها خودداری نمایید.

 

 

در مواقع خالی بودن منزل از روشن گذاشتن چراغ یک اتاق به مدت طولانی و مستمر دريغ نكنيد و حتی المقدور از همسایگان و آشنایان مورد اطمینان بخواهید که روشنایی داخل خانه را در هنگام شب تغییر دهند.

 

 

در صورت رفتن به مسافرت یکی از بستگان نزدیک را برای نگهداری از منزل بویژه شبها برای ماندن و خوابیدن در منزلتان سفارش کنید.

 

 

قبل از خروج الزامیست  از قسمت های مختلف منزل سرکشی به عمل آورید این اقدامات را شبها قبل از خوابیدن نیز انجام دهید.

 

 

 

اگر از سیستم دزدگیر برقی استفاده می کنید به طور مرتب آن را کنترل کرده معایبش را بر طرف نمایید.

 

 

توجه كامل به مقوله بسیار كاربردی "مراقبت همسایه از همسایه" كه به عنوان یك سنت حسنه قدیمی ملّی در فرهنگ ایرانی و  مردم روستايمان ايمن آبادوكروكلا مطرح بوده و نماد عالی مشاركت مردم در امنیت اجتماعی بین همسایگان است، این سنت كاربردی در حال فراموشی است و در برخی از مناطق به ضد ارزش و نوعی مداخله در امور همسایگان تعبیر می گردد. در حالی كه سازمان پلیس بین الملل این روش قدیمی ایرانی را به عنوان یك راهبرد مؤثر اجتماعی به تمام جوامع بشری توصیه نموده  كه در حفاظت منزل و محله بسیار مهم و كاربردی است.

 

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

نظرات  

 
0 # م-قاسمی در تاریخ: دوشنبه 07 اسفند 1391 ، ساعت 01:12 ق ظ
با سلام. ضمن تشکر از راهنمایی و ارائه راهکارهای امنیتی،پیشنهادی دارم. بنظرم نصب دزدگیر الکتریکی در منازل بسیار ضروری می باشد.در مقابل اجناسی که دزدهای نابکار از منازل سرقت می کنند، هزینه نصب دزدگیر منطقی و کاملا" معقول است.
نقل قول
 
درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20