*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

زندگي نامه سيد خليل هاشمي كرويي

 

 

 

شهيد سيد خليل هاشمي كرويي متولد 31 شهريورماه سال 1345 از روستاي كروكلاي بابل مي باشد.

 

ايشان فرزند سوم خانواده است. پدرش حاج سميع و مادرش سيده معصومه هاشمي كرويي(ره) نام دارد. سيد خليل در خانواده اي كشاورز و مذهبي رشد و نمو مي يابد و در سن هفت سالگي در سال 1352 وارد مدرسه ابتدايي روستايش مي شود. سپس دوره راهنمايي را در مدرسه راهنمايي فياض بخش ايمن آباد در سال 1360به پايان مي برد.

 

 

ايشان براي ادامه تحصيل در دوره دبيرستان به شهرستان بابل مي رود و در رشته علوم تجربي به ادامه تحصيل مي پردازد. در همين سال يعني 1361 كه شانزده سالگي خود را پشت سر مي گذارد، با شنيدن خبر شهادت دوستش شهيد رمضان قرباني ايمني كه اولين شهيد روستاي ايمن آباد و كروكلا به حساب مي آيد و در همسايگي شان زندگي مي كرد او را بر آن مي دارد تا در راستاي حفظ ميهن و برداشتن سلاح ايشان براي ثبت نام  اقدام نمايد.

 

 

 

 

سيد خليل در مردادماه 1361 براي گذراندن دوره آموزشي به شهر منجيل حومه شهرستان رودبار در استان گيلان مي رود. پس از گذراندن دوره سه ماهه آموزشي به مريوان مي رود و سه ماه در آنجا براي دفاع از ميهن به جهاد مي پردازد.

 

 

 

 

سيد خليل در حاثه اتومبيل در راه برگشت به خانه براي طي كردن دوره مرخصي به علت حادثه ي  خودرو  مچ دستش مي شكند و با دست گچ گرفته به منزل مي آيد.

 

پس از بهبودي نسبي و گرفتن گچ از مچ دستش، دوباره عازم جبهه ها مي شود و در اين مرحله به مدت سه ماه ديگر در جبهه ها به دفاع از ميهن اسلامي خويش مي پردازد.

 

 

سيد خليل قبل از حضور دور چهارمش در جبهه، در 22 مهرماه سال 1362 به روستا نزد خانواده برمي گردد اما در روز دهم مرخصي، طاقت نمي آورد و با خدا حافظي از خانواده به جبهه عزيمت مي كند تا در عمليات والفجر4در منطقه مريوان شركت داشته باشد.

 

 

 

شهيد سيد خليل هاشمي در يكي از عمليات ها مجروح مي شود  اما مدتي پس از كسب سلامتي نسبي، دوباره راهي خط مقدم جبهه مي شود و در 27 مهرماه سال 1362 در عمليات والفجر4 در جبهه مريوان با اصابت گلوله به قلبش به درجه والاي شهادت نايل مي شود.

 

 

 

 

 

 

 

شهيد سيد خليل هاشمي كرويي فرزند سميع، پس از شهيد رمضان قرباني ايمني به عنوان دومين شهيد روستا نامش بر دفتر خاطره ي تاريخ روستا نقش مي گيرد.

 

 

 

 نماز بر پيكر شهيد سيد خليل در آرامگاه پايين كروكلا، توسط حجت الاسلام آقا سيد الياس حسيني(ره)

نفر سوم از سمت راست: شهيد سيد رحيم هاشمي كرويي

 

 

 

خبر شهادت دومين شهيد روستا به گوش مردم روستا مي رسد و پس از تشييع پيكر پاكش در بابل و روستاي ايمن آباد و كروكلا در 30 مهرماه 1362 در مزار شهداي زردكجار، كنار مسجد صاحب الزمان(عج) روستاي پايين كروكلا به خاك سپرده مي شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

روحش شاد و يادش مانا

يادمان باشد فراموششان نكنيم

 آرامش ديروز و امروز ما، حاصل جانفشاني شهيدان است.

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20