*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

دکتر سید محمدرضا هاشمي كرويي

 

دكتراي تبليغ معارف اسلامي از حوزه علميه قم(1391)

مدرس حوزه و دانشگاه و عضو هيات علمي دانشگاه پيام نور تهران

 

 

سید محمدرضا هاشمی کرویی فرزند ابراهيم متولد هفدهم آبانماه 1340 از روستاي ايمن آباد بابل

 

 

 

ايشان دوره ابتدایی را در سال 1347 در دبستان سپاه دانش امين آباد آنزمان، پشت سر مي گذارد و براي گذراندن دوره راهنمايي به مدرسه راهنمايي زرگر محله (زرگرشهر فعلي) مي رود و در آنجا هر روزه در دو شيفت صبح و بعدازظهر در كلاس درس حاضر مي شود.

 

 

 ايشان به همراه ساير هم محلي هايش به مدت  سه سال  و  هر روز  چهار بار  مسير  رفت و برگشتي خانه به مدرسه و مدرسه به خانه را طي مي كند، تا اينكه در سال 1354 براي گذراندن دوره سه ساله راهنمايي،  وارد دبيرستان مي شود.

 

 

سيد محمدرضا هاشمي  براي ثبت نام در دوره دبيرستان به مدرسه دكتر معين (شهيد بهشتي فعلي) بابل مي رود و سال اول را در رشته علوم نظري اين دبيرستان، به پايان مي برد. او به خاطر علاقه فراوانش به  تحصيل در رشته هاي علوم ديني، در  آبانماه سال 1355 به حوزه علميه قم مي رود.

 

 

ايشان پس از گذراندن دوروس مختلف سطح،  در حوزه ي علميه قم  كه به مدت  12 سال به طول مي انجامد در سال 1368 پاي درس خارج فقه، نزد آيات عظام مي نشيند.

 

توضيح: منظور از درس خارج در حوزه های علمیه، درس هایی است که کتاب معین و مشخصی تدریس نمی شود، بلکه اساتید دروس خارج، که معمولاً مراجع و مجتهدین هستند، یکی از متون فقهی و کتاب های علمای گذشته را به عنوان متن قرار می دهند و در هر مسئله از مسائل فقهی، به صورت مستدل با توجه به ادله اربعه (قرآن، حدیث، عقل و اجماع) به بحث و برسی اقوال می پردازند و پس از بررسی همه جانبه ي اطراف مسئله، در پایان نظر خود را در آن موضوع اعلام می کنند.

 

 

سيد محمدرضا هاشمي كرويي  علاوه بر فعاليت هاي فراوان و پر شور  انقلابي اش در سال هاي پيروزي انقلاب اسلامي كشورمان در سال 1357 و قبل از  آن در روستايش ايمن آباد و كروكلا، شهرستان بابل و شهر مقدس قم، در سال هاي دوران هشت سال دفاع مقدس نيز حضور فعالي در جبهه ها دارد.

 

 

ايشان  از اوايل جنگ تحميلي عراق عليه ايران، در ديماه سال 1359 وارد جبهه ها مي شود و تا سال 1366 بصورت پراكنده در عمليات هاي مختلفي از جمله فتح المبين در منطقه جنوب و غرب كشور به دفاع از ميهن مي پردازد.

 

 

 او در اين سال ها ضمن حضور ده ماهه ي خود در جبهه هاي حق عليه باطل، به تدريس علوم ديني در حوزه هاي مختلف  علميه در شهر مقدس قم نيز  مي پردازد.

 

ايشان در رشته هاي تخصصي حوزه علميه قم به ادامه تحصيل مي پردازد و در سال 1388 در مقطع دكتراي رشته تبليغ و معارف اسلامي پذيرفته مي شود.

 

 

سيد محمدرضا هاشمي كرويي  به عنوان دانشجوي دوره دكترا در راستاي دفاع از گواهي نامه دكتراي خويش تلاش مي كند.

 

ايشان در حال حاضر به عنوان عضو هيات علمي دانشگاه پيام نور تهران، در اين دانشگاه و دانشگاههايي چون دانشگاه مذاهب اسلامي ، دانشگاه آزاد اسلامي، دانشگاه غير انتفاعي شمال آمل و حوزه علميه ابوالحسن اميرالمومنين آمل، مشغول تدريس در دروس معارف، الهيات و حقوق  مي باشد.

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20