*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

جانباز سرفراز سيد حسينعلي هاشمي كرويي

 

اصابت تركش به  ناحيه دست، پشت گردن، مچ پاي چپ و ران پاي راست(15%)

 

 

سيد حسينعلي(علي ميرزا)هاشمي كرويي فرزند ابراهيم،متولد فروردين ماه 1342 از روستاي ايمن آباد بابل

 

 

ايشان در سال 1349 به دبستان سپاه دانش امين آباد مي رود و در سال 1355 در مدرسه راهنمايي زرگرمحله ثبت نام مي كند. پس از گذراندن دوره راهنمايي در سال 1357 براي گذراندن دوره دبيرستان به هنرستان فني نوشيرواني بابل مي رود و در رشته راه و ساختمان ثبت نام مي كند.

 

با وقوع انقلاب اسلامي سال 1357 كشورمان و اعتصابات آنزمان در مدارس، و تعطيلي چند ماهه مدارس، ايشان به تهران براي يافتن شغل مي رود و در كارخانه كاشي سعدي، مشغول به كار مي شود.

 

با شروع جنگ تحميلي عراق عليه ايران سيد حسينعلي هاشمي عضو بسيج شهر ري مي شود و در سال 1360 براي دفاع از خاك پاك ميهن و بيرون ساختن دشمن متجاوز از كشورش در سن 18 سالگي تصميم مي گيرد تا عازم جبهه حق عليه باطل شود.

 

ايشان با موافقت مسئولين محل كارش يعني شركت كاشي سعدي مبني بر بازگشت از جبهه و ادامه كار در اين شركت، به محل ثبت نام در يكي از پايگاههاي شهر ري مي رود و از  آنجا به پادگان امام حسين (ع) تهران براي گذراندن دوره آموزشي اعزام مي شود.

 

پس از گذراندن دوره آموزشي در ديماه سال 1360 به جبهه غرب كشور اعزام و بعد از پايان يك دوره 3 ماهه به صورت داوطلب در سپاه كردستان در شهر سقز مشغول خدمت مي شود.

 

سيد حسينعلي در عمليات هاي زيادي در اطراف سقز در راستاي پاكسازي منطقه  از وجود گروهكهاي كومله و دمكرات شركت مي نمايد.

 

 

 

در يكي از اين عملياتها كه در تاريخ 21/7/1361 در منطقه عملياتي ترجان صورت مي گيرد هنگام درگيري با گروهكهاي ضد انقلاب ضمن شهادت و مجروح شدن دوستانش ايشان نيز به شدت زخمي مي شود و جسم او از ناحيه دست، پشت گردن، مچ پاي چپ و ران پاي راست مورد اصابت تركش قرار مي گيرد كه به علت صعب العبور بودن منطقه با بالگرد به بيمارستان سقز  و بعد از چند روز مداوا از شهر سقز به سندج و از آنجا به كرمانشاه و با هواپيما 2130 به بيمارستان سينا در تبريز اعزام و مورد مداوا قرار مي گيرد.

 

سيد حسينعلي هاشمي كرويي پس از 36 ماه (سه سال) حضور در جبهه ها با توجه به شرايط جسمي اش براي ادامه كار و تلاش به كارخانه كاشي سعدي مي رود اما به دليل طولاني شدن مدت جدايي از محل كار سابقه اش از بين مي رود و بايد همه چيز را از صفر شروع كند به همين دليل منصرف شده و به روستايش يعني ايمن آبادوكروكلا باز مي گردد.

 

ايشان در زمين كشاورزي پدرش مشغول به كار مي شود و سپس نزديك به دو سال نيز به نگهداري گاو و گوسفند روي مي آورد و سپس مغازه اي را براي فروش لوازم ساختماني افتتاح مي كند و همچنان با همه دردها و رنجهاي ناشي از جراحت جنگ  كه قطعا" من و شما از آن بي خبر بوديم  براي كسب روزي حلال تلاش مي كند.

 

 

 

جانبازان شهيدان زنده اند

 

به يادشان باشيم و احترامشان كنيم

 

آرامش ديروز و امروز ما، حاصل جانبازي همين جانبازان است.

 

 


 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20