*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

اولين جلسه رسمي بنياد علمي فريد، برگزار شد

 

در راستای تاسیس بنیاد علمی فرهنگی فرید اولین جلسه رسمی با حضور تعدادی از تحصیلکردگان روستا در دهیاری روستای ایمن آباد برگزار شد.

 

 در این جلسه که در هجدهم بهمن ماه برگزار شد مسائل مهمی از جمله مکان تاسیس بنیاد، مجوز بنیاد و اساسنامه ی اولیه آن، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نخستین جلسه بنیاد علمی فرهنگی فرید مورخ ۱۸/۱۱/۱۳۹۱ از ساعت ۱۸ با تلاوت آیاتی از قرآن مجيد، توسط سيد اكبر هاشمي، و با سخنان آقاي علي ايماني(به عنوان دبير جلسه) آغاز گرديد.

 

ايشان پس از تشكر از افراد حاضر در جلسه و اشاره به موضوع همايش علمي عنوان نمودند:

 

هدف از تشكيل بنياد در سه موضوع اصلي علمي، پژوهشي و هنري خلاصه مي شود و همچنين بدينوسيله يك مكان امني ايجاد مي شود تا تحصيل كردگان محل همديگر را در آنجا ملاقات كنند و با همديگر بيش از پيش آشنا شوند و تبادل افكار صورت گيرد تا در نتيجه ی اين تبادل افكار ،مشكلات و معضلات موجود در سطح سه روستاي (ایمن آباد، پايين كروكلا و بالا كروكلا)مورد ارزیابی قرار گیرد و ارائه را ه حلهایی کمتر و یا حل گردد و سطح علمي فرهنگي جمعيت روستا ارتقای بیشتری يابد.

 

در ادامه آقاي ايماني با اشاره به اين مطلب كه اعضای شوراي اسلامی روستای ایمن آباد زمين حمام بهداشتي محل كه اكنون مخروبه مي باشد را براي احداث ساختمان بناي بنياد معرفي کردند ضمن قدردانی از عزیزان شورای اسلامی بيان نمودند كه اولين كار جهت شروع بنياد علمي فريد، گرقتن مجوز از نهادهاي زيربط مي باشد و با بيان اينكه براي اين كار مي شود از پتانسيل هاي موجود استفاده نمود.

 

همچنين ايجاد گروههاي تخصصي را لازمه كار بنياد و اولين گام پس از ساخت بنا را شروع كلاسهاي آموزشي دانستند. ايشان در پايان، جلسه ي نشست مشترك تحصيل كردگان روستا را جهت معرفي بنياد به ميزباني شورا در تعطيلات عيد پيشنهاد نمودند.

 

پس از پايان سخنان سردبير، افراد حاضر در جلسه به نوبت سخنان و پيشنهادها و راهكارهاي خود را جهت انجام كار بيان نمودند كه به شرح ذيل مي باشد:

 

1-مهندس سيد نيما حسيني ايمني:

 

اولا جلساتي كه از اين به بعد تشكيل مي شود بايد زمانبندي شود و ساماندهي گردد و در ثاني گروه هاي پژوهشي خاص تشكيل گردند.

 

2-دكتر نادر بهرامي فر:

 

با تشكر از برگزاري باشكوه اولین همايش علمي فرید در روستا بيان نمودند كه با برگزاري اين همايش نگاه افراد محل به علم و عالم نگاه مثبتي شده و يك جنب و جوشي جهت ارتقا علمي و فرهنگي افراد پديد آمده است.

 

ایشان ادامه دادند: براي تشكيل بنياد ابتدا اهداف بايد به دو دسته ی اهداف كوتاه مدت و اهداف بلند مدت تقسيم گردد (اهداف كوتاه مدت يعني كارهايي كه بايد با سرعت انجام شود مانند مجوز،احداث بنا،هيات مؤسس و...) و (اهداف بلند مدت يعني كارهايي كه اهداف اصلي تشكيل بنياد را شامل مي شود و در نتيجه سبب حل مشكلات و معضلات روستا مي شود، مانند ارايه طرح هاي اقتصادي زود بازده ارتقا سطح كشاورزي با برگزاري كلاس هاي آموزشي، ارتقا سطح علمي دانش آموزان با استفاده از پتانسيل هاي موجود در روستا و...)

 

3- علي اكبر نجفي:

 

ايشان پيشنهاد نمودند كه درقسمت مالي مي توان از كمك هاي مردمي استفاده شود.

 

4- مهندس عسگري اميني:

 

با بيان اين مطلب كه نزدیک به دو ماه از برگزاری همایش گذشته است و ما در کجای تاسیس بنیاد ایستاده ایم! یادآور شدند گذاشتن جلسات مختلف و عملگرا نبودن راه به جایی نخواهیم برد و با گذشت زمان سبب كمرنگ شدن اهمیت موضوع نزد مردم و حتی خود ما خواهد شد.. ایشان اعضا را تشويق نمودند كه هرچه زودتر بايد وارد كار شد و برنامه را عملياتي كرد و در ضمن مسوليت هاي افرا د بايد هرچه زودتر مشخص گردد.

 

5-مهدي قاسمي:

 

علاوه بر سرعت بخشيدن به كارها بايد افكارعمومي توجيه شوند تا در زمينه كمك هاي مالي دچار مشكل نشويم. و براي اين كار پيشنهاد دادند كه هر چه زودتر اهداف تشكيل بنياد و اين كه از اين اهداف مي خواهيم به چه خروجي ها و بازده اي برسيم به اطلاع عموم مردم برسد.

 

6-رضا طيبي(داماد خانواده مرحوم دكتر فريد):

 

براي دريافت كمكهای مادی و معنوی مردم مي توانيم به وسيله چاپ بنر و بروشورهاي تبليغاتي كه اهداف تشكيل بنياد در آن بيان شده باشد عموم مردم را توجيه و ترغيب به شركت در اين فعاليت كنيم.

 

7-سيد امير رسولي(رييس شوراي اسلامی ایمن آباد):

 

پس از خوش آمد گويي به حاضرين و تشكر از برگزاري همايش و اين كه بازتاب خوبي در منطقه داشت نظرات خود را به شرح زير بيان نمودند :

 

1-تشكيل كارگروه در همين جلسه جهت تعيين مسئوليت ها

 

2-اساسنامه (توسط اعضا تعيين گردد و ظرف 15 روز آينده به سردبير تحويل داده شود)

 

3-اجاره يك مكان موقت براي شروع كار بنياد

 

و 4-شفاف سازي برنامه ها و فعاليت ها جهت توجيه مردم و كمك گرفتن از مشاركت همه افراد

 

8- دكتر حسينعلي اصغر نيا :

 

با بيان اين مطلب كه انجام چنين كارهايي نياز به اولويت بندي دارد عنوان کردند:

 

1-ابتدا بايد نام بنياد مشخص شود (بنياد علمي دكتر فريد-بنياد علمي پژوهشي دكتر فريد-بنياد علمي پژوهشي هنري فرید )

 

2-مجوز دريافت شود (توسط دكتر سيد كوروش حسيني )

 

3-دبير بنياد مشخص گردد (آقاي علي ايماني)

 

4-هيات مديره موقت تشكيل گردد (همان هيات موسس)

 

5-افتتاح حساب به نام بنياد(در پست بانك ایمن آباد توسط هيات موسس)

 

 

 

در پايان سه موضوع به راي گيري گذاشته شد:

 

1)نام بنياد به ترتيب اولويت:

 

 1- بنياد علمي دكتر فريد

 

 2-بنياد علمي پژوهشي دكتر فريد

 

 3-بنياد علمي پژوهشي هنري دكتر فريد

 

 

 

2)دبير بنياد آقاي علي ايماني به اتفاق آرا اعلام گرديد.

 

 

 

3)هيات مديره موقت (هيات موسس)متشكل از هفت نفر با نامهای:

 

1.سيد امير رسولي رييس شوراي اسلمی ایمن آاباد

 

2.سيد محمد هاشمي دهيار بالا كروكلا

 

3.سيد محمد هاشمي دهيار پايين كرو كلا

 

4.سيد طاهر حسيني دهيار ایمن آباد

 

5. رضا طيبي

 

6.دكتر سيد مسعود هاشمي به عنوان علي البدل

 

7.دكترحسيعلي اصغرنيا به عنوان علي البدل

 

8.علي ايماني

 

 
 

اسامي افراد حاضر در جلسه:

 

۱.سيد امير رسولي ۲. دكتر مسعود هاشمي 3.دكتر حسينعلي اصغرنيا 4.دكتر نادر بهرامي فر 5.سيد محمد هاشمي 6.سيد طاهر حسيني 7.سيد تقي حسيني 8.سيدنقي حسيني 9.مهدي قاسمي 10.رضا طيبي 11.عيسي نوراله زاده 12.سيد نيما حسيني 13.عسگرس اميني 14.سيد اكبر هاشمي 15.علي اكبر نجفي  16.علي ايماني

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

نظرات  

 
0 # سید عسکری حسینی در تاریخ: پنج شنبه 15 فروردين 1392 ، ساعت 01:01 ب ظ
با سلام و عرض ادب و نیز تبریک سال نو خورشیدی امید وارم آنهایی که با تلاش خستگی ناپذیر خود سعی در زنده نگه داشتن شهدای راه علم می باشند خداقوت خود را تقدیم یاران دبستانی آن شهید سفر کرده می نمائم. درود خداوند بر شما و رحمت پروردگار بر آن استاد عزیز گرچه پیش ما نیست اما همیشه در دل ما باقیست.
نقل قول
 
درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20