*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

طرح صالحين در روستايمان ايمن آباد و كروكلا

 

بقاي هر نهاد، سازمان و تشكيلاتي در گرو به روز بودن آن است. بسيج نيز از اين قاعده مستثني نبوده و نيست. طرح تحول و تعالي كه چند سالي است در سپاه پاسداران در حال انجام است، در همين راستا طراحي و اجرا مي گردد كه با توجه به اهميت بسيج به عنوان بدنه مردمي سپاه اين طرح ،به ويژه در حوزه ايجاد قدرت نرم، توجه ويژه اي به بسيج دارد.


در همين راستا، طرح هاي زيادي به صورت ميداني بررسي شد و با استفاده از تجربيات نيروهاي موفق در بسيج، چند طرح به صورت كاربردي آماده ارائه به پايگاه هاي بسيج گرديد و با تشكيل معاونت تربيت و آموزش بسيجيان در نيروي مقاومت، متولي اين طرح ها مشخص شد.

 

يكي از مهمترين اين طرح ها طرح صالحين است كه امسال گسترده ترين حوزه فعاليت نيروي مقاومت را تا سطح پايگاه ها شامل مي شود.

 

 حال نگاهی بیاندازیم به روند اجرایی طرح صالحین در روستای ایمن آبادوکروکلا و آقای منوچهر علی طالب بابلی که خود مسئول طرح صالحین روستایمان است. 

 

ایشان در گفتگو با وبلاگ روجا(آذرماه 1391) پس از پایان یکی از جلسات طرح صالحین که با حضور جمعی از نوجوانان روستا در مسجد صاحب الزمان(عج) ایمن آباد برگزار شد عنوان نمودند:

   

این طرح از سال ۱۳۹۰ در روستا اجرایی شد و پس از آموزش و گذراندن دوره سه روزه مقدماتی و تکمیلی در ساری و مشهد مقدس، و در بخش مربیگری که در شهر قم طی شش روز برگزار شد، پس از ثبت نام نوجوانان روستا در ایمن آبادوکروکلا،طرح صالحین این روستا به طور رسمی کارش را  آغاز نمود.

 

ایشان در ادامه افزودند:گروه های مختلفی می توانند در طرح صالحین شرکت کنند از کودکان و نوجوانان گرفته تا آنانی که سن و سالی از آنان گذشته است،از تحصیلکرده گرفته تا بازاری و کشاورز، آنهم  با حلقه های گوناگون، که ابتدا با نوجوانان آغاز نمودیم.

 

 
 

 ایشان با توجه به اینکه بحث جلسه امشب طرح صالحین را، تدبر و تفکر در قرآن اعلام نمودند،در مجموع محوریت و اساس مسایل مطرح شده در جلسه طرح صالحین را  قرآن، نهج البلاغه و اهل بیت(ع) عنوان کردند. در این جلسات، در خصوص مسایل اخلاقی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی نیز، با توجه به شرایط روز روستا و کشورمان  و آسیبهای موجود در این زمینه، پرداخت می شود.

 

این جلسات که هر هفته دو بار در شبهای شنبه و پنجشنبه در  مساجد  روستای ایمن آبادوکروکلا برگزار می شود. شب شنبه با حضور دبیرستانیها و دانشجویان در مسجد صاحب الزمان(عج) کروکلا و شب پنجشنبه با حضور کودکان و نوجوانان در مسجد صاحب الزمان(عج) ایمن آباد به مرحله اجرا می رسد.

 

 

  

ایشان سهل انگاری و بی توجهی بعضی از والدین روستا را نسبت به، نیاز جدی به  آموزش مسایل دینی بسیار خطرناک خواندند و آنگونه که در این ساعت از شب به کلاسهای زبان انگلیسی، ورزش، غذای جسم و مهمانی آنان بها داده می شود به غذای روح و رشد فرهنگ دینی فرزندانشان، بها داده نمی شود. ایشان از بعضی از خانواده هایی که  تعدادشان زیاد هم نیست  گلایه نمودند که به این نیاز اساسی فرزندانشان توجه نموده و  و در این زمینه اولویت بندی نمایند.

 

منوچهر علی طالب بابلی مسئول طرح صالحین روستای ایمن آبادوکروکلا، در پایان عنوان کردند: 

 

 

اگر انسان بخواهد به آرامش دست یابد، باید همیشه با خدا باشد و آرامش انسان با یاد خداست و این مهم با معرفت دینی و عمل به آن  حاصل می شود.

 

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

نظرات  

 
0 # منتقد در تاریخ: سه شنبه 06 فروردين 1392 ، ساعت 12:01 ق ظ
با (سلام).تو احادیث و روایات اسلامی آمده است؛حضرت محمد(ص) و امامان معصوم(ع) سلام کردن را واجب دانسته و مهمترین راه ارتباط و همدلی بین مسلمانان را ابتدای امر سلام کردن می دانستند.در روایات اسلامی آمده حضرت محمد(ص) هنگام عبور در کوچه و خیابان,برای اینکه زودتر از طرف مقابل سلام بکند,در کناری می ایستاد تا طرف مقابل متوجه حضور ایشان نگردد؛تا بدین طریق ابتدا ایشان سلام کننده باشند.حال از مسئولین فرهنگی روستا انتظار می رود به این خصیصه بسیار ساده و در عین حال بسیار مهم و تاثیرگذار اهتمام بیشتری بخرج دهند.بارها و بارها دیده شده این عزیزان در کوچه و خیابان عبور می کنند,ولی دریغ از یک سلام و دریغ از یک احترام.بهتر است این دوستان ابتدا مسایل فرهنگی را از خود شروع کنند. (رطب خورده کی منع رطب کند.)
نقل قول
 
درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20