*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

عسكري (محمد) اميني ايمن آبادي

 

مهندسي كامپيوتر( گرايش نرم افزار) از دانشگاه آزاد اسلامي ساري(1379)

گزارشگر، گوينده و تهیه کننده راديو

 

 

عسكري (محمد) اميني ايمن آبادي متولد بيستم خردادماه سال 1355 از روستاي ايمن آباد بابل

 

 ایشان دوره ابتدايي و راهنمايي را در مدرسه روستا به پايان مي برد و همواره به عنوان شاگرد سوم كلاس پس از زنده ياد دكتر فريد حسيني زاده و علي ايماني روند خوبي را در تحصيل طي مي كند. سال اول دبيرستان را در مدرسه عباسعلي آباديان واقع در روستاي علي آباد بابل به همراه چند تن از دوستان و هم محلي هايش به پايان مي برد و سه سال دوره دبيرستان را در رشته علوم رياضي در مدرسه فهيماي بابل در سال 1373به اتمام مي رساند.

در دوره دبيرستان بيشتر وقتها، در مسجد روستايش مطالعه مي كرد و حضور عزيزاني چون منوچهر علي طالب بابلي و بويژه حميدرضا روزبان  كه كلاسهاي منظمي را در دروس جبر و مثلثات با او همراهي مي كردند عوامل موفقيت خود در تحصيل مي داند چراكه علم و اخلاق روند نيكي در زندگي اش برجاي مي گذاشت.

در سال 1374 در كنكور دانشگاه آزاد اسلامي ساري پذيرفته مي شود و دوره چهار ساله كارشناسي را با معدل 15/15 به پايان مي برد.

هنگام تحصيل در دانشگاه ساري در ترم چهارم دانشگاه در سال 1376  براي تست صدا  به صدا و سيماي مركز مازندران مراجعه مي كند و  بي خبر، سر از تست مجري گري تلويزيون در استوديوي سيما در مي آورد. پس از مراحل دشوار و پيچيده تست مجري گري بين 250 نفر، جزو 10 نفر برتر انتخاب مي شود و پس از تاييد نهايي كه در تهران صورت مي گيرد جزو سه نفر برگزيده، به عنوان مجري  برنامه هاي سيماي مازندران معرفي مي گردد. با شروع برنامه هاي  شبكه استاني سيماي مازندران  دو مجري ديگر بر صفحه تلويزيون حاضر مي شوند اما خبري از تماس با ايشان نمي شود.

شش ماهي از اين مسئله مي گذرد كه براي تست صدا  و گویندگی دوباره به صدا و سیمای مرکز مازندران مي رود و با پذيرفته شدن تست صداي ايشان در راديو ساري از سوي تهيه كنندگان راديو،  تمرين و آمادگي براي اجراي برنامه را حدود يك ماه با حضور در اتاق فرمان استوديوي شهيد تبريزي صدا  آغاز مي كند. هنگام ضبط اولين برنامه در خرداد 1377 به تهيه كنندگي عليرضا دهقان، از سوي معاون وقت صدا به دليل نامطلوب بودن صدا از نظر ايشان، ضبط برنامه متوقف می شود.

آقاي اميني نااميد نمي شود و پس از مدتي با پيگيري هاي فراوان با تغيير مديريت، وارد راديو مي شود و اولين برنامه راديويي ايشان با عنوان عصر پرطلاتم به تهيه كنندگي محمدصالح ذاكري و با ديگر گوينده برنامه،خانم طاهره رحماندوست ضبط مي شود و براي اولين بار صدايش به روي آنتن مي رود.

اجراي اين برنامه و پخش آن موجب مي شود تا از سوي ساير  تهيه كنندگان و حتي گويندگان باتجربه راديو مورد توجه قرار گيرد. و در طي كمتر از چند ماه  گويندگي برنامه هاي مختلف راديو،  به ايشان پيشنهاد مي شود.

عسكري اميني گويندگي راديو را در چهارديواري بسته استوديو و متن هاي از پيش تعيين شده، چندان جذاب نمي يابد و با اصرار از سوي دكتر خدابخش غلامي ديگر تهيه كننده راديو، پا به عرصه گزارشگري مي گذارد.

ورود به عرصه گزارشگري  تحول عجيبي در روند رو به رشد كاري و اجتماعي او  در راديو و زندگي اش ايجاد مي كند و در كمتر از يكسال با تلاش و دقت در تهيه گزارشهاي با كيفيت راديويي، گزارشگر بيشترين برنامه هاي روتين راديو مي شود بدانسان كه به قول دوستانش، هر زمان پيچ راديو باز مي شود صداي ايشان در بخش گزارشي برنامه به گوش مي رسد. به شوخي مي گفتند راديو ساري نه، راديو اميني!

عسكري اميني درسيماي مازندران نيز  برنامه هاي مستند زيادي را به عنوان نريتور در رزومه فعاليتهاي كاري خود دارد.

 ايشان حين گويندگي در سال 1378 با ارائه  پايان نامه پروتكولهاي شبكه هاي كامپيوتري به صورت مشترك با  دوستش مهندس سيد هاشم حسيني ايمني كه در كاشان تحصيل مي كرد با استاد راهنماي دكتر كنگاوري، گواهي كارشناسي را از دانشگاه دريافت مي كند و بر اساس قانون معافيت خريد خدمت، از خدمت سربازي معاف مي گردد و بصورت حق الزحمه در راديو به كارش ادامه مي دهد.

 

ايشان در كنار استاد غلامرضا علينژاد از گزارشگران شناخته شده و پیشکسوت رادیو مازندران در زمينه تهيه گزارشهاي بومي محلي، به فعاليت خود ادامه مي دهد.

عسكري اميني ايمن آبادي به عنوان كارشناس كامپيوتر در سال 1383 به استخدام صدا و سيما در مي آيد و در واحد اطلاعات و برنامه ريزي و همچنين واحد انفورماتيك سازمان صدا و سيماي مركز مازندران به فعاليت مي پردازد و در كنار اين فعاليتها  گزارشگري در راديو، اساس فعاليت حرفه اي ايشان است.

در سال 1386 به عنوان گزارشگر برتر كشور شناخته مي شود و طي سالهاي متوالي بر اساس ارزيابي ها و نمرات ارائه شده از سوي كارشناسان صداي استانها در كشور همواره به عنوان يكي از گزارشگران خوب كشور معرفي مي گردد.

 ايشان هم اكنون نيز به عنوان گزارشگر راديو مازندران همچنان مشغول  فعاليت مي باشد.

 

از جمله مهمترين برنامه هاي راديويي كه ايشان به عنوان گوينده و گزارشگر، در آن فعاليت داشتند:

عصر پرطلاتم، شكوه عشق، بارهروان محراب، راديو پيام، خورشيد ولايت، صداي آشنا، راه زندگي، عصر مازندران، عصر بهاری، نماشون، هم زبون، گلبانگ ساحل، گنجينه سبز، صبح مازندران، روستا در مازندران، زندگي و قانون، شباهنگام، محیط زیست ما، زير يك سقف، يار مهربان، پرس و جو، تمناي وصال، ميراث شوم، مازندراني سرود، بهارستان، بهار دل، آب و آینه، چراغ هدایت، زلال عطش، یاد ایام، حقیقت سرخ، ترنم توحید، گلستانه، هوای هنر، بهاری وطن، آفتاب مهربانی، اقتصاد پویا، عصر بهاری، عیدی نوسال، بهار آمد، بهارون، صدای شیلات، شبهای ایران، مله گردش و ...

ایشان تهیه کنندگی برنامه های رادیویی تولیدی مله گردش، صدای شیلات و روستا در مازندران را به عنوان، گوینده، گزارشگر و نویسنده در رزومه کاری خود دارد.

اجرای مشترک با مراکز استانی و شبکه های سراسری رادیو به عنوان گوینده، گزارشگر و تهیه کننده، از جمله دیگر فعالیت های حرفه ای او محسوب می شود.

شاخص ترین ویژگی کاری این گزارشگر پیشکسوت رادیو، تهیه بسته های صوتی رادیویی، یا گزارش هایی با محور فرهنگ فولک مازندران است که طی سالهای اخیر به باد فراموشی رفته و یا بسیار کمرنگ شده است، و هر ساله برای یادآوری و نشاط مردم مازندران و آگاهی نسل امروز، بارها و بارها از رادیو بازپخش  می شود.

از آنجایی که  نام عسکری در کلیه ی مناطق کشور به جز بخش مرکزی و شرق مازندران، به عنوان نام خانوادگی مطرح می شود و بخاطر همین نام دچار مشکلاتی هم شده بود، آقای امینی در سال 1395 نام شناسنامه ای اش را از عسکری به محمد تغییر می دهد.

در اواخرسال 1398 یعنی اوایل سال 2020 میلای، که بحران کرونا ویروس بر کل جهان آثار منفی فراوانی برجای گذاشت و جان بیشمار انسانهایی را گرفت، ایشان، تنها گزارشگری در مرکز مازندران بود که با توجه به شرایط شغلی اش یعنی مصاحبه های مردمی، از شرق تا غرب مازندران به کارش ادامه داد. در شرایطی که سیمای مازندران هم مصاحبه های مردمی را موقتا" تعطیل کرده بود.

 

ایشان در ارزیابی ماهانه برنامه های مختلف از سوی واحد نظارت و ارزیابی صدای استان ها به نمرات قابل توجهی دست یافته است.

   

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

نظرات  

 
+2 # askary hosseini در تاریخ: یکشنبه 21 مرداد 1397 ، ساعت 07:05 ب ظ
با سلام و احترام بر شما سنکر ساز بی سنکر درود خداوند بر شما و خاندان پاکتان باد.
برادر امینی با آرزوی موفقیت بابت رزومه کاری و تحصیلی تان ، لیاقت شما بیش از اینهاست.
دعای خیر مردم بدرقه زندگی تان و ثواب و صلوات ارسالی از سوی مردم تقدیم به روح بلند اموات خانواده گرامیتان.
(حسینی گاز)
نقل قول
 
 
+2 # مجيد درزي در تاریخ: سه شنبه 20 آذر 1397 ، ساعت 04:09 ب ظ
جناب اميني از ذخائر فرهنگي ملي هستند. از تلاش بي شائبه تان سپاسگزاريم.
نقل قول
 
 
0 # عسکری در تاریخ: پنج شنبه 07 دی 1402 ، ساعت 10:10 ق ظ
بنام شه جان خدای مهربون
نقل قول
 
درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20